Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
starter
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч. Мнения: 23 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
|
Загряване на колата...
Здравейте, кажете за колко време (или изминато разстояние) горе-долу е нормално да загрява колата... нямам опит с други Wartburg-зи и не знам колко време му е нужно да загрее. съмнявам се, че загрява бавно и термостата нещо не работи както трябва. веднъж като загрее няма проблеми, градско, извънградско си държи температурата. за да загрее са нужни няколко километра градско каране, а на място не съм пробвал но сутрин докъто почистя стъклата от скреж не е започнало да свети оранжево, и пак му трябва доста каране докъто загрее. нормално ли е да загрява бавно, или да минавам да купувам термостат? мерси
|
Четвъртък, 07.01.2010 г. 12:19 ч. |
|
|
starter
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч. Мнения: 23 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Загряване на колата...
това означава, че по принцип си загряват бавно и моя е изправен
|
Четвъртък, 07.01.2010 г. 13:44 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Загряване на колата...
След 15-16 години каране и аз забелязах, че нещо бавно загрява. Става въпрос за един и същи Вартбург. На 17-тата или 18-тата година правих ремонт на двигателя и покрай другите неща смених и термостата с нов. Изненадата ми беше голяма, защото преди изминавах 5-7-8 километра, докато вдигне нормална работна температура. С новия термостат това ставаше след 1-1.5 километра.
Съвета ми е - смени си термостата. Не струва много пари, а за автомобила е важно да работи при оптимална температура - така износването е по-малко. Аз дори зимно време не пускам парното, преди да е загрял двигателя.
Карал съм и като Д-р Зизи, но това си заслужава при дълга и студена зима. А при тия температури... Ами ако почне да прегрява и ти си в лявата лента? В интензивно градско движение? И не можеш да се престроиш и да спреш, за да махнеш парчето пред радиатора? Затова най- добре всичко да си е наред. Особено през зимата.
|
Четвъртък, 07.01.2010 г. 13:57 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Re: Загряване на колата...
И аз карах 5 години с парче мушама пред радиатора(преден) , докато не си купих иситински термостат. Забрави просто за термостати от магазини за трабант и вартбург. Вече забравих от каква кола използвах , но наистина си дигаше зеленото за 3 км. Мисля че беше от кадет 1.6 И му направих една тъъъъънка дупчица по периферията за обезвъздушаване Задължително на спряно парно, че сигурно има 2 литра антифриз само в него
_________________
|
Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:24 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Загряване на колата...
Независимо от колата при изправен термостат картона не променя нищо, защото до работна температура водата не минава през радиатора.
Двутактова кола не е препоръчително да се загрява на място продължително време, защото мазането на празен ход е лошо попринцип.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:35 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Re: Загряване на колата...
На вартбурга минава известно количество вода и при затворен термостат. 1-во на самия термостат има 1 мм отвор , айде от там не тече много много , ама все е нещо И отделно на самата глава, където е леглото на термостата на моя вартбург имаше канал няколко мм да минава вода , предполагам в случай на затворен термостат, нещо като авариен режим, за да можеш да се прибереш до вас. Интересното беше , че то беше само на моята глава. 87-ма година. После разглеждах по стари глави - там го нямаше. И не е правено допълнително - колата беше в нас от магазина. Явно по късно са се сетили за това
_________________
|
Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:40 ч. |
|
|
starter
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч. Мнения: 23 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Загряване на колата...
по признаците от колата, термостата е здрав. тези дни може да проверя все пак какво е точното му състояние, и най много и аз да сложа един балатум. че щяло да се застудява
|
Понеделник, 11.01.2010 г. 11:39 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: Загряване на колата...
-който го има обаче има да си следи термометъра като империалист бавно стопля, щото моторчето е колкото шевна машина, а има да сгрее над 6 л антифриз -за 3-4 км трябва да достига нормална температура ако термостата е в ред, при кучи студ- повече
|
Сряда, 13.01.2010 г. 18:21 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Загряване на колата...
За да разбереш дали ти е изправен термостата, при леко загряла кола (преди да отвори термостата задължително) отваряш капака и пипаш маркучите, излизащи от термостата и пипаш и радиатора. Ако са топли - заинал е, ако са студени - значи, че е затворен. Кога обаче отваря точно - ако имате съмнения попринцип относно термостата трябва да измервате (примерно с мултицет, мерещ температура (с термодвойка) - аз си купих такъв за 13 лв. На Реното ми се скапа оригиналния термостат (с който е излязла от завода) и познайте - смени 3 (три) други, докато намеря един, който да отваря на що-годе прилична температура, но пак не е като оригиналния! Тези дупчици, за които говорите са за обезвъздушаване, но в никакъв случай не се разчита на тях за предпазване от прегряване. На Фиат Пунто 1,1 сменяхме термостата с един колега, че ревеше от парно, та там видях за 1-ви път отвор на самия термостат дупка на самия термостат, макар и малка (при Рено няма такива пробойни). След смяната му, разликата в парното и скоростта на загряване е огромна, въпреки наличието на тази "дупчица" - в Рамките на 2-3 км "селско" (аксаковско - малък град до Варна) вече има прилично парно. За предпазване от прегряване, ако термостата не отвори, оставяте колата на празен ход с пуснато на МАХ парно да поработи 1-2 мин, след което гасите и чакате да изтине! Времето за което загрява също е много относително. Колегата с 1,1 има добро парно за има-няма 2-3 км, но я кара кажи-речи извънградско. Аз с моето 1,7, въпреки, че е нискооборотно (мах въртящ момент на 2750 оборота - тия французи са откачени), пускам парното да духа топло я карам само в задръстванията във Варна, където скоростите са 1-2-3...евентуално 4 и 5 понякога и когато прекося целия град и стигна до университета вече имам прилично парно, пък е дошло време да я гася...в общия случай даже не ми се слиза! Ако 6 литра е целия воден кръг, то малкия, който върти преди да отвори термостата е МАХ 2 и нещо! По-бавното от обикновенно загряване се дължи на 2 неща - незиправен термостат или в студено време пуснато парно, особено ако е на по-висока степен!
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Понеделник, 18.01.2010 г. 13:38 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Загряване на колата...
Може би колата си загрява нормално, просто колегата още не е свикнал тъй като кара Вартбург отскоро. Маршрута на загряване както и начина на управление никак не е без значение. Колега аз ти предлагам следното - отвори термостата и го виж, ако на него пише ИФА т.е. оригиналния е - директно в кофата, отиваш в магазин АУТО ПЛЮС и си купуваш термостат BEHR, немски за опел кадет 1.3 -струва към 20 лева и забравяш
|
Понеделник, 18.01.2010 г. 14:57 ч. |
|
|
starter
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч. Мнения: 23 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Загряване на колата...
проверих по-подробно начина на загряване. когато ми се струваше, че загрява бавно парното наистина беше включено, когато е изключено загрява по-бързо. относно термостата: не е оригиналния, сменян е, даже имам няколко които на скоро превърих след като запаля колата и започна да карам, двигателя се загрява, радиатора - студен (незнам как уцелих точния момент да го проверя), карам още малко и термостата отваря и радиаора става топъл. вече пускам парно чак след като светне зелено на таблото, и даже пак святка за малко оранжево като за толкова много вода, вече не ми се струва, че загява бавно. Мерси на всички за отговорите, май решение ми е само балатум.
|
Вторник, 19.01.2010 г. 11:36 ч. |
|
|
lion6
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 25.03.2010 г. 23:09 ч. Мнения: 19 Местоположение: kozlodui
Skype: lion-7989
|
Re: Загряване на колата...
Аз,се казвам Мариян приятно ми е.Колега относно загряването не съм имал проблем,даже напротиж относно прегряването съм имал проблем но това е друга тема .Искам да споделя с теб преди около 5 години карах вартбург 353 делукс страшна машинка и ми направи впечатление,че имаше монтирани жалюзи отпред преди радиатора което ми беше от особенна помощ относно загряването затова сега имам друг вартбург които няма и смятам да потарся от делукс и да монтирам тея жалюзи на ножият си вартбург.
|
Петък, 26.03.2010 г. 21:00 ч. |
|
|
Krap4enski
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч. Мнения: 126 Местоположение: Монтана
|
Re: Загряване на колата...
Ivak можеш ли да кажеш нещо по конкретно за термостата понеже трябва да сменям моя , който не отваря , този от Опел Кадет 1.3 предполагам ще ме питат за годината на колата имат ли разлика незнам ти какво каза като купува твоя ?
|
Четвъртък, 11.11.2010 г. 21:20 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Загряване на колата...
Отидох в магазина и казах че ми трябва термостат за кадет 1,3 - понеже това беше единствената информация която имах - ония отваря каталога и гледаме какви градуси има - този който аз взех беше 88 градусов, но може да има и на по-малко. Иначе мисля годината няма значение т.е. еднакъв термостат е вграждан през годините, разликата е в градусите.
|
Четвъртък, 11.11.2010 г. 21:32 ч. |
|
|
Krap4enski
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч. Мнения: 126 Местоположение: Монтана
|
Re: Загряване на колата...
Мерси ще се гледат градуси значи
|
Четвъртък, 11.11.2010 г. 22:46 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|