Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Предимства или недостатъци на Трабантите преди 1984 
Автор Съобщение
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:37 ч.
Мнения: 33
Местоположение: Габрово
Мнение Предимства или недостатъци на Трабантите преди 1984
надявам се колегите с повече опит от мене със старите Трабанти да споделят за предимствата или пък недостатъците на трабантите преди обновяването им през 1984 и най-вече да се обосноват


Понеделник, 11.02.2008 г. 23:36 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение 
Ами най-сериозния косур на старите трабанти е че са 6V. Нощно време ти изтичат очите по пътя,фаровете му светят като анорексични светулки. Но- това се лекува

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Понеделник, 11.02.2008 г. 23:46 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Моя трабант е 83 година. Вече е доста преработен и подобрен но в началото имаше много гадости. Започваме от шесте волта...бавно върти на стартер, акумулатора пада по-лесно, фаровете светят по-слабо. Моторчето на чистачките е по-примитивно и няма толкова степени. Запалването е с чукчета, които често се разместват и трябва голям майсторлък да ги центроваш. Карбуратора е от стария модел и харчи осезаемо повече. Няма разходомер. Седалките нямат облегалки за главата и ако те блъснат отзад става много, ама много лошо. Волана е пластмасов, предната маска е от дуропласт (на новите доколкото знам е метална). Полуоските са по-калпави от новите.

За мен обаче има едно голямо предимство - задния ресор. Въпреки че много хора не го харесват, с него е много по-стабилно, отколкото с пружини. Не знам дали това е за старите трабанти или моя е специфичен, но мокета ми е черен и много по-дебел и здрав от стандартните червени мокети. Поличката под таблото също е черна.


Вторник, 12.02.2008 г. 00:03 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Навремето ползвахме в работата служебен трабант,от последните 6-волтови.
Какъв по-голям недостатък от това,че е на 6 волта...Да си виждал напоследък 6В крушки....или алтернатор....са стартер не говорим.
Да не говорим за акумулатора.Още тогава бяха дефицитни оригиналните 6В акумулатори.Побългаряването със зареждане на пловината клетки не е решение.

Това нещо...или го правиш на 12В,или да заминава в Надин.


Вторник, 12.02.2008 г. 00:29 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Има нещо, върху което мисля от много време. На 6 волта за същите неща трябва двойно повече ток спрямо 12 волта. Това значи ли, че на моята инсталация кабелите са по-дебели от на 12 волтовите трабанти?


Четвъртък, 14.02.2008 г. 00:57 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Сряда, 13.02.2008 г. 19:05 ч.
Мнения: 8
Местоположение: гр. Русе
Мнение 
Естествено, токът е двойно по-голям.


Четвъртък, 14.02.2008 г. 10:17 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение 
Основното предимство на старите модели е, че ламарините са по-добри и не гният лесно.Моят е 1966 година и недостатъкът му е липсата на вентилационни отвори на задните колонки.


Четвъртък, 14.02.2008 г. 11:23 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение 
В кой момент точно сменят инсталацията от 6 на 12 волта :?: Моя е началото на 84-та, (мисля, че Февруари, но може би и по-рано) но си е 12 волтов заводски :?

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:34 ч.
Профил ICQ
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:08 ч.
Мнения: 34
Местоположение: Добрич/София
Automobile: трабант 601,ваз 2108
Мнение 
промените по трабант са ставали постепенно,още от пускането до 90 год е имало нововъведения
за ръждата,да от 85 нататък,купетата много гният
моето траби,което е от средата на 84,има вече малки проблеми с ръждата,но мисля че е нормално-въпреки че и аз съм виждал трабанти от шейсетте и седемдесетте години без петънце ръжда :shock: затова и мислех да си взема едно старо купе,за да прехвърля всичко от моя,ама не ми стигат познанията:((
относно волтажа,12 волта са от края на 83 или началото на 84-моя оригинално е на 12 волта
запалването е електронно от 85-моето оригинално е било механично,но бащата го е преправял
друго ново е предницата-около 84 е сменена с по-читава(моя мисля че е с новата)
около 85-новия колянов вал със пробег около 120 000 км.нови бутала-по-леки
в средата на 84-новия карбуратор28H1-1(последния модел)предишния обаче е по-добър
задния ресор е сменен с пружини чак към 88,
най-добре едно старо купе,със един двигател след 86,и нова предница,и сглобяване :D


Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:40 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
В общи линии всичко се свежда, до 6 волтовата инсталация, чукчето и наковалнята и неикономичния картбуратор. Всичките неща втора ръка са под 150лв, така че не е болка за умиране, ако някой е намерил запазан стар трабант. Кърпенето и боядисването струват в пъти повече.


Четвъртък, 14.02.2008 г. 23:57 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Абе има си и хубави трабанти от новите.Моя например е от 89 ,ама няма гнилочи,само съвсем малко.А и никога не е седял в гараж,само по улиците .
Всичко е доста относително и опира до собственика и как виатнамеца е напръскал пода,но най-вече до собственика на колата .

Това ,което на мен лично ми харесва в по-старите модели е донякъде ресора и в купето една тръба ,която държи чашките на задните амортисьори .
Предницата иначе им е по-скапана и иска повече грижи .
Електронното не се нуждае от толкова занимавка,но аз винаги се движа със съставните му части,защото ако изгърми и си оставаш на пътя .

Като цяло кърпенето и боядисването не са голяма философия , но понеже работата е повече ръчна и затова цените са високи .


Петък, 15.02.2008 г. 13:16 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение 
[quote="siso"]
Предницата иначе им е по-скапана и иска повече грижи .

И кое е по скапаното, което иска повече грижи?


Петък, 15.02.2008 г. 22:13 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Ами стария модел полуоски например .
Едно,че са двупалцови,тоест и скоростната кутия е различна.А и от страната на спирачните барабани трябва да се гресират с грес.

При по-новия модел на същото място не се гресира ,а и вътре има масло .Дори в зелената книга пише,че по-новите модели изкарват доста повече отколкото старите и изискват по-малко грижи.

Тъй,като ако някой иска да си купи трабант на старо,ако е със стария модел полуоски възможността предишния собственик да не ги е гресирал по график е голяма,тоест купувача ще дава допълнително пари .


Неделя, 17.02.2008 г. 17:56 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:49 ч.
Мнения: 102
Местоположение: София
Skype: trabantmania
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Нали до резервоара има една алуминиева табелка залепена на купето? Там пише че моят трабант е 1987г. а като го купих беше с пластмасовия волан, с ресор(още е с ресор). Нали след 1984г. са с прожини и сновия волан! Защо моя не е такъв???


Вторник, 18.03.2008 г. 13:19 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
В книгата са отразени промените до 1985 и там още не е вкаран новия волан и пружините. Пружините мисля че бяха чак 89г. За волана предполагам, че пак е така, ама в последните години всички си ги смениха. Едва ли има нормален човек, дето за икономия от 10-20лв да кара с пластмасов волан...


Вторник, 18.03.2008 г. 13:43 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов