Автор |
Съобщение |
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
Алтернатор
като е на ниски обороти лампата свети като подам гас зема да гасне леко и не свети.Ремъка го опънах,но нищо не става.Давайте съвети
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 17:51 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Смени му четките.
_________________
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 18:01 ч. |
|
|
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
_________________
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 18:34 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
лесно ли се сменят колко пари са
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 19:21 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
За Вартбург са по 3 лева едната...т.е. 6 лева комплекта...не вярвам за траба да е повече.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 22:25 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
a лесно ли се сменят
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 22:44 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Лесно е. На гърба на алтернатора е релето. То се държи на две гайки. Като го отвинтиш под него е четкодържателя. Сваляш го и него и сменяш четките. Провери първо да не е от прекалено ниски обороти на празен ход, макар че при мен трябва да станат ужасно ниски за да почне да примигва.
|
Понеделник, 27.10.2008 г. 23:11 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
Не не лампата не светеше преди,а нищо не сам барал мислех че е ремъка ама не бил той.А и само да ви кажа че тоя алтернатор сам го капал в реката.
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Вторник, 28.10.2008 г. 06:48 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Значи трябва да черпиш ако минеш само с четки...
|
Вторник, 28.10.2008 г. 09:18 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Да се обадя и аз като на тъпан малката пръчка. Значи: 1. Сваля се генератора.
2. Завърта се на ръка ротора да се проверят лагерите.
3. Разглобява се както го е майка родила.
4. Цялостно почистване от масло, мръсотия и т.н.
5. Критично място - четки и пръстени. Ако четките не са износени докрай - не се пипат. Ако обаче е наложително да се сменят, то трябва пръстените да се шлайфат и новите четки да се приработят към тях (доста трудна операция, изискваща много опит и специални инструменти).
6. Замерване с омметър и сравняване на намотките на трите фази (съпротивленията трябва да са еднакви), също и на възбудителната намотка, и сравняване с таблични стойности.
7. Специално да се обърне внимание роторът да не е задирал в статора (ако е така, да се сменят лагерите).
8. Сглобка и развъртане на ръка - роторът трябва да се върти леко, без нещо да опира.
9. След монтажа на клемите на батерията при работещ двг да се замери зарядното напрежение на празен ход и да се сравни с определеното от завода - производител.
10. Напрежението да се замери също и при включени консуматори (дълги и аварийни светлини, чистачки) - ако пада под номинала на батерията и се товари двигателя, ниските обороти трябва малко да се качат.
_________________ Който не напредва, изостава.
Последна промяна Marto_RT на Четвъртък, 02.07.2009 г. 18:27 ч., променена общо 1 път
|
Вторник, 28.10.2008 г. 15:09 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
Ти ма уплаши бе човек.Ама информацията е много полезна
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Вторник, 28.10.2008 г. 15:16 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Четките сериозно ли трябва да се напасват? Няма ли готови за ползване или комплект с четкодържателя
|
Вторник, 28.10.2008 г. 17:55 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Ако се слагат нови четки на старите пръстени - да. Ами то самото припасване не е толкова сложно - роторът се завърта на струг, пръстените се шлайфат (тука е голямата майстория), и след това всяка четка се притиска към съответния пръстен при високи обороти на струга докато се припасне.Използва се шлайфпаста. Роторът трябва да се върти в посоката, в която се върти на двигателя и после четките, към който пръстен са напаснати, към него се слагат при монтажа.
Не знам за генератори ИФА дали има нови четки някъде да се продават, не ми се е налагало да търся. Но могат да се пригодят и от други модели, стига човек да има желание да се занимава.
_________________ Който не напредва, изостава.
Последна промяна Marto_RT на Вторник, 28.10.2008 г. 19:25 ч., променена общо 1 път
|
Вторник, 28.10.2008 г. 18:37 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
няма ли с времето да се препаснат сами като се търкат там в ротора.Пак питам проблема ми да не е от водата в коята са гмуркам
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Вторник, 28.10.2008 г. 18:41 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Сто процента ще се напаснат, но ще мине много време, през което зарядния ток няма да е достатъчен. При този тип генератори (синхронни машини), изходното напрежение зависи основно от възбудния ток, който пък на свой ред зависи и от плъзгащите контакти.
За водата - най-вероятно е да има окислени клеми и контакти и заръждясване на стоманените елементи.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Вторник, 28.10.2008 г. 19:18 ч. |
|
|