Въпрос за реставрация на Трабант
Автор |
Съобщение |
Sqwall
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 07.11.2013 г. 19:05 ч. Мнения: 1 Местоположение: Варна
Skype: sqwalll
|
Въпрос за реставрация на Трабант
Здравейте Това е първият ми пост в този форум. Започвам от далеч. В семейството ми отдавна има Трабант 601С. Нямам представа на колко години съм бил когато баба ми се сдоби с него, но определено беше отдавна (сега съм на 32г). Та след кончината на баба ми Трабанта бе прибран в гараж, тъй като никой от родителите ми нямаше книжка (колкото и странно да е). Това бе преди минимум 12-13 години. Та тази кола си стои от тогава насам там, не е палена не е мърдала. Преди няколко дни ми се обадиха че къщата, в която е гаражът се дава за продан и Трабанта ще трябва по един или друг начин да освободи гаража. Та моя въпрос е след толкова много години стоене какво да правя? За мен колата има сантиментална стоийност, но поради неуредици в семейството реално чак сега аз го получавам като наследство. Та реалния въпрос е колата става ли за нещо след толкова стоене? И какви средства ще са необходими за нейното пускане в движение. Или колкото и да ми е жал да я давам за скрап. Тъпото е че доколкото знам колата е малко ползвана на не повече от 20 000 - 25 000 км (все пак я караше баба ми) . Благодаря предварително за вашите отговори и съвети. Готов съм ако трябва да заведа някого, който разбира от Трабант да го погледне и да си каже присъдата. Аз се намирам във Варна.
|
Четвъртък, 07.11.2013 г. 19:19 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Здравей колега, принципно като начало трябва да направиш оглед и проверка на всички агрегати и възли на автовобилът. Спирачната система задължително , най вероятно всичко е блокирало и ще трябва да се отваря. Двигател- върти ли се на ръка, резервоар, чашката с филтъра. Оглеждаш и ходоватачаст, повдигаш колелата последователно и ги завърташ, проверяваш за луфтове. Добре е да разбереш на колко волта е автомобилът, на 12 или на 6. Също и с какво запалване си - електронно или чукчета. Доста неща са и не се сещам за всичко. Колкото до това колко ще струва , нещата тук са относителни, зависи какво ще се сменя и на какви пари ще се намери. Много трудоемко и скъпо излиза ако имаш ръждясали места и е необходимо да се кърпят. Ако имаш още въпроси пиши ми на лично, аз също съм от Варна така , че може да помагам. Поздрави.
|
Петък, 08.11.2013 г. 08:41 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Спирачките са почти сигурно за смяна (те заминават и за много по-кратко време ако не се кара), ако можеш да си ги смениш сам не са много скъпи, освен може би спирачната помпа (но тя може да се рециклира). Другото е на късмет - двигателя може и нищо да му няма, може и да е запекъл. Като цяло огледай всичко дали работи, разглоби каквото можеш под капака и го почисти/затегни.
Като пари никой не може да каже - най-скъпото за правене като във всяка една кола е купето, след това е двигателя. Останалото е евтино.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 08.11.2013 г. 10:53 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Много въпросителни има около този трабант!Колега,ако трабанта е със старите номера,не са му плащани данъци и е спрян от движение- проблемите ти ще са страшно много,да не кажа че е почти невъзможно да го пуснеш отново в движение!Така че,провери първо как стоят нещата с документите и тогава се захващай с евентуални ремонти.Ако те не са наред/номера,данъци и документи/ имаш няколко варианта-технотест/много скъпо и трудно нещо/,продажба без документи и за без пари почти,продажба на части,като последния вариант е на скраб,което ще е много жалко,ако трабанта не е изгнил и е добър!Късмет и успех !
|
Събота, 09.11.2013 г. 09:24 ч. |
|
|
dobringeorgiev
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 19.12.2013 г. 12:50 ч. Мнения: 4 Местоположение: Асеновград
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Аз имах подобен проблем с една Лада 1300. И държа да отбележа, че беше изключително запазена (като изключим тракането, падналия акумулатор и т.н.). Но все пак материалите, от които се прави трабантът са други и е твърде вероятно да има нужда от основни реформи.
|
Четвъртък, 19.12.2013 г. 12:57 ч. |
|
|
smehurkotot
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2013 г. 03:26 ч. Мнения: 69 Местоположение: България
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Ако е още на жълти номера е много голям проблем. Струва около 600 кинта докато го оправиш. Лично опитано.Мамка му!
|
Петък, 20.12.2013 г. 17:52 ч. |
|
|
Младен Трабанта
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 25.02.2008 г. 10:51 ч. Мнения: 251 Местоположение: Велико Търново
Skype: trabanta601s
Automobile: trabant
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Аз пък извадих Трабант 600 от гараж стоял поне 20 години и нагоре със старите черните номера но от първите черните дето нямат и серия сега в момента е в движение и с хубави нови номера всичко стана поетапно и с огромен мерак и се получиха нещата и си го карам с кеф за удоволствие така, че успех колега ще се получат нещата с много мерак и средства но става и поетапно не на един път! Ето това е Трабантчето ми което е на аватарът ми.
_________________ Напред с двутактовите ни зверове!
|
Петък, 20.12.2013 г. 20:30 ч. |
|
|
ivo919
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 13.01.2011 г. 16:56 ч. Мнения: 58
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
но не ти гльтна 600 лв за регистрация
|
Петък, 20.12.2013 г. 20:31 ч. |
|
|
Младен Трабанта
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 25.02.2008 г. 10:51 ч. Мнения: 251 Местоположение: Велико Търново
Skype: trabanta601s
Automobile: trabant
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Само едно ще кажа колега не мисли за скраб а просто търси вариант да го съхраняваш така или иначе ще ти трябва място където ще го реставрираш и пак казвам поетапно постепенно като хоби иначе не си заслужава. Питай ще помагаме с каквото можем
_________________ Напред с двутактовите ни зверове!
|
Петък, 20.12.2013 г. 20:37 ч. |
|
|
1,3
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 09:17 ч. Мнения: 72 Местоположение: Раднево
Automobile: Wartburg 1,3 S
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Определено е прав колегата,става със средства и време.Лично мен ме плаши бюрокрацията и последствие неприятното преживяване.Иначе машините ни са според мен за каране само за и с удоволствие,просто като хоби.Така че при възможност по-добре да не заминава за скрап още една машина.
|
Петък, 20.12.2013 г. 21:32 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Много хубаво си развихме темата, само дето градския го няма.
|
Събота, 21.12.2013 г. 03:56 ч. |
|
|