Нека и аз да разкажа за моята "борба" с EBZA.
Ще използвам термините от "Библията" за да не изпадам в двусмислици.
Автомобилът е Wartburg 353 W лимузина, производство 1986 г. на около 45 000 км с оригинална електромеханична запалителна уредба. След множество проблеми с нея в момент на "откровение"
или "алкохолно опианение"
, реших да я заменя с автентична електронна батерийна запалителна уредба - EBZA2s. Изчетох почти всичко, достъпно в "Мрежата", във връзка с нея. Така станах и член на форума ни.
Благодаря на всички публикували по темата, няма да цитирам никове, но вие си знаете!
Направих опит да обобщя всичко и напълних една
директория с полезна иформация. Попаднах и на една доста интересна и конкретна, практически насочена
страница страница, която и изпoлзвах в работата си. Тя е и основата на моя пост.
Благодарение коректността на Smotanson, се сдобих с един изстрадал, но напълно комплектован екземпляр.
Проверка работоспособността на стъпалото на мощностния прекъсвач (електронния блок).
В него, върху
платка с еднострано фолиране, са монтирани три включващи токови стъпала (за всеки един цилиндър: първи - a, втори - b, трети - c) и стабилизатор за захранване на оптоелектронните датчици на запалването с напрежение 6V. Схемата
тук.
1. Отворете кутията и проверете платката за механични повреди - прекъснати токови пътечки, разпоени елементи или клеми и евентуално "студени"
съмнителни спойки. Поправете ги с поялник смело - платката е проста и с достатъчна дебелина.
2. Свържете
клема 15 към
+ 12V (акумулатор или друг източник), масата към -
12V.
3. Проверете захранващото напрежение към прекъсвач разпределителя (оптоелектронните датчици):
- с волтметър измерете напрежението между
клема 15g и маса (
-12V на захранващия източник). То трябва да е 6 V (+- десет процента).
НИКОГА НЕ СВЪРЗВАЙТЕ КЛЕМА 15g КЪМ МАСА ИЛИ + 12 волта - РИСКУВАТЕ ДА ИЗГОРИТЕ СТАБИЛИЗИРАЩИЯ ТРАНЗИСТОР - Ако напрежението е различно, при стабилен захранващ източник, имате повреда в стабилизиращата част на платката,
схемата. Най-вероятно транзистор Т5 или ценеров диод D2.
- Подменете ги с
аналозите им, които ще намерите във всеки магазин за електронни части на цена не по-голяма от 1 лев и за двата елемента.
3. Проверете трите включващи токови стъпала :
- с пробна лампа, макс. 12V/ 5W, свържете
клеми 1а и
+12 волта. Пробната лампа не трябва да свети. Ако свети има проблем със стъпалото на първи цилиндър. Най-вероятно транзистори Т3, Т4. Продължете ако не откриете проблем.
- с проводник свържете
клема 7а към
маса (- 12V). Лампата трябва да светне. Прекъснете връзката между
клема 7а и
масата. Лампата трябва да загасне. -
ПОЗДРАВЛЕНИЯ, СТЪПАЛОТО НА ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР Е РАБОТОСПОСОБНО!4. Проверете стъпалата на втори ( с клеми 1b и 7b; транзистори Т8, Т9) и трети цилиндър ( с клеми 1c и 7c; транзистори Т8, Т9) по същия начин. Ако всичко е наред, електронният Ви блок е здрав.
Аз лично се разминах с подмяната само на транзистор Т5.