Не ще да пали - Трабант 601
Автор |
Съобщение |
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Благодаря колеги, по всичко личи, че тази вечер ще сменям перка. Добре че не е голяма играчка.
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Понеделник, 17.03.2014 г. 16:04 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Бахти каръка сериозно . Съдбата усилено ми пречи да стигна до Търново. И на 3-те трабанта перките явно са почти в идентично състояние, даже тази от седана има по осезаем луфт от другите. Или ще си търся перка нейде с надеждата, че някой ще вземе да ми я достави до Четвъртък или ще отида да си купя лагери и ще се пробвам да ги сменя. Ето малко снимки на перката която свалих от колата: Ето и перката която беше най-добрата из между всички: И долната платка на предишното електронно. Интересно ми е каква куча марка е? P.S: Схемата с подмяната на лагерите на перката може ли да се извърши в домашни условия, и ако да - как? Защото не мисля, че ще я сколасам до Събота ако тръгна да търся къде има преса и т.н + това и предница и кормилна кутия имам да гресирам ( на кормилната кутия и маншон трябва да се сменя ), както и масло на скоростна кутия да сменям. Поне вече паля, положението с тоците е оправено, фацата от зад е пооправена, от пред имам две нови гривни, имам добри спирачки ( като изключим ръчната имаща нужда от натягане ), горивната система е почистена, имам две нови странични огледала и съм с 4 нови летни гуми Debica 145/80/13. Снимки по-късно в темата в раздел "Гараж". Сега не ми е до качване
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Вторник, 18.03.2014 г. 01:10 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Ми какъв ти е проблема ? - слагаш най-читавата и една за резерва в багажника, пък после си ги прави каквото щеш. Лагерите в домашни условия не можеш да смениш. Маншона като се върнеш може да смениш също.
Такава долна платка и аз имам, мисля че е българско производство. Смажи си предницата, да ти е по-лесно да въртиш волана.
|
Вторник, 18.03.2014 г. 01:40 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Днеска ще отида до автосервиза на един познат и учтиво ще го помоля да ми смени лагерите на една турбина с два качествени 6202. При наличието на подходящата техника работата би-трябвало да стане бързо.
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Вторник, 18.03.2014 г. 08:59 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Колегата "ivanski" е прав, не се занимавай с перката , гресирай предницата и си готов. Маншона като се върнеш. Моят също е за смяна , но ще карам така. Тази година девизът е следния: "Този събор няма да мине без мен."
|
Вторник, 18.03.2014 г. 09:17 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Ново 20 в крайна сметка Предималко махнах кожуха на двигателя, викам си тази перка има едвам осезаем луфт, неможе да трака така. Запалих, слушах около перката явно е безшумна за момента ( за разлика от другата която наистина си тракаше и то прилично на пласмаса опираща се в нещо ). Оказа се че другата част от тракането което ме е заблудило снощи всъщност идва от втори цилиндър, който е културно омаслен целия. Духа изгорели газове през гарнитурата на главата и единия болт. Направи ми стената зад кранчето за бензин на манджа с грозде. Имам гарнитури за главите, сегменти и бутала, и динамометричен ключ ще си взема, но въпроса е да се хващам ли на борба с него или не. Поне за момента перката работи почти безшумно. Нещата взеха да се навързват. Унгарско електронно --> проблеми с втори цилиндър.
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Вторник, 18.03.2014 г. 10:07 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Моя съвет е смени на този етап само гарнитурата на главата и си карай колата!
|
Вторник, 18.03.2014 г. 10:48 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Най лесното според мен е само да смениш гарнитурата на главата. Като я махнеш развърти двигателят на ръка за да видиш как се движи и има ли нехарактерни шумове/стържене, чукане и тн./След което почисти цилиндъра и главата отвън и вътре махни отлаганията, слагай нова гарнитура и затваряй. Ако нямаш динамометричен ключ, мога да поискам от колега и да ти услужа. Махането на цилиндрите и смяната на бутала , сегменти е малко по сложно и ти трябва спокойна обстановка.
|
Вторник, 18.03.2014 г. 11:05 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Сваляш главата и сменяш гарнитурата, като преди това зачистиш хубаво.
МНОГО внимавай как стягаш на кръст после главата, защото си с болтове, а те могат да превъртят в резбата на цилиндъра.( затова и по-късните двигатели вече са със шпилки и на главата и при колектора). Препоръчително е с динамометричен ключ, ама може и с обикновен, стига да си знаеш силата и да не стягаш до откат.
Не си играй да сменяш бутала или сегементи, при полужение, че онзи ден си вдигнал 120 с същата кола, това означава че си работи добре.
|
Вторник, 18.03.2014 г. 12:57 ч. |
|
|
smehurkotot
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2013 г. 03:26 ч. Мнения: 69 Местоположение: България
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Здравей.По темата за перките в книгата "Аз ремонтирам Трабант" на последните страници има чертеж на скоба за вадене на шайбата на перката. Тя е от две части и е много удобен инструмент. Имам такава оригинална в Германия и съм я ползувал няколко пъти. Иначе вероятноста да нараниш и изкривиш шайбата е голяма. НО! В БГ сме извънземни и сигурно отдавна сме му измислили чалъм. Затова питай старите трабантаджии и може би те ще ти кажат какво и как. Само не пробвай с обикновени скоби, че ще и разкажеш играта на шайбата. Хайде и не му се чуди толкова много. Събирай всичко и на събора в Търново. Главите на цилиндрите се стягат с 45 NM което е 4.5 кг/м .Ако ги презатегнеш пак ще избият. Затова максимум 5 кг/м и толкоз. Преди това изчисти повърхностите, ама не с шкурка, че ще нараниш релефните кръгове дето притискат гарнитурата. Операцията отнема половин час. Хайде бъди здрав и се стягай за събора.
|
Вторник, 18.03.2014 г. 15:14 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Купих си динамометричен ключ от 28 Nm - 240 Nm. Днес след работа ще сменя гарнитурата. В книгата, на страница 71 пише че "Болтове на цилиндровата глава" се затяагали с 41,2 Nm. Може ли да и се вярва на книгата?
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Вторник, 18.03.2014 г. 16:09 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Затягай според книгата, вярно е. Моят двигател го стягах според книгата и до сега не е имал проблем. На самия ключ в долния край има скала , като завърташ гайката му трябва да наместиш ръбът и да показва 41,2N/m или 4,2kgs.m. На ключа който ползвах аз имаше и двете скали. Когато затягаш, при достигане на нагласените килограми се чува щракване. Другото важно е да гледаш схемата на затягане на стр41 в книгата. Преди да ползваш ключа обери равномерно пак на кръст гайките, след което стягай.
|
Вторник, 18.03.2014 г. 18:02 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Смених гарнитурата на главата, зачистих с бензин и парцал цилиндъра и главата, затегнах с динамометричен ключ настроен на 41,2 Nm по схемата описана на страница 41, запалих, изчаках го да поработи малко и го изфорсирах. Пак излиза дим от същото място, от където и преди. Сякаш не съм сменял гарнитура. Възможно ли е и самата глава да е крива?
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Сряда, 19.03.2014 г. 23:30 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Възможно е, отваряй пак , прегледай на почистеното къде точно духа. Провери как са двете повърхности на главата и на цилиндъра. Виж да не е наранен релефът на самата глава има едни тънки изпъкнали линийки. Ако не можеш да установиш нищо нередно , може да пробваш с друга глава. Може с правата страна на шублер да наложиш и да гледаш дали има изкривяване. Какво беше състоянието на старата гарнитура, личеше ли от къде е духало?
|
Сряда, 19.03.2014 г. 23:57 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Не ще да пали - Трабант 601
Ето я старата гарнитура. Личи си от къде точно е духало. Утре ще пробвам с нова глава. P.S: Взех си два дена отпуска, и сериозно почвам да се замислям дали да не сложа двигателя от седана, който уж бил на 10 000 км след основен ремонт с рециклиран вал.
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Четвъртък, 20.03.2014 г. 00:08 ч. |
|
|