Re: Монтиране на калници.
Нов трабантов панел преди да се боядиса има доста подготовка. Същото важи и за употребявани, които са изжулени от заводската боя и т.н.
Първо се пръска новата подготвена кафява повърхност на панела с пластификатор/пластификс ( това е безцветна основа за пластмаси преди шприц) , след него се пръска задължително двукомпонентен шприц кит ( такъв с втвърдител), после вече е боята.
Като преди всяко пръскане на каквото и да било повърхноста се минава с шкурка, в съответствие с предписаното за съответния продукт. Това с пластификатора ми го препоръча бояджия, НО съм виждал доста трабанти с нови панели, при които това покритие е пропуснато и пак няма проблеми.
Зависи си от самия шприц кит и неговите характеристики. Избягвайте употребата на еднокомпонентен шприц ( такъв без втвърдител ), аз сега бера ядове от него, понеже не захваща на нов панел !
Винтовете към колонката досега не съм можел да развия с нормална отверка, за там си трябва ударна отверка. Това приспособление представлява общо взето едно длето, което при удър с чук си завърта основата, на която пък има съответния накрайник. Тук съществува опастност да счупиш болта в колонката, тъй като може да си е ръждясал вътре и тогава почват филмите. От друга страна пък като развиеш 4-те болта във вратата после е голяма играчка да я нагласиш в полужение, при което да си се затваря нормално.
Всеки го прави така, както му е най-лесно.
Щифтовете от пантите излизат най-лесно, когато колата е на повече километри и съответно в щифта има повече луфт, в следствие на по-честата употреба. Така например на стария ми Трабант успях да сваля тези от шофьорската врата без проблем, а тези на пасажерската не успях да избия.