Въпрос за регулировката на запалването
Автор |
Съобщение |
rusalkov
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 26.06.2009 г. 14:21 ч. Мнения: 7 Местоположение: plovdiw
|
 Въпрос за регулировката на запалването
Здравейте,баща ми има трабант,с ел. запалване е,искам да попитам следното: при центровката направена с индикатор (след като загасна на пътя и се появи проблем с паленето),по съвет на познати обърнах лулите и чак тогава запали.Преди не се беше случвало,и сега квото и да правя,не става и не става да си запали както си му е по книга,а само със обръщане на кабелите за свещите-т.е. кабела дето беше на 1-ви цилиндър сега стана втори,а за втория стана 1-ви,появи се и силно бръмчене в радиото когато е запален мотора и икономайзера показва сега малко повече преразход-отива в червеното чак.Ще се радвам някой да сподели и помогне за решаването на проблема,за което благодаря предварително ! Чакам вашите отговори ! И успешен ден на всички !
|
Петък, 26.06.2009 г. 14:35 ч. |
|
 |
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Здравей мисля че не е редно да се разменят кабелите на свещите. Опиши ако обичаш какво е правено по запалването, защото така не ми става ясно. Как точно е правена центровката, на колко милиметра, какво е пипано по плочките долу? От датчика на Хол излизат три проводника, да не би нещо да са разменяни? Честно казано на мен точно такава повреда не ми се е случвала, но ми стана интересно.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Петък, 26.06.2009 г. 15:16 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Ако колата е работила и изведнъж е угаснала, без да са размествани кабели няма никаква логика да се появи нужда от разменяне на цилиндрите. Трябва нещо да е разбутвано...
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 26.06.2009 г. 21:18 ч. |
|
 |
rusalkov
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 26.06.2009 г. 14:21 ч. Мнения: 7 Местоположение: plovdiw
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
И на мен ми е чудно точно това,заврършил съм МЕИ специалност ДВГ,ценровката съм я направил с индикатор на 4мм изпреварване на 1-ви цолиндър и 3мм на 2-ри-както е по предписание,кабелите на плочката са цветни и няма как да се объркат-но факта си е факт,в момента работи по начина който описах по-горе,всъщност и аз съм изумен,но поне 2-ма 3-ма собственици на Трабант ми споделиха същото,че и те така са разменили кабелите и се е оправило,но въпреки че сега пали и е в движение това не ме устройва ,просто и аз немога да си го обясня...
|
Събота, 27.06.2009 г. 16:36 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Теоретично ако сега правилната центровка ти е на единия край на плочката, а преди е била някаква сбъркана на другия край и с разменени кабели. Не ми се вярва, но е възможно. Между другото добре ли върви така? Аз пробвах на 4/3 мм, но не върви както трябва. Върви добре на 3.5/3.5 или 3/3 на двата цилиндъра.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Събота, 27.06.2009 г. 17:14 ч. |
|
 |
rusalkov
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 26.06.2009 г. 14:21 ч. Мнения: 7 Местоположение: plovdiw
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Ами добре върви,с тая разлика че икономайзера по често е в червено и много силно пукане когато работи и радиото,направо все едно брои искрите,но наистина сега плочката в в най-крайно положение.Незнам,ума ми не го побира просто...
|
Събота, 27.06.2009 г. 20:31 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
И на мен ми пукаше радиото и така и не разбрах от какво е. Като го преместих на голфа няма проблем. "Икономайзера" е доста фалшив уред за измерване на разход. Виж при същото каране за колко километра пак минаваш на резерва.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Събота, 27.06.2009 г. 22:18 ч. |
|
 |
rusalkov
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 26.06.2009 г. 14:21 ч. Мнения: 7 Местоположение: plovdiw
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
И аз мисля така за икономайзера,а колата баща ми я кара-ходи на работа с нея-да речем 10-15 км на ден,в поч дни ходи до вилата на 50км или за риба и слага по 10-20лв на зареждане,няма как да му измеря разхода,а за радиото преди тази аномалия въобще не пукаше и си работеше нормално,а сегя яко му пука,чак не е приятно да се пуска по време на движение,незнам...но съм доста объркан...
|
Събота, 27.06.2009 г. 22:49 ч. |
|
 |
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Можеш ли да снимаш бобините с кабелите горе и долу плочките като махнеш капачето на датчика на Хол да видим горе - долу за какво става въпрос?
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Събота, 27.06.2009 г. 23:52 ч. |
|
 |
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Това нещо може да стане само ако по някакъв начин магнита се е завъртял на 180 градуса.Провери дали се превърта в оста, но не напъвай силно да не го сцепиш.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Неделя, 28.06.2009 г. 01:40 ч. |
|
 |
rusalkov
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 26.06.2009 г. 14:21 ч. Мнения: 7 Местоположение: plovdiw
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Ами Трабанта е със елекронно запалване,няма чукчета и наковални и гърбица която да отваря чукчетата,а за кабелите всичко е както преди,само дет неще да запали ако са в нормално положение кабелите на свещите,пали само ако са разменени...
|
Неделя, 28.06.2009 г. 20:58 ч. |
|
 |
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Точно защото е със електронно ако завъртиш магнита се обръща всичко.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Неделя, 28.06.2009 г. 23:09 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Като се замисля малката платка май може да се сложи да сочи и нагоре, и на долу. При мен кабелите на платката сочат нагоре. И на двата трабанта съм правил конверсия от чукчета и нямам идея как трябва да бъде. Сега да не се окаже, че трябва да е обратното и за това ми е пръщяло радиото???
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 29.06.2009 г. 00:45 ч. |
|
 |
injenerra
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч. Мнения: 150 Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Тук усещам намесата на невидими с просто око "сили"! 1. Да съгласен съм с колегата да се провери дали магнитчето не се е завъртяло така от самосебеси поради разхлабване на гайката която го държи. 2. От задната страна на плочката където оста се захваща с дискчето е нитовано трябва деа се провери за целостта на нита. 3. Щифтчето на оста на коляновия вал да се провери дали си е на мястото. Ами с това се изчерпват възможните точки за проверка от към механичната част. Що се отнася до електрониката, там едва ли има проблем, но в случай че такъв е на лице има една тема за тестване на електронно запалване разгледайте и там статията на "Млад конструктор". и накрая бон шанс!
|
Понеделник, 29.06.2009 г. 20:08 ч. |
|
 |
rusalkov
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 26.06.2009 г. 14:21 ч. Мнения: 7 Местоположение: plovdiw
|
 Re: Въпрос за регулировката на запалването
Ами уж всичко е наред,ма нейсе,30г Трабанта работеше без проблем,ама сега и това ми дойде на главата,чудя се и се мая-де ще му излезе края... 
|
Вторник, 30.06.2009 г. 23:07 ч. |
|
|