Когато направих смяната имах само една кола и мислех, че с вартбургов двигател ще я направя по-използваема за дълъг път.
Имам идеи за големи пътувания и от поне 10 години исках да пробвам тази модификация за да видя дали при мен ще е по-удобна точно за това. Особено ме е мъчело винаги звъненето на аванса на 2та цилиндъра при високи обороти и исках да сваля тия обороти и вдигна мощността.
Но моят опит показа, че същите финанси могат да бъдат инвестирани в Трабитроник запалване и микуни карбуратор, което ще подобри вървежа на трабанта не много, но достатъчно.
А вече има относителено лесен достъп до 4т трабанти от Унгария, когато се гони хем лесно регистриране, хем повече мощност. Но 4т трабанта и неговите особености е друга тема.
Положителното е:
Относително лесна модификация за друг двигател и колата става бърза, при това доста нереално за Трабант бърза.
Запазват се горните скорости, двутактовото усещане и се ползват ГДР компоненти.
Звука никога не омръзва.
Недостатъците са:
По-тежка предница - дори видимо едното колело при мен беше по-клекнало.
Вода вместо въздух за охлаждане - това лично според мен е недостатък, а вартбурговия двигател не се слави с много добро охлаждане. Всеки вартбург е страдал от водна помпа и ако го правех сега бих сложил водна помпа от циркулационна за парното на мерцедес и други. Вече на един вартбург сложихме такава и махнахме оригиналната - работи идеално.
Няма парно.
Разхода се вдига значително - поне при мен бе така.
Ако ходиш на дълъг път носиш повече части и инструмент с теб. Носиш и антифриз, вода
Чукчета за запалване - да има електронни на пазара и струват колкото трабитроник. Оригиналното електронно е статично и неоткриваемо, а и да го намериш - пак си носиш плочката с чукчета за всеки случай.
Кутията е къса - ускорение има достатъчно, но първа е само за потегляне, а четвърта идва къса и след 100 се усещат едни доста сериозни оборти.
Педала на съединителя става твърд - оригиналния може да се натиска с ръка, поне при мен това бе едно от нещата, които ме дразнеха.
Регистрационна ситуация - трябва да се минава технотест, промяна документи и т.н.
Заключение:
Готино е в трабанта да има двигател от Вартбург, но за целите които аз гоня не ми върши по-добра работа от оригиналния двигател.