Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Не ще да пали - Трабант 601 
Автор Съобщение
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч.
Мнения: 372
Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
niki_k написа:
Стандартно на алуминиевия корпус на турбината има шпилка завита в него,а не болт.Също така където е завита шпилката има цилиндрична отливка,която влиза в един отвор на картера и фиксира турбината в този отвор,а отдолу се закрепва с шайба и гайка.Някои колеги отвиват шпилката и я сменяват с болт за да свалят по-лесно турбината и сменяват ремъка.Отпред перката не би било редно да закача никъде,обикновено закачат краищата на пластмасовата перка в алуминиевия корпус отвътре,когато се разбие лагера!


Благодаря колеги, по всичко личи, че тази вечер ще сменям перка. Добре че не е голяма играчка.

_________________
Vladimir Paskov's Blog
Trabant

VMSoft
Android apps by VMSoft

Dream on
Dream on
Dream on
Dream until your dreams come true


Понеделник, 17.03.2014 г. 16:04 ч.
Профил WWW
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч.
Мнения: 372
Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Бахти каръка сериозно :(.

Съдбата усилено ми пречи да стигна до Търново. И на 3-те трабанта перките явно са почти в идентично състояние, даже тази от седана има по осезаем луфт от другите. Или ще си търся перка нейде с надеждата, че някой ще вземе да ми я достави до Четвъртък или ще отида да си купя лагери и ще се пробвам да ги сменя.

Ето малко снимки на перката която свалих от колата:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето и перката която беше най-добрата из между всички:

Изображение

И долната платка на предишното електронно. Интересно ми е каква куча марка е?

Изображение

Изображение

P.S: Схемата с подмяната на лагерите на перката може ли да се извърши в домашни условия, и ако да - как? Защото не мисля, че ще я сколасам до Събота ако тръгна да търся къде има преса и т.н + това и предница и кормилна кутия имам да гресирам ( на кормилната кутия и маншон трябва да се сменя ), както и масло на скоростна кутия да сменям.

Поне вече паля, положението с тоците е оправено, фацата от зад е пооправена, от пред имам две нови гривни, имам добри спирачки ( като изключим ръчната имаща нужда от натягане ), горивната система е почистена, имам две нови странични огледала и съм с 4 нови летни гуми Debica 145/80/13. Снимки по-късно в темата в раздел "Гараж". Сега не ми е до качване :)

_________________
Vladimir Paskov's Blog
Trabant

VMSoft
Android apps by VMSoft

Dream on
Dream on
Dream on
Dream until your dreams come true


Вторник, 18.03.2014 г. 01:10 ч.
Профил WWW
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Ми какъв ти е проблема ? - слагаш най-читавата и една за резерва в багажника, пък после си ги прави каквото щеш.
Лагерите в домашни условия не можеш да смениш.
Маншона като се върнеш може да смениш също.

Такава долна платка и аз имам, мисля че е българско производство.
Смажи си предницата, да ти е по-лесно да въртиш волана.


Вторник, 18.03.2014 г. 01:40 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч.
Мнения: 372
Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Днеска ще отида до автосервиза на един познат и учтиво ще го помоля да ми смени лагерите на една турбина с два качествени 6202. При наличието на подходящата техника работата би-трябвало да стане бързо.

_________________
Vladimir Paskov's Blog
Trabant

VMSoft
Android apps by VMSoft

Dream on
Dream on
Dream on
Dream until your dreams come true


Вторник, 18.03.2014 г. 08:59 ч.
Профил WWW
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Колегата "ivanski" е прав, не се занимавай с перката , гресирай предницата и си готов. Маншона като се върнеш. Моят също е за смяна , но ще карам така. [smilie=2beers]
Тази година девизът е следния: "Този събор няма да мине без мен." :D


Вторник, 18.03.2014 г. 09:17 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч.
Мнения: 372
Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Ново 20 в крайна сметка :(

Предималко махнах кожуха на двигателя, викам си тази перка има едвам осезаем луфт, неможе да трака така. Запалих, слушах около перката явно е безшумна за момента ( за разлика от другата която наистина си тракаше и то прилично на пласмаса опираща се в нещо ). Оказа се че другата част от тракането което ме е заблудило снощи всъщност идва от втори цилиндър, който е културно омаслен целия. Духа изгорели газове през гарнитурата на главата и единия болт. Направи ми стената зад кранчето за бензин на манджа с грозде.

Имам гарнитури за главите, сегменти и бутала, и динамометричен ключ ще си взема, но въпроса е да се хващам ли на борба с него или не.

Поне за момента перката работи почти безшумно.

Нещата взеха да се навързват. Унгарско електронно --> проблеми с втори цилиндър.

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Vladimir Paskov's Blog
Trabant

VMSoft
Android apps by VMSoft

Dream on
Dream on
Dream on
Dream until your dreams come true


Вторник, 18.03.2014 г. 10:07 ч.
Профил WWW
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Моя съвет е смени на този етап само гарнитурата на главата и си карай колата!


Вторник, 18.03.2014 г. 10:48 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Най лесното според мен е само да смениш гарнитурата на главата. Като я махнеш развърти двигателят на ръка за да видиш как се движи и има ли нехарактерни шумове/стържене, чукане и тн./След което почисти цилиндъра и главата отвън и вътре махни отлаганията, слагай нова гарнитура и затваряй. Ако нямаш динамометричен ключ, мога да поискам от колега и да ти услужа. Махането на цилиндрите и смяната на бутала , сегменти е малко по сложно и ти трябва спокойна обстановка.


Вторник, 18.03.2014 г. 11:05 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Сваляш главата и сменяш гарнитурата, като преди това зачистиш хубаво.

МНОГО внимавай как стягаш на кръст после главата, защото си с болтове, а те могат да превъртят в резбата на цилиндъра.( затова и по-късните двигатели вече са със шпилки и на главата и при колектора). Препоръчително е с динамометричен ключ, ама може и с обикновен, стига да си знаеш силата и да не стягаш до откат.

Не си играй да сменяш бутала или сегементи, при полужение, че онзи ден си вдигнал 120 с същата кола, това означава че си работи добре.


Вторник, 18.03.2014 г. 12:57 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2013 г. 03:26 ч.
Мнения: 69
Местоположение: България
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Здравей.По темата за перките в книгата "Аз ремонтирам Трабант" на последните страници има чертеж на скоба за вадене на шайбата на перката. Тя е от две части и е много удобен инструмент. Имам такава оригинална в Германия и съм я ползувал няколко пъти. Иначе вероятноста да нараниш и изкривиш шайбата е голяма. НО! В БГ сме извънземни и сигурно отдавна сме му измислили чалъм. Затова питай старите трабантаджии и може би те ще ти кажат какво и как. Само не пробвай с обикновени скоби, че ще и разкажеш играта на шайбата. Хайде и не му се чуди толкова много. Събирай всичко и на събора в Търново.
Главите на цилиндрите се стягат с 45 NM което е 4.5 кг/м .Ако ги презатегнеш пак ще избият. Затова максимум 5 кг/м и толкоз. Преди това изчисти повърхностите, ама не с шкурка, че ще нараниш релефните кръгове дето притискат гарнитурата. Операцията отнема половин час.
Хайде бъди здрав и се стягай за събора.


Вторник, 18.03.2014 г. 15:14 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч.
Мнения: 372
Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Купих си динамометричен ключ от 28 Nm - 240 Nm. Днес след работа ще сменя гарнитурата.

В книгата, на страница 71 пише че "Болтове на цилиндровата глава" се затяагали с 41,2 Nm. Може ли да и се вярва на книгата?

Изображение

_________________
Vladimir Paskov's Blog
Trabant

VMSoft
Android apps by VMSoft

Dream on
Dream on
Dream on
Dream until your dreams come true


Вторник, 18.03.2014 г. 16:09 ч.
Профил WWW
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Затягай според книгата, вярно е. Моят двигател го стягах според книгата и до сега не е имал проблем. На самия ключ в долния край има скала , като завърташ гайката му трябва да наместиш ръбът и да показва 41,2N/m или 4,2kgs.m. На ключа който ползвах аз имаше и двете скали. Когато затягаш, при достигане на нагласените килограми се чува щракване. Другото важно е да гледаш схемата на затягане на стр41 в книгата. Преди да ползваш ключа обери равномерно пак на кръст гайките, след което стягай.


Вторник, 18.03.2014 г. 18:02 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч.
Мнения: 372
Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Смених гарнитурата на главата, зачистих с бензин и парцал цилиндъра и главата, затегнах с динамометричен ключ настроен на 41,2 Nm по схемата описана на страница 41, запалих, изчаках го да поработи малко и го изфорсирах. Пак излиза дим от същото място, от където и преди.

Сякаш не съм сменял гарнитура. Възможно ли е и самата глава да е крива? :?

_________________
Vladimir Paskov's Blog
Trabant

VMSoft
Android apps by VMSoft

Dream on
Dream on
Dream on
Dream until your dreams come true


Сряда, 19.03.2014 г. 23:30 ч.
Профил WWW
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Възможно е, отваряй пак , прегледай на почистеното къде точно духа. Провери как са двете повърхности на главата и на цилиндъра. Виж да не е наранен релефът на самата глава има едни тънки изпъкнали линийки. Ако не можеш да установиш нищо нередно , може да пробваш с друга глава. Може с правата страна на шублер да наложиш и да гледаш дали има изкривяване. Какво беше състоянието на старата гарнитура, личеше ли от къде е духало?


Сряда, 19.03.2014 г. 23:57 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч.
Мнения: 372
Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
Мнение Re: Не ще да пали - Трабант 601
Ето я старата гарнитура. Личи си от къде точно е духало. Утре ще пробвам с нова глава.

Изображение

P.S: Взех си два дена отпуска, и сериозно почвам да се замислям дали да не сложа двигателя от седана, който уж бил на 10 000 км след основен ремонт с рециклиран вал.

_________________
Vladimir Paskov's Blog
Trabant

VMSoft
Android apps by VMSoft

Dream on
Dream on
Dream on
Dream until your dreams come true


Четвъртък, 20.03.2014 г. 00:08 ч.
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов