Как мога да сменя предавателното число на 4 скорост
Автор |
Съобщение |
babarei
Bicagata
Регистриран на: Вторник, 02.09.2008 г. 14:35 ч. Мнения: 50 Местоположение: Горубляне
Skype: bicagata_43
|
Как мога да сменя предавателното число на 4 скорост
_________________ Като ми се приработи,седам и чекам да ми мине.
|
Неделя, 07.09.2008 г. 17:04 ч. |
|
|
shotik
.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
скорости
Каквото и да правиш само се набутваш с пари,никога няма да стане BMV или VW
_________________ винаги може да се научи нещо ново
[
|
Неделя, 07.09.2008 г. 20:20 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Опасявам се,че той има по-високи цели...иска да го направи ПОНЕ Порше...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Неделя, 07.09.2008 г. 20:29 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Няма проблеми. Що да не се промени предавателното число. Едни 16-ки и джипови гуми и си на 120 с 3000 оборота. Ако ги вдигнеш де.
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 02:40 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Ааа виж за това не се бях сетил
Само че , малкия рацер иска само на 4-та , не на всички - ПРОБЛЕМ
_________________
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 08:28 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Смяната на предавателното число е много лесна.
Първо, завършваш средно образование. Кандидатстваш в произволен технически университет (гледай да е по-на запад на глобуса) със специалност машиностроене. След 5-6 години, когато станеш инженер и дори мокрите ти сънища са пълни с формули и графики, сядаш и си проектираш една скоростна кутия от нулата. Щото на Варгата, както и на всичките коли с 4 степенни ръчни скоростни кутии 4-та е директна - там предавателното число е единица. Ама тогава вече ще знаеш, че от тая доработка няма никакъв смисъл. Щото една красива формула казва, че въздушното съпротивление нараства с третата степен на скоростта. Тоест: удвояваш скоростта - съпротивлението нараства ОСЕМ пъти. На практика: ако за да се движиш с 80 км/ч ти трябват 15 конски сили, за 160 км/ч ще ти трябват 120 коня.
Наистина, физиката е гадна и безмилостна наука. Ще намалиш предавателното число, само и единствено за да може мотора да издъхне на по-ниски обороти при абсолютно същата скорост на движение на колата.
Ама това е животЪт.
_________________ Hard to the core !
Последна промяна Nasakoto на Понеделник, 08.09.2008 г. 12:31 ч., променена общо 1 път
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 09:58 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Само една малка поправка - Наско, предавателното число на Варгата на 4-та не е 1.00, а е 0.906
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 11:50 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Еееее, не разваляй заверата де , много си лош.
За точната стойност не споря - важна в случая е идеята, или по-точно пълната й безпочвеност.
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 12:31 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Вартбурга няма да е по-икономичен. Трабант и вартбург и икономия.......това е противоречие. С няквко клошарско каране, основен ремонт, спортен филтър и т.н може да свалиш 1-2л за сметка на скоростта и толкоз. Сега малко ли върви - 140-150 за стара соц кола са си доста.
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 12:34 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Наско, съгласен съм с теб че идеята е напълно безпочвена.
Това се опитвам да обясня на всеки който отвори дума за 5та предавка на Трабант или Вартбург. Просто колата не само че няма да вдига повече, а дори ще вдига по малко и ще стане доста по тромава.
Както знаем мощноста е функция на въртящия момент и оборотите, и тя е основен фактор при определяне на максималната скорост на автомобила.
И така, слагаме една 5-та предавка на Вартбурга с предавателно число 0.8 да кажем.
Ако приемем че сега 4та е с предавателно число 1.00 и въртящ момент 100н.м(използвам тези стойности за да се смята по лесно), това значи че имаме действителни 100н.м които отиват към колелата( т.е. умножаваме 100-те нютонметра по предавателното число 1.00).
На 5-та предавка обаче какво става - умножаваме 100 по 0.8 и вече имаме скромния въртящ момент от 80 н.м.
Айде кажете ми този въртящ момент каква мощност ще образува, и ще стигне ли тя за преодоляване на въздушното съпротивление при висока скорост.
Хората не са глупави, смятали са го.
Ако искаш Вартбурга да вдига повече, първо увеличи мощноста му до поне 80-90 конски сили, след това чак мисли за 5-та предавка. Тогава тя наистина ще има ефект
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 13:18 ч. |
|
|
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
Този номер немците го правят с така наречената "4-та дълга" предавка. Всички останали са нормални. Без да пипаш нищо по двигателя развиваш с 15-20 км/ч повече и спястяваш около 1 литър разход на 100. Номера ставал с изработката на нова зъбчатка с 1 зъб повече, което означава, че и диаметъра на зъбчатката е по-голям.
http://cgi.ebay.de/Trabant-Tuning-Getri ... 286.c0.m14 - ето ти за Трабант.
Карал съм такъв Трабант, но двигателят беше пипнат, в резултат на което се движех почти 200 км ето така:
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 17:38 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
На трабанта съм с гуми 155/80. Смятах по разни диви формули - над 80 това са фактически 5-6км/ч повече от това което показва киломтража, тъй като той е правен за 145/80, които са с малко-по малък диаметър от моите. Та какви са ми наблюденията. Преди колата при нормално подаване на газ можеше да подържа 105-110 преди да наритам додолу. Сега за всичко над 100 трябва да се кара до ламарината. Също така скорости от сорта на 85-90 вече не се подържат с припомпване на газта. Какъв е извода? Ами нещата са си сметнати заводски и всяка доработка при същата мощност само спъва колата. Разхода не стана по-малък, даже напротив - сега гори малко повече.
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 18:01 ч. |
|
|
353
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Понеделник, 18.02.2008 г. 18:41 ч. Мнения: 37 Местоположение: Велико Търново
|
Може би има минимална полза ако ще се кара наравно. При най-малкия наклон всичко ще се влоши. Дори може да се наложи да включиш 3та. Колата просто няма такава сила на 4 та. Сега в момента правя проби за минимален разход на гориво. Тука в Търново както знаете всичко е 50% нагоре и 50 % с наклон надолу малко или много, което ще рече че колата в баира ще гори повече от нормалното, има дълги участъци над 1 км нагорнище където ако карам на 4та трябва да давам много повече газ отколкото на 3та, т.е. на 4та има по-голям разход, при еднаква скорост (примерно 60-70 км/ч). Т.е. има си оптимални граници, и ако се изкяри нещо от 4та наравно, то при натоварена кола или при най-малък баир нещата пък ще станат по-зле от нормалните + никакво доускорение.
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 19:18 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
На крбураторния мотор разхода се определя от стойноста на вакуума в камерите.Така,че...това дето се опитваш да мериш...за нищо не ти служи.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 08.09.2008 г. 21:38 ч. |
|
|