Автор |
Съобщение |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Всяко феродо се разпрашава в процеса си на работа.Кое повече,кое по-малко.Т.нар. "сажди" са си просто феродов прах.Няма кола,дето да не прави такъв.Лошото на барабанните спирачки е,че те са предразположени към лоша вентилация и конденз.Лошата вентилация пречи на феродовия прах да излезе извън спирачката,а попадането на влага там превръща феродовия прах в една особена маса,подобна на кал...която е много хлъзгава.
Две характеристики са важни тук-колко опечено е феродото и какъв е коефициентът му на триене.
Първото като характеристика е непознато извън соцлагера.Унгарци,румънци,руснаци...Не е неспазена технология...просто феродото си е такова.Недопечено.Опича се в процеса си на работа и така с всяко следващо загряване спирачките сатават все по-добри докато достигнат максимален коефициент на триене.Такова феродо ВСЕ ОЩЕ се продава и скоро някакви тестери бяха налетяли на такова.Цивилизованият свят отдавна е открил по-смислени начини за продължаване на живота на накладките-вентилирани дискове,топлообменни канали,серво,АБС и т.н.Все системи,които извличат максимума от спирачката без да се прави компромис с технологията.Е..ние тук в соцлагера не работим така...защо да разработваме нова система,когато просто можем да направим материала да не се износва толкова.Така периодите на сработване вече отиват на 1000+ км градски цикъл или другата крайност...на 3-4 барабана/диска може евентуално,ако искаш...да смениш накладки...ама не е задължително по принцип....
Ма спирало лошо...Ние в "лагера" сме над тия неща...
Другия показател е коефициента на триене.Най-евтините са с най-нисък такъв като правило.Това си е характеристика...ако накладката е фабрична,коефициентът е щампован или на самата накладка,или може да се извади от серийния номер на детайла.Но това е само за фабричните маркови...евтините нямат тая екстра.
Таа,че...всяка накладка прави прахоляк.Това с прахта не е критерий.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 01:21 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Дори в книгата пише великата идиотия на определен пробег да се сваля барабана да се чисти. Предните поне имат отвори та изпара прахта. Аз точно по тази причина одавна рева че истината е в дисковете. Като изключим, че е по-скъпо, има огромен набор от оригинални западни накладки, които не прегряват при всяко спускане на проход.
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 09:55 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Не е идиотия.Точно така е-на определен период сваляш,разбутваш прахоляка и удряш един обезмаслител отвътре н барабана.Поне на предните.На задните...ако ти се занимава-там няма такова натоварване.
За прахта...прахоляка е твърди частици.Тежки.Айде обясни ми...барабана като се върти и центробежната сила ги лепи по стените...как ги виждаш да излязат през дупа в средата на барабана.Защото аз нещо не мога хич да си го представя...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 10:02 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Като ви чета мненията, почват да ми се мотат пъклени идеи в главата... свързани с пробиване на 4 отвора в триещата повърхност на барабана, с цел изпадане на праха. Нарязването на прорези иска машини и е по-трудно изпълнимо (но не е невъзможно). Недостатък на прорезите е че ще отслабят барабана в някаква степен, въпреки че ако са плитки (от порядъка на милиметър-два, отслабването ще може да се пренебрегне (поне според мен). Вашите мнения ?
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 11:00 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Едва ли може да се стане...трябва да се смятат разширения,не знам си какво...
По-интересно ми е защо тук битува някакво странно заблуждение,че барабанната спирачка е лоша и не се ползва в "спортни" коли.Това,че на Трабанта спрачките са лоши,се дължи на калпавата и недомислена конструкция,съчетана с най-ниско възможно качество на накладките...а не на самия барабан.Като комбинация...и липсата на серво.Дори в година 1970-та са съществували автономни серво системи,независими от работата на мотора.
Надявам се,че няма да тръгнете да ме убеждавате колко скапани спирачки имат в Порше:
http://lh5.ggpht.com/gilroyggg/SCSBBksq ... imgmax=512
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 13:03 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Защото е затворен обем. При всякакви условия това се охлажда по зле от диска и прахоляка пада по-трудно. Навсякъде, където има по-голямо натоварване се слагат дискове. Не случайно всички коли спортните им версии са с 4 диска.
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 13:23 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Това А Спидер 550 ли е И с барабан
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 13:38 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Сервото е един от елементите в трабанта, при които идиотите не са премислили че със спестяването на един детайл, тормозят до краен предел други детайли и най-малкия дефект в тях означава пълна неизправност. Не знам да има друга кола, на която спирачките да прегряват, да блокират колела, да се правят мускули от спиране и т.н.
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 13:52 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Мите, тая снимка е много красива, само дето барабанната спирачка май е единственото общо с Трабанта. Първо, виж красивите и огромни ребра на барабана, и дизайна им. Второто - оная тръба, дето излиза от калника. Оттам духа яко, за да охлажда барабанченцата...
Лепни нещо подобно на някой Трабант и ти гарантирам, че трабантаджиите веднага ще забравят за дискови спирачки и прочие ереси. Да, ама не би - на Трабса барабаните са му гладки като на американска мажоретка мозъка, и няма какво да ги духа (не в мръсния смисъл). Така че - слагайте дискови спирачки братя, май само това ви остана като алтернатива
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 15:46 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Наско, тая траба няма ли да обдухва гумата с това си полжение?
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 15:50 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Е...барабанът има няколко по-дребни предимства...заради което предполагам е избран за "Трабант"-търпи компромиси с качеството и е една идея по-лесен за серийно производство.
Това на снимката го дадох само като пример...защото всички плюят барабаните,че били гадни.Нищо подобно...много са си добри...само дето изискват да се вложи малко мисъл при конструирането,а не да се изпълнява петилетката за три години.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 17:16 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
А защо камионите са с барабанни спирачки след като дисковите са по-добри
и още нещо - на старите Вартбурзи барабаните са били с оребрения(като на жигули например), но по късно ги правят гладки. Защо?
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 20:24 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Кои камиони от новите са с барабани!? Тия от соц-а не ги броим...
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 20:34 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Камиони има и с дискове,и с барабани.Вентилираният диск е хиляди пъти по-ложен за смятане и изработка,в сравнение с който и да е барабан.Предимството са едни 40-50 кила икономия на маса,която при камионите директно се трансформира в полезен товар.
Второ...задните спирачки на камионите-там,където е съсредоточена масата,са си барабани.Основно предимство на барабана-трябва да си много зъл тактик,за да изкривиш барабан.Загрят до червено,пак си връща формата.Това диска не го може-нужна е много прецизна изработка от леенето до струговането.Ако някъде се получи по-голяма плътност-гориш с тоя барабан.Допустимите компромиси там са стотни от милиметъра.На 0.5мм странично биене диска ти е за боклука,а вибрациите при спиране ще ги усетиш много преди това.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 14.08.2008 г. 21:06 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Камионите имат нещо наречено моторна спирачка. И не се карат градско. Спирачката на един камион по магистралата има предостатъчно време да се охлади. По надолнище се ползва предимно моторната. Трабанта такова нещо няма, следователно трябва нещо с добра вентилация. Дори с нови цилиндърчета, ново феродо и т.н пак няма да издържи в по-екстремни режими.
|
Понеделник, 18.08.2008 г. 00:08 ч. |
|
|