Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Алтернатор 
Автор Съобщение
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч.
Мнения: 255
Местоположение: Средец
Мнение Алтернатор
като е на ниски обороти лампата свети като подам гас зема да гасне леко и не свети.Ремъка го опънах,но нищо не става.Давайте съвети

_________________
Дърпаше ръчни с трабаня


Понеделник, 27.10.2008 г. 17:51 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч.
Мнения: 134
Местоположение: Русе
Мнение 
Смени му четките.

_________________
Изображение


Понеделник, 27.10.2008 г. 18:01 ч.
Профил
Зайо - байо
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч.
Мнения: 407
Местоположение: третата след луната в дясно..
Мнение 
Gosho написа:
Смени му четките.


Четки...

_________________
Изображение


Понеделник, 27.10.2008 г. 18:34 ч.
Профил ICQ
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч.
Мнения: 255
Местоположение: Средец
Мнение 
лесно ли се сменят колко пари са

_________________
Дърпаше ръчни с трабаня


Понеделник, 27.10.2008 г. 19:21 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
За Вартбург са по 3 лева едната...т.е. 6 лева комплекта...не вярвам за траба да е повече.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Понеделник, 27.10.2008 г. 22:25 ч.
Профил ICQ
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч.
Мнения: 255
Местоположение: Средец
Мнение 
a лесно ли се сменят

_________________
Дърпаше ръчни с трабаня


Понеделник, 27.10.2008 г. 22:44 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Лесно е. На гърба на алтернатора е релето. То се държи на две гайки. Като го отвинтиш под него е четкодържателя. Сваляш го и него и сменяш четките. Провери първо да не е от прекалено ниски обороти на празен ход, макар че при мен трябва да станат ужасно ниски за да почне да примигва.


Понеделник, 27.10.2008 г. 23:11 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч.
Мнения: 255
Местоположение: Средец
Мнение 
Не не лампата не светеше преди,а нищо не сам барал мислех че е ремъка ама не бил той.А и само да ви кажа че тоя алтернатор сам го капал в реката.

_________________
Дърпаше ръчни с трабаня


Вторник, 28.10.2008 г. 06:48 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Значи трябва да черпиш ако минеш само с четки...


Вторник, 28.10.2008 г. 09:18 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
Да се обадя и аз като на тъпан малката пръчка.
Значи:
1. Сваля се генератора.

2. Завърта се на ръка ротора да се проверят лагерите.

3. Разглобява се както го е майка родила.

4. Цялостно почистване от масло, мръсотия и т.н.

5. Критично място - четки и пръстени. Ако четките не са износени докрай - не се пипат. Ако обаче е наложително да се сменят, то трябва пръстените да се шлайфат и новите четки да се приработят към тях (доста трудна операция, изискваща много опит и специални инструменти).

6. Замерване с омметър и сравняване на намотките на трите фази (съпротивленията трябва да са еднакви), също и на възбудителната намотка, и сравняване с таблични стойности.

7. Специално да се обърне внимание роторът да не е задирал в статора (ако е така, да се сменят лагерите).

8. Сглобка и развъртане на ръка - роторът трябва да се върти леко, без нещо да опира.

9. След монтажа на клемите на батерията при работещ двг да се замери зарядното напрежение на празен ход и да се сравни с определеното от завода - производител.

10. Напрежението да се замери също и при включени консуматори (дълги и аварийни светлини, чистачки) - ако пада под номинала на батерията и се товари двигателя, ниските обороти трябва малко да се качат.

_________________
Който не напредва, изостава.


Последна промяна Marto_RT на Четвъртък, 02.07.2009 г. 18:27 ч., променена общо 1 път

Вторник, 28.10.2008 г. 15:09 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч.
Мнения: 255
Местоположение: Средец
Мнение 
Ти ма уплаши бе човек.Ама информацията е много полезна

_________________
Дърпаше ръчни с трабаня


Вторник, 28.10.2008 г. 15:16 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Четките сериозно ли трябва да се напасват? Няма ли готови за ползване или комплект с четкодържателя :roll:


Вторник, 28.10.2008 г. 17:55 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
theultimate написа:
Четките сериозно ли трябва да се напасват? Няма ли готови за ползване или комплект с четкодържателя :roll:


Ако се слагат нови четки на старите пръстени - да. Ами то самото припасване не е толкова сложно - роторът се завърта на струг, пръстените се шлайфат (тука е голямата майстория), и след това всяка четка се притиска към съответния пръстен при високи обороти на струга докато се припасне.Използва се шлайфпаста. Роторът трябва да се върти в посоката, в която се върти на двигателя и после четките, към който пръстен са напаснати, към него се слагат при монтажа.

Не знам за генератори ИФА дали има нови четки някъде да се продават, не ми се е налагало да търся. Но могат да се пригодят и от други модели, стига човек да има желание да се занимава.

_________________
Който не напредва, изостава.


Последна промяна Marto_RT на Вторник, 28.10.2008 г. 19:25 ч., променена общо 1 път

Вторник, 28.10.2008 г. 18:37 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч.
Мнения: 255
Местоположение: Средец
Мнение 
няма ли с времето да се препаснат сами като се търкат там в ротора.Пак питам проблема ми да не е от водата в коята са гмуркам :twisted:

_________________
Дърпаше ръчни с трабаня


Вторник, 28.10.2008 г. 18:41 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
boycho написа:
няма ли с времето да се препаснат сами като се търкат там в ротора.Пак питам проблема ми да не е от водата в коята са гмуркам :twisted:


Сто процента ще се напаснат, но ще мине много време, през което зарядния ток няма да е достатъчен. При този тип генератори (синхронни машини), изходното напрежение зависи основно от възбудния ток, който пък на свой ред зависи и от плъзгащите контакти.

За водата - най-вероятно е да има окислени клеми и контакти и заръждясване на стоманените елементи.

_________________
Който не напредва, изостава.


Вторник, 28.10.2008 г. 19:18 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов