Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
проблем с електронното запалване? 
Автор Съобщение
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 07.06.2016 г. 12:47 ч.
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: niccolo.zanotelli
Мнение проблем с електронното запалване?
Здравейте!
Ето мен пак да ви попитам вашето мнение за една неизправност претърпена на моя трабант.
Предварително да ви кажа, че от началото съм имал някой проблем колата да държи ниските обороти, но това, след лична регулация, ми се струва да е почти оправено.
Друг проблем пък има с електронното (колата е на 1989 г.). Преди няколко месеца ме остави на цариградско след като беше започнал да върви непостоянно (като хълцане) само с един цилиндър. Майсторът ми каза, че проблемът със сигурност беше на черната кутия.
Сменихме я с една немска и докато сменихме и свещите, отбележахме че двете са черни (обаче не много омаслени). Вероятно това може да е последица на това, дето тъкмо заради проблема с ниските обороти, често оставях смукача малко дръпнат. Обаче след работата колата пак беше почнала да върви добре, докогато пак същия проблем се представи.
Този път една от двете свещи (тази на цилиндъра надясно №1) се представи по-явно повредена. Смених двете и в началото всичко наред но след следващия студен рестарт - пак понякога само един цилиндър, нередовна мощ и т.н.
Въпросът е според вас проблемът ли е обезателно на черната кутия или може и на долната плочка или на бобините или на друго? Какво ми препоръчваме да направя?


Събота, 11.02.2017 г. 22:04 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: проблем с електронното запалване?
Колега,когато ти изчезне единия цилиндър,свали свещите,сложи ги включени в лулите на маса/на двигателя/ и на контакт завърти напред турбината на охлаждане на ръка.Виж дали има искра и на двата цил./или липсва на единия/.Искрата трябва да е по средата на електрода,хвърля ли я настрани-смени свеща.Пипни с ръка и бобините и черната кутия/преди да извършиш горе посоченото/-не трябва да са много топли.Ако искрата я има и на двата цил.след няколко завъртания и въпросните неща/кутия и бобини/ не греят,едва ли имаш проблем с електронното,а по-скоро с фалшиви свещи.Също провери момента на подаване на искра/центровката/,почисти и регулирай карбуратора,премери компресията,да не би на този цил. да е по-слаба и за това да зацапва свеща.Вечер на тъмно също може да запалиш на място трабанта и да погледнеш дали по кабелите и лулите някъде не е пробило и прехвърча искра.Това е за което се сещам,нека колегите ме допълнят,ако съм пропуснал нещо и имат желание да го направят!Успех!


Вторник, 14.02.2017 г. 08:41 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 07.06.2016 г. 12:47 ч.
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: niccolo.zanotelli
Мнение Re: проблем с електронното запалване?
Благодаря Ники за отговора!

Махнах свещите (сложени преди 100 км) и така си представят:

1ви Цилиндър

http://imgur.com/rOpFfyh

2ри Цилиндър

http://imgur.com/zxDfLlF

След това следах процедурата за да проверя искрите. Това, което ми се струва е искрата при 1ви цилиндър не е средна но понякога си представя по-надясно, понякога по-наляво. Проверих и да инсталирам чисто нова свещ на 1ва луличка но ресултатът ми се струва същото.

Ето два видеоклипа за такава проверка

Със стара свещ:

https://www.youtube.com/watch?v=QJDH9MygDE4

С чисто нова свещ:

https://www.youtube.com/watch?v=3MkQr0jUYYM


Кажете ми дали свещите ви се струват на нормално състояние и искрите редовни.

Евентуално "нецентрирана исра" от къде идва?
Луличките са нови (тесла) и черната кутия сменена преди 2 месеца. Само бобините и долната плочка са стари.

След проверката и бобините и лулички и черната кутия не ми се струваха прекалено много топли.

Благодаря!

Никколо


Вторник, 14.02.2017 г. 15:54 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: проблем с електронното запалване?
Колега,разгледах снимките.Първо по тях:Цвета на старите ти свещи е добър,което ще рече че са работили и центровката на запалването/момента на подаване на искра/ е също добра според мен.Затова се сещам за нещо,което може да се окаже проблема при теб-вода в бензина.Отвий утайника под резервоара на кранчето/като го затвориш преди това/и изсипи бензина от него на сух асфалт.Бензина ще попие,а ако останат капки-това е вода.Изчисти утайките и мръсотията от утайника и сложи 1/3 спирт в него.Можеш да сложиш малко спирт за горене и в резервоара/в зависимост от количеството бензин/.По клиповете:
-Със старите/работилите/ свещи искрата е по-добра според мен-върни тях на трабанта.Леко в страни че я дава ,не е проблем-на новата на 1 цил. май я дава още по-встрани.Според мен нямаш проблем с електрониката по запалването.Все пак не е лошо да премериш и компресията-под 7 не е добре и трябва да е равна на двата цилиндъра.


Сряда, 15.02.2017 г. 09:01 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 26.08.2014 г. 08:36 ч.
Мнения: 19
Местоположение: София
Мнение Re: проблем с електронното запалване?
Почти съм сигурен че си за бубини просто. Трабанта има две индивидуални бубини и затова проблема е в единия цилиндър. Смени и тях и проблема ще изчезне. Забравих да вметна центровката на запалването се прави с индикаторен часовник а не на "око"


Четвъртък, 16.02.2017 г. 12:43 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 22:52 ч.
Мнения: 20
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: проблем с електронното запалване?
Вероятно (надявам се!) вече си оправил звяра, ама да си кажа и аз :lol:
Обувките на кабелите, които влизат в бобините знаете, че са с щанцовано зъбче, забиващо се в кабела - пробива изолацията и стига до самия проводник.
Да, ама при мен не беше стигнал до кабела ...
... И на около 55-60к км, в следствие на преискряването и пследващо износване на кабела, спря да прехвърля искра точно на I цилиндър.
След като смених свещи, лули, една бобина, след като си скапах електронното (и съответно си направих друго, което работеше и по-добре :mrgreen: ) реших да премеря съпротивлението на кабелите.
Ееее.... ремонта беше много лесен - махнах обувката, резнах около 5мм от кабелчето и сложих обувката наново.
Ама преди това 3-4 месеца карах на цилиндър и половина :mrgreen: Явно от време на време успяваше да прехвърли искра и на I-ви, захапваше, после пак угасваше... и те така...


Вторник, 28.03.2017 г. 19:36 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов