Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Въпрос за реставрация на Трабант 
Автор Съобщение
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 07.11.2013 г. 19:05 ч.
Мнения: 1
Местоположение: Варна
Skype: sqwalll
Мнение Въпрос за реставрация на Трабант
Здравейте

Това е първият ми пост в този форум. :) Започвам от далеч. В семейството ми отдавна има Трабант 601С. Нямам представа на колко години съм бил когато баба ми се сдоби с него, но определено беше отдавна (сега съм на 32г). Та след кончината на баба ми Трабанта бе прибран в гараж, тъй като никой от родителите ми нямаше книжка (колкото и странно да е). Това бе преди минимум 12-13 години. Та тази кола си стои от тогава насам там, не е палена не е мърдала. Преди няколко дни ми се обадиха че къщата, в която е гаражът се дава за продан и Трабанта ще трябва по един или друг начин да освободи гаража. Та моя въпрос е след толкова много години стоене какво да правя? За мен колата има сантиментална стоийност, но поради неуредици в семейството реално чак сега аз го получавам като наследство. Та реалния въпрос е колата става ли за нещо след толкова стоене? И какви средства ще са необходими за нейното пускане в движение. Или колкото и да ми е жал да я давам за скрап. Тъпото е че доколкото знам колата е малко ползвана на не повече от 20 000 - 25 000 км (все пак я караше баба ми) :).

Благодаря предварително за вашите отговори и съвети.
Готов съм ако трябва да заведа някого, който разбира от Трабант да го погледне и да си каже присъдата. Аз се намирам във Варна.


Четвъртък, 07.11.2013 г. 19:19 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Здравей колега, принципно като начало трябва да направиш оглед и проверка на всички агрегати и възли на автовобилът. Спирачната система задължително , най вероятно всичко е блокирало и ще трябва да се отваря. Двигател- върти ли се на ръка, резервоар, чашката с филтъра. Оглеждаш и ходоватачаст, повдигаш колелата последователно и ги завърташ, проверяваш за луфтове. Добре е да разбереш на колко волта е автомобилът, на 12 или на 6. Също и с какво запалване си - електронно или чукчета. Доста неща са и не се сещам за всичко. Колкото до това колко ще струва , нещата тук са относителни, зависи какво ще се сменя и на какви пари ще се намери. Много трудоемко и скъпо излиза ако имаш ръждясали места и е необходимо да се кърпят. Ако имаш още въпроси пиши ми на лично, аз също съм от Варна така , че може да помагам.
Поздрави.


Петък, 08.11.2013 г. 08:41 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Спирачките са почти сигурно за смяна (те заминават и за много по-кратко време ако не се кара), ако можеш да си ги смениш сам не са много скъпи, освен може би спирачната помпа (но тя може да се рециклира). Другото е на късмет - двигателя може и нищо да му няма, може и да е запекъл. Като цяло огледай всичко дали работи, разглоби каквото можеш под капака и го почисти/затегни.

Като пари никой не може да каже - най-скъпото за правене като във всяка една кола е купето, след това е двигателя. Останалото е евтино.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Петък, 08.11.2013 г. 10:53 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Много въпросителни има около този трабант!Колега,ако трабанта е със старите номера,не са му плащани данъци и е спрян от движение- проблемите ти ще са страшно много,да не кажа че е почти невъзможно да го пуснеш отново в движение!Така че,провери първо как стоят нещата с документите и тогава се захващай с евентуални ремонти.Ако те не са наред/номера,данъци и документи/ имаш няколко варианта-технотест/много скъпо и трудно нещо/,продажба без документи и за без пари почти,продажба на части,като последния вариант е на скраб,което ще е много жалко,ако трабанта не е изгнил и е добър!Късмет и успех !


Събота, 09.11.2013 г. 09:24 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 19.12.2013 г. 12:50 ч.
Мнения: 4
Местоположение: Асеновград
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Аз имах подобен проблем с една Лада 1300. И държа да отбележа, че беше изключително запазена (като изключим тракането, падналия акумулатор и т.н.).
Но все пак материалите, от които се прави трабантът са други и е твърде вероятно да има нужда от основни реформи. :idea:


Четвъртък, 19.12.2013 г. 12:57 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2013 г. 03:26 ч.
Мнения: 69
Местоположение: България
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Ако е още на жълти номера е много голям проблем. Струва около 600 кинта докато го оправиш. Лично опитано.Мамка му!


Петък, 20.12.2013 г. 17:52 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 25.02.2008 г. 10:51 ч.
Мнения: 251
Местоположение: Велико Търново
Skype: trabanta601s
Automobile: trabant
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Аз пък извадих Трабант 600 от гараж стоял поне 20 години и нагоре със старите черните номера но от първите черните дето нямат и серия сега в момента е в движение и с хубави нови номера всичко стана поетапно и с огромен мерак и се получиха нещата и си го карам с кеф за удоволствие така, че успех колега ще се получат нещата с много мерак и средства но става и поетапно не на един път! Ето това е Трабантчето ми което е на аватарът ми.[smilie=2beers]

_________________
Напред с двутактовите ни зверове!
Изображение


Петък, 20.12.2013 г. 20:30 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Четвъртък, 13.01.2011 г. 16:56 ч.
Мнения: 58
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
но не ти гльтна 600 лв за регистрация


Петък, 20.12.2013 г. 20:31 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 25.02.2008 г. 10:51 ч.
Мнения: 251
Местоположение: Велико Търново
Skype: trabanta601s
Automobile: trabant
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Само едно ще кажа колега не мисли за скраб а просто търси вариант да го съхраняваш така или иначе ще ти трябва място където ще го реставрираш и пак казвам поетапно постепенно като хоби иначе не си заслужава. Питай ще помагаме с каквото можем [smilie=2beers]

_________________
Напред с двутактовите ни зверове!
Изображение


Петък, 20.12.2013 г. 20:37 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 09:17 ч.
Мнения: 72
Местоположение: Раднево
Automobile: Wartburg 1,3 S
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Определено е прав колегата,става със средства и време.Лично мен ме плаши бюрокрацията и последствие неприятното преживяване.Иначе машините ни са според мен за каране само за и с удоволствие,просто като хоби.Така че при възможност по-добре да не заминава за скрап още една машина.


Петък, 20.12.2013 г. 21:32 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Въпрос за реставрация на Трабант
Много хубаво си развихме темата, само дето градския го няма. :)


Събота, 21.12.2013 г. 03:56 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов