Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Загряване на колата... 
Автор Съобщение
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч.
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
Мнение Загряване на колата...
Здравейте,
кажете за колко време (или изминато разстояние) горе-долу е нормално да загрява колата...
нямам опит с други Wartburg-зи и не знам колко време му е нужно да загрее.
съмнявам се, че загрява бавно и термостата нещо не работи както трябва.
веднъж като загрее няма проблеми, градско, извънградско си държи температурата.
за да загрее са нужни няколко километра градско каране, а на място не съм пробвал но сутрин докъто почистя стъклата от скреж не е започнало да свети оранжево, и пак му трябва доста каране докъто загрее.
нормално ли е да загрява бавно, или да минавам да купувам термостат?
мерси


Четвъртък, 07.01.2010 г. 12:19 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч.
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Загряване на колата...
това означава, че по принцип си загряват бавно и моя е изправен :)


Четвъртък, 07.01.2010 г. 13:44 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Загряване на колата...
След 15-16 години каране и аз забелязах, че нещо бавно загрява. Става въпрос за един и същи Вартбург. На 17-тата или 18-тата година правих ремонт на двигателя и покрай другите неща смених и термостата с нов. Изненадата ми беше голяма, защото преди изминавах 5-7-8 километра, докато вдигне нормална работна температура. С новия термостат това ставаше след 1-1.5 километра.

Съвета ми е - смени си термостата. Не струва много пари, а за автомобила е важно да работи при оптимална температура - така износването е по-малко. Аз дори зимно време не пускам парното, преди да е загрял двигателя.

Карал съм и като Д-р Зизи, но това си заслужава при дълга и студена зима. А при тия температури... Ами ако почне да прегрява и ти си в лявата лента? В интензивно градско движение? И не можеш да се престроиш и да спреш, за да махнеш парчето пред радиатора? Затова най- добре всичко да си е наред. Особено през зимата.


Четвъртък, 07.01.2010 г. 13:57 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч.
Мнения: 134
Местоположение: Русе
Мнение Re: Загряване на колата...
И аз карах 5 години с парче мушама пред радиатора(преден) , докато не си купих иситински термостат. Забрави просто за термостати от магазини за трабант и вартбург. Вече забравих от каква кола използвах , но наистина си дигаше зеленото за 3 км. Мисля че беше от кадет 1.6 :mrgreen: И му направих една тъъъъънка дупчица по периферията за обезвъздушаване :D
Задължително на спряно парно, че сигурно има 2 литра антифриз само в него :mrgreen:

_________________
Изображение


Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:24 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Загряване на колата...
Независимо от колата при изправен термостат картона не променя нищо, защото до работна температура водата не минава през радиатора.

Двутактова кола не е препоръчително да се загрява на място продължително време, защото мазането на празен ход е лошо попринцип.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:35 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч.
Мнения: 134
Местоположение: Русе
Мнение Re: Загряване на колата...
На вартбурга минава известно количество вода и при затворен термостат.
1-во на самия термостат има 1 мм отвор , айде от там не тече много много , ама все е нещо :mrgreen:
И отделно на самата глава, където е леглото на термостата на моя вартбург имаше канал няколко мм да минава вода , предполагам в случай на затворен термостат, нещо като авариен режим, за да можеш да се прибереш до вас.
Интересното беше , че то беше само на моята глава. 87-ма година. После разглеждах по стари глави - там го нямаше. И не е правено допълнително - колата беше в нас от магазина. Явно по късно са се сетили за това :D

_________________
Изображение


Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:40 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч.
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Загряване на колата...
по признаците от колата, термостата е здрав.
тези дни може да проверя все пак какво е точното му състояние, и най много и аз да сложа един балатум.
че щяло да се застудява :|


Понеделник, 11.01.2010 г. 11:39 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение Re: Загряване на колата...
theultimate написа:
Независимо от колата при изправен термостат картона не променя нищо, защото до работна температура водата не минава през радиатора...

[smilie=2beers]

-който го има обаче има да си следи термометъра като империалист :wink:
бавно стопля, щото моторчето е колкото шевна машина, а има да сгрее над 6 л антифриз
-за 3-4 км трябва да достига нормална температура ако термостата е в ред, при кучи студ- повече


Сряда, 13.01.2010 г. 18:21 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение Re: Загряване на колата...
За да разбереш дали ти е изправен термостата, при леко загряла кола (преди да отвори термостата задължително) отваряш капака и пипаш маркучите, излизащи от термостата и пипаш и радиатора. Ако са топли - заинал е, ако са студени - значи, че е затворен. Кога обаче отваря точно - ако имате съмнения попринцип относно термостата трябва да измервате (примерно с мултицет, мерещ температура (с термодвойка) - аз си купих такъв за 13 лв. На Реното ми се скапа оригиналния термостат (с който е излязла от завода) и познайте - смени 3 (три) други, докато намеря един, който да отваря на що-годе прилична температура, но пак не е като оригиналния!
Тези дупчици, за които говорите са за обезвъздушаване, но в никакъв случай не се разчита на тях за предпазване от прегряване. На Фиат Пунто 1,1 сменяхме термостата с един колега, че ревеше от парно, та там видях за 1-ви път отвор на самия термостат дупка на самия термостат, макар и малка (при Рено няма такива пробойни). След смяната му, разликата в парното и скоростта на загряване е огромна, въпреки наличието на тази "дупчица" - в Рамките на 2-3 км "селско" (аксаковско - малък град до Варна) вече има прилично парно. За предпазване от прегряване, ако термостата не отвори, оставяте колата на празен ход с пуснато на МАХ парно да поработи 1-2 мин, след което гасите и чакате да изтине!
Времето за което загрява също е много относително. Колегата с 1,1 има добро парно за има-няма 2-3 км, но я кара кажи-речи извънградско. Аз с моето 1,7, въпреки, че е нискооборотно (мах въртящ момент на 2750 оборота - тия французи са откачени), пускам парното да духа топло я карам само в задръстванията във Варна, където скоростите са 1-2-3...евентуално 4 и 5 понякога и когато прекося целия град и стигна до университета вече имам прилично парно, пък е дошло време да я гася...в общия случай даже не ми се слиза! [smilie=angry]
Оги написа:
theultimate написа:
Независимо от колата при изправен термостат картона не променя нищо, защото до работна температура водата не минава през радиатора...

[smilie=2beers]

-който го има обаче има да си следи термометъра като империалист :wink:
бавно стопля, щото моторчето е колкото шевна машина, а има да сгрее над 6 л антифриз
-за 3-4 км трябва да достига нормална температура ако термостата е в ред, при кучи студ- повече

Ако 6 литра е целия воден кръг, то малкия, който върти преди да отвори термостата е МАХ 2 и нещо! По-бавното от обикновенно загряване се дължи на 2 неща - незиправен термостат или в студено време пуснато парно, особено ако е на по-висока степен!

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Понеделник, 18.01.2010 г. 13:38 ч.
Профил ICQ
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Загряване на колата...
Може би колата си загрява нормално, просто колегата още не е свикнал тъй като кара Вартбург отскоро. Маршрута на загряване както и начина на управление никак не е без значение.
Колега аз ти предлагам следното - отвори термостата и го виж, ако на него пише ИФА т.е. оригиналния е - директно в кофата, отиваш в магазин АУТО ПЛЮС и си купуваш термостат BEHR, немски за опел кадет 1.3 -струва към 20 лева и забравяш :)


Понеделник, 18.01.2010 г. 14:57 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч.
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Загряване на колата...
проверих по-подробно начина на загряване.
когато ми се струваше, че загрява бавно парното наистина беше включено, когато е изключено загрява по-бързо.
относно термостата: не е оригиналния, сменян е, даже имам няколко които на скоро превърих :)

след като запаля колата и започна да карам, двигателя се загрява, радиатора - студен (незнам как уцелих точния момент да го проверя), карам още малко и термостата отваря и радиаора става топъл.
вече пускам парно чак след като светне зелено на таблото, и даже пак святка за малко оранжево :)
като за толкова много вода, вече не ми се струва, че загява бавно.

Мерси на всички за отговорите,
май решение ми е само балатум.


Вторник, 19.01.2010 г. 11:36 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 25.03.2010 г. 23:09 ч.
Мнения: 19
Местоположение: kozlodui
Skype: lion-7989
Мнение Re: Загряване на колата...
Аз,се казвам Мариян приятно ми е.Колега относно загряването не съм имал проблем,даже напротиж относно прегряването съм имал проблем но това е друга тема .Искам да споделя с теб преди около 5 години карах вартбург 353 делукс страшна машинка и ми направи впечатление,че имаше монтирани жалюзи отпред преди радиатора което ми беше от особенна помощ относно загряването затова сега имам друг вартбург които няма и смятам да потарся от делукс и да монтирам тея жалюзи на ножият си вартбург.


Петък, 26.03.2010 г. 21:00 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: Загряване на колата...
Ivaka написа:
Може би колата си загрява нормално, просто колегата още не е свикнал тъй като кара Вартбург отскоро. Маршрута на загряване както и начина на управление никак не е без значение.
Колега аз ти предлагам следното - отвори термостата и го виж, ако на него пише ИФА т.е. оригиналния е - директно в кофата, отиваш в магазин АУТО ПЛЮС и си купуваш термостат BEHR, немски за опел кадет 1.3 -струва към 20 лева и забравяш :)


Ivak можеш ли да кажеш нещо по конкретно за термостата понеже трябва да сменям моя , който не отваря , този от Опел Кадет 1.3 предполагам ще ме питат за годината на колата имат ли разлика незнам ти какво каза като купува твоя ?


Четвъртък, 11.11.2010 г. 21:20 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Загряване на колата...
Отидох в магазина и казах че ми трябва термостат за кадет 1,3 - понеже това беше единствената информация която имах - ония отваря каталога и гледаме какви градуси има - този който аз взех беше 88 градусов, но може да има и на по-малко. Иначе мисля годината няма значение т.е. еднакъв термостат е вграждан през годините, разликата е в градусите.


Четвъртък, 11.11.2010 г. 21:32 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: Загряване на колата...
Мерси ще се гледат градуси значи


Четвъртък, 11.11.2010 г. 22:46 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов