Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
стартер 1.3 
Автор Съобщение
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:44 ч.
Мнения: 50
Местоположение: ВАРНА
Мнение стартер 1.3
може би няма ватрбург 1.3 който да е нямал проблем със стартера, това според мен си е заводски дефект. в предния форум май имаше такава информация. някои знаели от каква друга кола пасват стартери . а да ли има и такива от които да го слагаш без да го преправяш и нагаждаш. моят не е оригинален и е подлагано шайби и шина, но пак трудно зацепва. а пак за нов няма смисал да се инвестират толкова пари.


Неделя, 16.03.2008 г. 01:24 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 01.06.2008 г. 16:43 ч.
Мнения: 3
Мнение 
Стартерите на вартбург са изключително здрави.!

Единственят хроничен проблем от които страдат е лоши "студенти" спойки на четките за контакт към маса. Често причината за повреди е откачена/ и блокирала/ четка от алуминиевя корпус на четкодържателя или откачен проводник в магнитня включвател.
Вместо да се чудите какъв модел стартер да напаснете, се заредете с мощен поялник и огромна доза търпение.
И магнитния включвател и самият стартер при необходимост се ремонтират лесно !


Прикачени файлове:
P10-05-08_23.27.jpg [155.9 KiB]
2637 пъти
P10-05-08_23.27.jpg [155.9 KiB]
2639 пъти
Неделя, 01.06.2008 г. 16:52 ч.
Профил ICQ
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 09.06.2008 г. 23:10 ч.
Мнения: 198
Местоположение: Стара Загора
Skype: etaniel4o
Automobile: Wartburg 1.3
Мнение 
И на мен ми трябва нов стартер. Ако някой знае от каква друга кола става да каже. При мен проблема е в това, че от долната страна където са четките се е разбил напълно и при палене се осуква и нестава нищо.


Понеделник, 04.08.2008 г. 23:58 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 01.06.2008 г. 16:43 ч.
Мнения: 3
Мнение 
Ако все още не си решил проблема, пробвай да замениш повредената част с някоя нова оригинална. Така както чета най-вероятно си повредил пластмасата на четкодържателя или стоманеният корпус на стартера (което много ме съмнява). Отиди в някой магазин за части ,вземи нов четкосържател и дано се оправи. Преди да сложих какъвто и да е стартер провери дали всички части се движат и напасват стабилно.


Понеделник, 08.09.2008 г. 14:59 ч.
Профил ICQ
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 02.03.2008 г. 00:09 ч.
Мнения: 41
Мнение 
Много въртите на стартер бе браточки , по двигателя всичко трябва да е перфектно , свещи , центровка , паленето на газ трябва да е изрядно без нуждата от дълго въртене преди да запали. Примерно предишната ми кола палеше на газ на секундата . Незнам сега новия собственик дали е свикнал. Колкото по дълго въртите преди да запали толкова му се скасява живота :wink:


Понеделник, 08.09.2008 г. 21:50 ч.
Профил
Ентусиаст

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч.
Мнения: 741
Местоположение: Русе
Мнение 
Наско, новия собственик не й е свикнал съвсем! :D


Вторник, 09.09.2008 г. 10:49 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 02.03.2008 г. 00:09 ч.
Мнения: 41
Мнение 
ChakaZulu написа:
Наско, новия собственик не й е свикнал съвсем! :D
Що така :roll: Слагаш пръст на копчето за черпене , натискаш го и моментално завърташ на стартер , ако задържиш повече черпенето колата се дави :wink: Когато е студен двигателя , даваш на контакт натискаш педала за газта до долу и го пускаш след това правиш всичко изредено в горното изречение :D Ех, иска ми се да му чуя гласът :cry:


Вторник, 09.09.2008 г. 18:51 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Вторник, 14.10.2008 г. 15:54 ч.
Мнения: 33
Skype: tnotov
Мнение Re: стартер 1.3
стартера на 1,3 същия ли е като на 353 ?
взаимозаменяеми ли са ?


Понеделник, 22.02.2010 г. 10:27 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: стартер 1.3
TIN написа:
стартера на 1,3 същия ли е като на 353 ?
взаимозаменяеми ли са ?


Де да бяха... :?
За жалост не са, а тези на 1.3 са проблемни, и поради факта че са проблемни и трудно се намират са и по скъпи - средно два пъти до 3 пъти(за стартер втора ръка) от тези за 353.


Понеделник, 22.02.2010 г. 13:59 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 25.04.2010 г. 11:24 ч.
Мнения: 13
Местоположение: София
Skype: kartzer
Automobile: Wartburg 1.3
Мнение Re: стартер 1.3
Привет колеги. Аз пък се канех да питам, дали стартера на Вартбург и Трабант са взаимнозаменяеми хаха. То е ясно, че шанса е минимален, най-малкото заради различните двг, но пък ако бяха щеше да м иизлезе без пари. :D В общи линии купих някакъв рециклаж преди 2 години от магазина в Красна Поляна и преди няколко седмици умря. Носих да го поправят, пренавиван бил бендикса, заварявали били незнам си кво и т.н., не можел да се поправи, трябвало нов. Ако някой продава работещ стартер 2ра ръка или знае от къде може да се купи нещо на сметка, сега е момента да обади :)


Неделя, 25.04.2010 г. 11:29 ч.
Профил
N.Paunov
Аватар

Регистриран на: Вторник, 17.06.2008 г. 19:22 ч.
Мнения: 148
Местоположение: Димитровград
Skype: nikola.paunov
Automobile: 5xTt 600;4xWt 311
Мнение Re: стартер 1.3
Първата най-съществена разлика е посоката им на въртене....


Неделя, 25.04.2010 г. 14:31 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 29.09.2016 г. 20:25 ч.
Мнения: 8
Местоположение: Варна
Мнение Re: стартер 1.3
Още откакто навъртях 13000 км, започнаха проблемите със стартера. В един момент престава да върти. Свалят го, отворят го, побутнат тук-таме и се оправя. След 2-3 години историята се повтаря. Понякога и по-скоро. След осмата такава повреда реших да намеря някой тесен специалист по тая част да разбере най-сетне причината за повредата. Намерих един наистина много добър специалист по стартерите и динамата, който каза, че проблемът е в студени спойки на медните проводници на ротора (котвата) с пластините на колектора. С 200-ватов поялник презапои всичките двадесет и няколко спойки и така изкара няколко месеца до есента, когато пак даде същата повреда, за девети път! Междувременно бях успял да намеря стартер на старо от един разпродаван на части "Вартбург". Смениха стартера с него и така успях да избутам още три месеца до края на този януари, когато и "новият" стартер даде същата повреда, с което закръглих 10 отказа общо за двата стартера! Още не съм го закарал на гореспоменатия специалист, но съм почти сигурен, че проблемът ще е пак някоя студена спойка. Ако е на четката – добре, но ако е пак на колектора, едва ли има някакъв шанс дори след презапояване. Ще видим. Подозирам, че ще се наложи да започна да мисля за "нова" кола – на старо, разбира се, като за сиромах човек... което означава почти със 100% сигурност, че ще ме излъжат.


Петък, 03.02.2017 г. 23:27 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 29.09.2016 г. 20:25 ч.
Мнения: 8
Местоположение: Варна
Мнение Re: стартер 1.3
Най-доброто решение на проблемите със стартера е да се замени той със стартер, производство на "Бош" (но го продават само срещу стар стартер на "Бош" – не приемат оригиналните източногермански стартери!):

Изображение

Както се вижда от горната снимка, този стартер, макар и конструиран специално за четиритактовия "Вартбург 1.3" и четиритактовия "Трабант 1.1", е съвсем различен от оригиналния, показан на долната снимка:

Изображение

Даже звукът от работата на стартера на "Бош" е съвсем различен от оригиналния, както може да се чуе тук. Проблемът е, че намирането на такъв стартер е задача, достойна за Шерлок Холмс, Еркюл Поаро или Филип Марлоу!

Друга възможност е да се замени със стартер от "Таврия", но закрепването му е проблем, защото не е съвсем съвместимо. Доколкото разбрах от руските форуми, отворите на два от болтовете съвпадат, но третият – не.

Изобщо оригиналният стартер е нещо подобно на мина, която рано или късно избухва. Защото страда от практически нерешими констуктивни и/или технологични проблеми.


Събота, 04.02.2017 г. 17:56 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 09:17 ч.
Мнения: 72
Местоположение: Раднево
Automobile: Wartburg 1,3 S
Мнение Re: стартер 1.3
По принцип, използвах такъв стартер до скоро. Вече не ми е необходим и замина на друг автомобил. Малко информация за него-произвеждан е за последно 1992 год.,предлага се рециклиран в магазин на "Бош".Цената му е 200 € без ДДС и без цена на доставка от Германия, тъй като тук не е наличен като трябва да се върне някъкав от същата марка за рециклиране . Намират се от отпадъци има за по тридесетина лева такива в смисъл които да се върнат. Има и още няколко варианта които си пасват с малко труд,реално цената става отблъскваща .


Събота, 04.02.2017 г. 22:51 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: стартер 1.3
Има и друг вариант, ама трябва да се разтърсите за цената.

https://www.youtube.com/watch?v=Sm0Wv-OjdYk


Неделя, 05.02.2017 г. 14:10 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов