Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
gerypo
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Сряда, 18.06.2008 г. 22:26 ч. Мнения: 100 Местоположение: София
|
Новобранка :)
Така....Возя се откакто съм ходела под масата (демек откак се помня) на великата машина, наречена трабант.... Сега съм на 18 и ми предстои да взема книжка...В момента карам курсовете... В двора ми събира прах (т.е кал) любимата машина(само на 40 000км - срамота), която отдавна се чудя дали да възстановя и подкарам или да се задоволя с нещо далеч не толкова вълнуващо...Та, напоследък взех вече твърдо решение за стягане на возилото ...Но оттам възникват мойте хиляди въпроси..Понеже е със стари номера (АВС), му е нужна пререгистрация, а щом ще се пререгистрира е добре да си го пребоядисам, тъй като слонова кост не е достатъчно атрактивно, мисля. Ще ми се черен мат (само като инфо)...Така, а за да го регистрирам и боядисам трябва да бъде поправен миличкия...но пък тъй като не е регистриран трябва да го посети чичо доктор на място и вероятно да бъде закаран с пътна помощ до бояджийницата и чак след това регистрацията....Сори за обширните обяснения, ама се опитвам да Ви обясня проблема ми... Та така, като за начало ми трябва човек,сигурен, който да разбира и да е желаещ за малка разходка до Банкя...а и ако ми обясните как да процедирам по-нататък...Ако ви е интересно ще ви дам по-натам повече инфо...
|
Сряда, 18.06.2008 г. 23:13 ч. |
|
|
TRABANTOLOG
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 02.03.2008 г. 12:52 ч. Мнения: 34
|
Виж си ЛС.
_________________
Rafo
|
Сряда, 18.06.2008 г. 23:28 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Пфффф...още един реставратор без книжка.
Не знам на каква кола караш курсовете...ама каквото и да е,след нея сядането в траба ще е сериозен емоционален шок.Да се возиш в това нещо не е като да го караш.Отстрани изглежда твърде лесно,а шансът да научиш нещо за шофирането карайки Трабант е...нула.Такива коли вече няма,а ресурсът му е твърде малък за нещо повече.
Радикална идея...свикай клубна софийска среща в двора,на барбекю и бира.Ако не вали,няма мач по телевизията и хората не са си заминали по вилите и селата...поне няколко ще се отзоват.Поне ще ти кажат дали си заслужава да го възстановавяш това нещо.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Сряда, 18.06.2008 г. 23:36 ч. |
|
|
gerypo
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Сряда, 18.06.2008 г. 22:26 ч. Мнения: 100 Местоположение: София
|
Аммммм направо ти се чудя какво търсиш в този форум, като имаш такова мнение към трабантите...А за карането имам представа..пропуснах да кажа, че съм го карала...даже и чупила
|
Сряда, 18.06.2008 г. 23:44 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Спокойно, ако имаш мерак машината може да се възтанови и възвърне на пътя. Във форума има знаещи хора от София които могат да ти помогнат, ако имат желание.
|
Сряда, 18.06.2008 г. 23:53 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Хора има,ама някой трябва да ги събере...Срещи няма 6-ти месец...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 00:02 ч. |
|
|
street_force
Бруталиста
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:23 ч. Мнения: 39
|
така да започнем:
1 во пусни снимка ( твоя ) може и на колата
2 ро аз съм киро приятно ми е ( ще казваш когато имаш нужда от помощ за колата и не само пълно обслужване )
3 то мерси
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 01:21 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Добре дошла,
Тук е пълно с песимисти и спамъри. Най-добре е да не им обръщаш внимание. Имаш ли проблем - питай (ама описателно, да не е нещо от сорта "Не върви, какво да правя..." ) А пък ние ще помагаме с общи сили доколкото можем
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 09:02 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Добре дошла и от мене. Радвам се, че имаме и дама във форума. Ще помагаме с каквото можем.
Наистина не е зле да пуснеш няколко снимчици - на колата, пък може и на тебе самата - лошо няма. Ние сме ценители не само на автомобилите, в състояние сме да оценим и женската красота.
А сега сериозно - моят съвет е засега да не хвърляш големи пари за пребоядисване, ако боята на колата е що-годе запазена. Какво като е слонова кост? Измий я хубаво, подхрани я с автобалсам и ще светне. Тъкмо при регистрирането ще имаш един дерт по-малко. Даже, ако не ти се купуват автокозметики, просто я измий с битов шампоан с балсам - пак става. Но в никакъв случай сапун! Ако имаш ръжда по броните и по престилката /т.е. "спойлера" под предната броня/, помоли някой приятел да ти ги смъкне, да ги намаже с преобразувател на ръжда и да ги боядиса - може в основния цвят на колата, може и със спрей за джанти - цвят алуминий, имитация на хром и т.н. - както ти харесва. Постарай се да я приведеш в добро техническо състояние - обикновено като се застои, Трабантът дава проблеми със спирачките и е възможно да има течове на гориво и лоши уплътнения - те задължително трябва да се поправят. Възложи на този, който прави ремонта, да ти смени маслото в скоростната кутия - трябва ти ЕР 80 в количество 1.3 литра. Нека изцяло ти сменят спирачната течност - ДОТ3 и ДОТ4 ти вършат работа. Нов въздушен филтър - около 5 лв., нови запалителни свещи - от нискобюджетните препоръчвам "Бриск" къса резба - 2-2.50 лв. броя. Нека сменят и ремъка - старият сигурно вече е напукан и ще се скъса в най-неподходящия момент. Отново 5 лв. за ремък, смяната - както се разбереш с майстора.
Задължително гресиране и предполагам - нов акумулатор. Когато колата е на канал или вдигната - според това как работи майстора, накарай го да огледа добре тампоните и лентите, на които се държат ауспухните гърнета - с времето те се късат и нерядко хората ги вързват с тел - уж временно и се сещат за това чак когато гърнето падне. Не чакай това да стане, а смени скъсаните ленти и тампони своевременно - има ги и не са скъпи. И когато зареждаш на бензиностанция, не забравяй да добавяш към горивото двутактово масло - 20 гр. на литър бензин.
Ти сигурно знаеш много от нещата, за които пиша, но все пак по-добре да ги повторим, отколкото да ги забравим.
Колкото до карането - дори ще ти се види по-лесно от учебната заради малките габарити. Само трябва да свикнеш с по-тежкия волан и със спирачките - искат по-здраво натискане. Трабантът няма сервоусилватели. И със скоростите, разбира се. Но щом си карала Трабанта, знаеш как е.
Е, хайде, успех и на добър път!
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 10:23 ч. |
|
|
gerypo
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Сряда, 18.06.2008 г. 22:26 ч. Мнения: 100 Местоположение: София
|
Така....супер много ви благодаря за бързите и качествени отговори.. Спирачната течност сама си я сменних и си напомпах спирачките, че бяха почти сдали багажа..проблемите, които със сигурност знам че съществуват или поне предполагам е че си мисля, че резервоара ми е ръждясал, мисля и че изтичаше гориво отнякъде, но не съм такъв специалист, че да прогнозирам откъде точно. Така, също последния път когато го карах закачашв газта, но затова предполагам трябва да се смени жилото...съединителя също мисля че е за подмяна, но и такова жило имам Ремък също си имам нов. А по въпроса за снимките-ще ви пратя довечера понеже сега не разполагам с такива..А учебната ми кола е поло.. Ааа и съм почти твърдо решена да го пребоядисвам....което според вас колко ще ми струва?...Аааа и нови седалки ми трябват...предни...едно копче за чистачки ми трябва... ама така искам да го подкарам, колкото да го раздвижа, но не смея да си сипя бензин, заради резервоара....абе въобще...добре че сте вие....съпортите на мойта велика идея....айде до после
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 13:56 ч. |
|
|
street_force
Бруталиста
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:23 ч. Мнения: 39
|
даи снимки и ще опраиме нещата
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 14:17 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Боя-200 лева само пръскането,ако се прави на двора,от леко мургав бояджия с рИмски акцент.Потготовка и материали отделно.
Средна цена за нормално боядисване-около 600 лева + .Камера-над 800 (за София)
Има и вариант да вземеш блажна боя от железарията и да вапцаш с мечето.Не вярвам да стане чак толкова зле.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 14:30 ч. |
|
|
gerypo
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Сряда, 18.06.2008 г. 22:26 ч. Мнения: 100 Местоположение: София
|
Ами принципно имам познати бояджии ама незнам какво ще ми кажат....надявам се и н апо-малко, а то нали като е мат..няма нужда от пастиране, нали..... Снимки обащах, ама довечера..нямам сега
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 14:36 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Такааа не го слушай санта той все на мошенници попада.
По принцип качествено боядисване в камера с акрилна боя - поне 400лв(това е абсолютния минимум, в това се включва всичко).
Но понеже това е трабант и е от дуропласт няма какво да се китосва, реално иска само едно водно шкуркане, пръска се с шприц кит и се боядисва. Това мисля че може да ти излезе около 300лв - труд+боя+камера. Българската акрилна боя не е лоша, струва около 45лв литъра. С 2 литра се боядисва цялата кола
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 14:46 ч. |
|
|
gerypo
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Сряда, 18.06.2008 г. 22:26 ч. Мнения: 100 Местоположение: София
|
Надявам се да намеря подходящия вариант Ох, ама има и по-сериозни проблемиииииииии!
|
Четвъртък, 19.06.2008 г. 15:43 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|