Предимства или недостатъци на Трабантите преди 1984
Автор |
Съобщение |
wartburg_mashine
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:37 ч. Мнения: 33 Местоположение: Габрово
|
Предимства или недостатъци на Трабантите преди 1984
надявам се колегите с повече опит от мене със старите Трабанти да споделят за предимствата или пък недостатъците на трабантите преди обновяването им през 1984 и най-вече да се обосноват
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 23:36 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Ами най-сериозния косур на старите трабанти е че са 6V. Нощно време ти изтичат очите по пътя,фаровете му светят като анорексични светулки. Но- това се лекува
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 23:46 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Моя трабант е 83 година. Вече е доста преработен и подобрен но в началото имаше много гадости. Започваме от шесте волта...бавно върти на стартер, акумулатора пада по-лесно, фаровете светят по-слабо. Моторчето на чистачките е по-примитивно и няма толкова степени. Запалването е с чукчета, които често се разместват и трябва голям майсторлък да ги центроваш. Карбуратора е от стария модел и харчи осезаемо повече. Няма разходомер. Седалките нямат облегалки за главата и ако те блъснат отзад става много, ама много лошо. Волана е пластмасов, предната маска е от дуропласт (на новите доколкото знам е метална). Полуоските са по-калпави от новите.
За мен обаче има едно голямо предимство - задния ресор. Въпреки че много хора не го харесват, с него е много по-стабилно, отколкото с пружини. Не знам дали това е за старите трабанти или моя е специфичен, но мокета ми е черен и много по-дебел и здрав от стандартните червени мокети. Поличката под таблото също е черна.
|
Вторник, 12.02.2008 г. 00:03 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Навремето ползвахме в работата служебен трабант,от последните 6-волтови.
Какъв по-голям недостатък от това,че е на 6 волта...Да си виждал напоследък 6В крушки....или алтернатор....са стартер не говорим.
Да не говорим за акумулатора.Още тогава бяха дефицитни оригиналните 6В акумулатори.Побългаряването със зареждане на пловината клетки не е решение.
Това нещо...или го правиш на 12В,или да заминава в Надин.
|
Вторник, 12.02.2008 г. 00:29 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Има нещо, върху което мисля от много време. На 6 волта за същите неща трябва двойно повече ток спрямо 12 волта. Това значи ли, че на моята инсталация кабелите са по-дебели от на 12 волтовите трабанти?
|
Четвъртък, 14.02.2008 г. 00:57 ч. |
|
|
DJ Itzo
Начинаещ
Регистриран на: Сряда, 13.02.2008 г. 19:05 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр. Русе
|
Естествено, токът е двойно по-голям.
|
Четвъртък, 14.02.2008 г. 10:17 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Основното предимство на старите модели е, че ламарините са по-добри и не гният лесно.Моят е 1966 година и недостатъкът му е липсата на вентилационни отвори на задните колонки.
|
Четвъртък, 14.02.2008 г. 11:23 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
В кой момент точно сменят инсталацията от 6 на 12 волта Моя е началото на 84-та, (мисля, че Февруари, но може би и по-рано) но си е 12 волтов заводски
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:34 ч. |
|
|
racer
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:08 ч. Мнения: 34 Местоположение: Добрич/София
Automobile: трабант 601,ваз 2108
|
промените по трабант са ставали постепенно,още от пускането до 90 год е имало нововъведения
за ръждата,да от 85 нататък,купетата много гният
моето траби,което е от средата на 84,има вече малки проблеми с ръждата,но мисля че е нормално-въпреки че и аз съм виждал трабанти от шейсетте и седемдесетте години без петънце ръжда затова и мислех да си взема едно старо купе,за да прехвърля всичко от моя,ама не ми стигат познанията:((
относно волтажа,12 волта са от края на 83 или началото на 84-моя оригинално е на 12 волта
запалването е електронно от 85-моето оригинално е било механично,но бащата го е преправял
друго ново е предницата-около 84 е сменена с по-читава(моя мисля че е с новата)
около 85-новия колянов вал със пробег около 120 000 км.нови бутала-по-леки
в средата на 84-новия карбуратор28H1-1(последния модел)предишния обаче е по-добър
задния ресор е сменен с пружини чак към 88,
най-добре едно старо купе,със един двигател след 86,и нова предница,и сглобяване
|
Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:40 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
В общи линии всичко се свежда, до 6 волтовата инсталация, чукчето и наковалнята и неикономичния картбуратор. Всичките неща втора ръка са под 150лв, така че не е болка за умиране, ако някой е намерил запазан стар трабант. Кърпенето и боядисването струват в пъти повече.
|
Четвъртък, 14.02.2008 г. 23:57 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Абе има си и хубави трабанти от новите.Моя например е от 89 ,ама няма гнилочи,само съвсем малко.А и никога не е седял в гараж,само по улиците .
Всичко е доста относително и опира до собственика и как виатнамеца е напръскал пода,но най-вече до собственика на колата .
Това ,което на мен лично ми харесва в по-старите модели е донякъде ресора и в купето една тръба ,която държи чашките на задните амортисьори .
Предницата иначе им е по-скапана и иска повече грижи .
Електронното не се нуждае от толкова занимавка,но аз винаги се движа със съставните му части,защото ако изгърми и си оставаш на пътя .
Като цяло кърпенето и боядисването не са голяма философия , но понеже работата е повече ръчна и затова цените са високи .
|
Петък, 15.02.2008 г. 13:16 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
[quote="siso"]
Предницата иначе им е по-скапана и иска повече грижи .
И кое е по скапаното, което иска повече грижи?
|
Петък, 15.02.2008 г. 22:13 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Ами стария модел полуоски например .
Едно,че са двупалцови,тоест и скоростната кутия е различна.А и от страната на спирачните барабани трябва да се гресират с грес.
При по-новия модел на същото място не се гресира ,а и вътре има масло .Дори в зелената книга пише,че по-новите модели изкарват доста повече отколкото старите и изискват по-малко грижи.
Тъй,като ако някой иска да си купи трабант на старо,ако е със стария модел полуоски възможността предишния собственик да не ги е гресирал по график е голяма,тоест купувача ще дава допълнително пари .
|
Неделя, 17.02.2008 г. 17:56 ч. |
|
|
Bobi96
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:49 ч. Мнения: 102 Местоположение: София
Skype: trabantmania
Automobile: Trabant 601s
|
Нали до резервоара има една алуминиева табелка залепена на купето? Там пише че моят трабант е 1987г. а като го купих беше с пластмасовия волан, с ресор(още е с ресор). Нали след 1984г. са с прожини и сновия волан! Защо моя не е такъв???
|
Вторник, 18.03.2008 г. 13:19 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
В книгата са отразени промените до 1985 и там още не е вкаран новия волан и пружините. Пружините мисля че бяха чак 89г. За волана предполагам, че пак е така, ама в последните години всички си ги смениха. Едва ли има нормален човек, дето за икономия от 10-20лв да кара с пластмасов волан...
|
Вторник, 18.03.2008 г. 13:43 ч. |
|
|