Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Борба с EBZA. 
Автор Съобщение
Начинаещ

Регистриран на: Сряда, 01.04.2009 г. 11:23 ч.
Мнения: 2
Skype: newyorkerv8
Мнение Борба с EBZA.
Колеги,случай!Слагам на 353ката ЕБЗА.Опъвам инсталацията,навръзвам опроводяването,правя центровката и паля:всичко е наред,работи на 3 цил отлично.Качвам се да тествам,върви хубаво,гладко,на всички цилиндри.Така 5 мин.После загубих цилиндър.Спирам и гледам -бобината на 1ви цилиндър е много нагрята,много повече от другите. Свалям и проверявам искрите:проблема е на 1ви цилиндър.Вдя свещта,връзвам и кабела и паля:Колата пали на 2 цилиндъра,проблеминия ДАВА нормална искра!Подавам газ,вдигам оборотите и ПОСТЕПЕНО искарата намалява и изчезва.Със спадане на оборотите,пак постепено се появява и на минимални обороти се стабилизира до нормална,плътна искра.
Къде да търся проблема-във комутаторната част или в оптичната част?
ПС - Размених каналите за да елеминирам силовата част от системата като фактор и проблема се запази - не е бобина,кабел или свещ.
Благодаря ви,човек се учи докато е жив,ако има желание,разбира се.


Вторник, 26.05.2009 г. 10:02 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение Re: Борба с EBZA.
Тая борба е обречена като гледам...На моята нямаше електронно запалване,но от всичките теми за ЕБЗА-та тук съм запомнил като обща тенденция,че започне ли да дава проблеми,по-добре е да я засилиш в кофата,вместо да се опитваш да я бориш.Тая електроника е била експериментална при Вартбург.Не чакай чудеса.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Вторник, 26.05.2009 г. 18:31 ч.
Профил ICQ
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Борба с EBZA.
Силовата част са мощните транзистори на платките.Трябва да имаш познания и умения по електроника за да оправиш проблема.За да грее бубина означава, че минава ток през нея дълго време: краен транзистор пробил,елемент от управлението не работи и не запушва транзистора или оптична част.
С това питане все едно караш лекар да те лекува по телефона.

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Вторник, 26.05.2009 г. 22:15 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Сряда, 01.04.2009 г. 11:23 ч.
Мнения: 2
Skype: newyorkerv8
Мнение Re: Борба с EBZA.
Хахахах - прав си,все едно ме лекуват по телефона.Един приятел има вила до София и има там един съсед,доктор,на 83 години.Тоя старец му дава консултации по телефона-звъни моя човек,така и така,боли ме корема, подувам се,имам компресия-и доктора му вика:"Няма да се плашиш,напреднал стадии колит на червата,не се лекува,не се облекчава,изгниваш отвътре/навън и скоро ще те ходят бавно! Хаххахаха.
Сега на въпроса-открих проблема-замърсен фототранзистор.Почистих с корисилин и парцалче,обезмаслих всичко внимателно и тръгна.
Сега ще сменя системата от крайни транзистори с по-съвремено поколение такива и ще наблюдавам резултатите.
Поздрави,Благодаря ви.


Сряда, 27.05.2009 г. 10:22 ч.
Профил
Боби Диван
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 19:16 ч.
Мнения: 141
Местоположение: сф
Automobile: ?
Мнение Re: Борба с EBZA.
И при мен е така.Трябва да поръчкам малко.Колега,мерси за темата.

А и още нещо-на оптодатчика за 1-ви цилиндър посмъртно не мога да го докарам да подаде искра на 3.30 даже,а за 3-ти цил. може би ще стане.

Да не би проблема да се състой в измествания в ето тази част-задвижващото секторния диск?Да не би да трябва да се поизмести,за да стане точно?
Изображение

_________________
'80s cars forever and only
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4152394_700b.jpg


Петък, 29.05.2009 г. 00:15 ч.
Профил
Боби Диван
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 19:16 ч.
Мнения: 141
Местоположение: сф
Automobile: ?
Мнение Re: Борба с EBZA.
Поне някой да даде предложение,защото ме измъчва като турчин това нещо и колата не върви.И не искам никакви глупости около това да не се занимавам с този варел (определени хора знаят защо).

_________________
'80s cars forever and only
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4152394_700b.jpg


Сряда, 15.07.2009 г. 20:18 ч.
Профил
Кара Wartburg 20 години.

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 15:41 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение Re: Борба с EBZA.
Това нещо не можеш да го измениш то има щифт и няма усилие да се измести. Първо нагласваш този цилиндър на който датчика е неподвижно хванат за плочката и след тове другите два, както се прави при чукчетата. Докарай я в София макар и на два цилиндъря и ще я видим.


Вторник, 28.07.2009 г. 14:11 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Борба с EBZA.
Няма как да я докара....вартбурга не е негов и няма номера.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 28.07.2009 г. 15:20 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 02.02.2009 г. 09:53 ч.
Мнения: 10
Местоположение: Пазарджик
Skype: kurtev79
Мнение Re: Борба с EBZA.
Привет!
Подариха ми българско електронно запалване за 353, но не знам как да го проверя дали работи и по трите канала (за трите цилиндъра). Ако някой се е занимавал с нещо подобно и може да помогне с някаква информация - ще черпя много :)
Също така ми се намират 3 броя запалителни бобини Б3С, които мисля са за транзисторно запалване - би ли могло да се ползват с това запалване?


Петък, 16.07.2010 г. 20:21 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч.
Мнения: 50
Местоположение: гр.Варна
Мнение Re: Борба с EBZA.
Ето ти инфо за настройка и свързване.


Прикачени файлове:
Doc1.pdf [259.24 KiB]
995 пъти
Петък, 30.07.2010 г. 20:43 ч.
Профил ICQ
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 02.02.2009 г. 09:53 ч.
Мнения: 10
Местоположение: Пазарджик
Skype: kurtev79
Мнение Re: Борба с EBZA.
Много благодаря!
Много ценно ръководство, въпреки че не се споменава как се регулира секторния диск, т.е. кога се разрежда бобината и кога се зарежда - когато между лещите на оптодатчика има или няма преграда.
Ако някой има опит нека сподели!


Събота, 31.07.2010 г. 18:48 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч.
Мнения: 50
Местоположение: гр.Варна
Мнение Re: Борба с EBZA.
На секторния диск има отметка с боя. Мисля че подаваше искра когато излиза от конкретния датчик.

Edit: Виж точка 5.Центровка на запалването, и по-точно 5.5. Успех.


Събота, 31.07.2010 г. 20:50 ч.
Профил ICQ
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 04.10.2011 г. 15:41 ч.
Мнения: 3
Местоположение: Велико Търново
Automobile: Wartburg 353 W
Мнение Re: Борба с EBZA.
Нека и аз да разкажа за моята "борба" с EBZA.
Ще използвам термините от "Библията" за да не изпадам в двусмислици.
Автомобилът е Wartburg 353 W лимузина, производство 1986 г. на около 45 000 км с оригинална електромеханична запалителна уредба. След множество проблеми с нея в момент на "откровение" :wink: или "алкохолно опианение" :idea:, реших да я заменя с автентична електронна батерийна запалителна уредба - EBZA2s. Изчетох почти всичко, достъпно в "Мрежата", във връзка с нея. Така станах и член на форума ни.
Благодаря на всички публикували по темата, няма да цитирам никове, но вие си знаете!
Направих опит да обобщя всичко и напълних една директория с полезна иформация. Попаднах и на една доста интересна и конкретна, практически насочена страница страница, която и изпoлзвах в работата си. Тя е и основата на моя пост.
Благодарение коректността на Smotanson, се сдобих с един изстрадал, но напълно комплектован екземпляр. [smilie=2beers]

Проверка работоспособността на стъпалото на мощностния прекъсвач (електронния блок).
В него, върху платка с еднострано фолиране, са монтирани три включващи токови стъпала (за всеки един цилиндър: първи - a, втори - b, трети - c) и стабилизатор за захранване на оптоелектронните датчици на запалването с напрежение 6V. Схемата тук.

1. Отворете кутията и проверете платката за механични повреди - прекъснати токови пътечки, разпоени елементи или клеми и евентуално "студени" :shock: съмнителни спойки. Поправете ги с поялник смело - платката е проста и с достатъчна дебелина.
2. Свържете клема 15 към + 12V (акумулатор или друг източник), масата към - 12V.
3. Проверете захранващото напрежение към прекъсвач разпределителя (оптоелектронните датчици):
- с волтметър измерете напрежението между клема 15g и маса (-12V на захранващия източник). То трябва да е 6 V (+- десет процента).
НИКОГА НЕ СВЪРЗВАЙТЕ КЛЕМА 15g КЪМ МАСА ИЛИ + 12 волта - РИСКУВАТЕ ДА ИЗГОРИТЕ СТАБИЛИЗИРАЩИЯ ТРАНЗИСТОР
- Ако напрежението е различно, при стабилен захранващ източник, имате повреда в стабилизиращата част на платката, схемата. Най-вероятно транзистор Т5 или ценеров диод D2.
- Подменете ги с аналозите им, които ще намерите във всеки магазин за електронни части на цена не по-голяма от 1 лев и за двата елемента.
3. Проверете трите включващи токови стъпала :
- с пробна лампа, макс. 12V/ 5W, свържете клеми 1а и +12 волта. Пробната лампа не трябва да свети. Ако свети има проблем със стъпалото на първи цилиндър. Най-вероятно транзистори Т3, Т4. Продължете ако не откриете проблем.
- с проводник свържете клема 7а към маса (- 12V). Лампата трябва да светне. Прекъснете връзката между клема 7а и масата. Лампата трябва да загасне. - ПОЗДРАВЛЕНИЯ, СТЪПАЛОТО НА ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР Е РАБОТОСПОСОБНО!
4. Проверете стъпалата на втори ( с клеми 1b и 7b; транзистори Т8, Т9) и трети цилиндър ( с клеми 1c и 7c; транзистори Т8, Т9) по същия начин. Ако всичко е наред, електронният Ви блок е здрав.

Аз лично се разминах с подмяната само на транзистор Т5.


Прикачени файлове:
EBZA.rar [983.45 KiB]
1095 пъти
Сряда, 30.11.2011 г. 21:23 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов