проблем в задното окачване
Автор |
Съобщение |
nihihihi
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.04.2011 г. 13:30 ч. Мнения: 19 Местоположение: targovishte
Skype: nihihihi
|
проблем в задното окачване
Имам една молба за помощ. Трабана не е наред задна дясна гума е износена много от ваншната страна и когато вдигна от 85 нагоре се чува тропане от нея страна.. трабито е от 90 година, вапроса ми е амортисиора ли е за смяна
|
Сряда, 11.02.2015 г. 20:57 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: проблем в задното окачване
Колега,ако е амортисьора би било редно да тропа и при по-малка скорост на дупки.Ти си с макферсон окачване отзад,погледни като вдигнеш на крик дали има омасляване на амортисьора и пружината,разклати колелото за луфт.Може да се е охлабил някой от двата болта на носача/погледни ги на канал/.100 % можеш да си сигурен за амортисьора дали е заминал,ако го свалиш целия и махнеш пружината.Ако стеблото се движи свободно нагоре и надолу-отпиши го!
|
Четвъртък, 12.02.2015 г. 16:16 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: проблем в задното окачване
На неравности тропа ли? При 85 на равно това говори за вид резонанс и луфтове. Според мен или има някъде нещо разхлабено или има износени втулки.
Едит: В бързината прочетох друго...
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Четвъртък, 12.02.2015 г. 21:44 ч. |
|
|
nihihihi
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.04.2011 г. 13:30 ч. Мнения: 19 Местоположение: targovishte
Skype: nihihihi
|
Re: проблем в задното окачване
Събота ако даде време ще сваля колелото да огледам и давидя мога ли да направя нещо... А за пътя нз колко е равен но все пак е главен път от републиканската пътна мрежа.
|
Четвъртък, 12.02.2015 г. 23:46 ч. |
|
|
nihihihi
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.04.2011 г. 13:30 ч. Мнения: 19 Местоположение: targovishte
Skype: nihihihi
|
Re: проблем в задното окачване
А амортисьор от модел с ресиор става ли за тези по новите????
|
Петък, 13.02.2015 г. 23:45 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: проблем в задното окачване
Лично мое мнение: На моя трабант ( с ресьор) амортисьорите отзад бяха от тези за по-новите версии (пише на тях Trabant 90 - 91). Така, че според мен би трябвало да става и обратното.
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Неделя, 15.02.2015 г. 04:12 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: проблем в задното окачване
Вариянтите за задно окачване са два: -Ресьор и обикновени амортисьори/като предните/. -Макферсон/амортисьор и пружина в едно/-както е в случая на колегата-90"та год.трабант. Средно положение/макферсон и ресьор/ заедно още не съм виждал,освен ако някой вече не го е направил,говоря за стандартните версий окачване. Не виждам как може да стане обикновен амортисьор от стария модел да замести този от новия/ще липсва пружината,както и ресьора,а те си имат определено предназначение/. Може да стане,ако преправи цялото окачване с това на по-стария модел-ресьор и обикновени амортисьори и изхвърли макферсоните!
|
Неделя, 15.02.2015 г. 09:39 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: проблем в задното окачване
На трабант с ресор отзад не става амортисьор от трабант с макферсон, нито пък обратното. Най-малкото, защото захвата на амортисьора в носача е различен, както и факта че макферсоновия амортисьор не може да се монтира без да е комплект с пружината. Освен това и захвата му горе е различен, цялото бомбе е различно в сравнение с ресорния трабант. При пасков, просто са му били сменени задните амортисьори в някакъв момент с ресорни, ама са били по-ново производство.
Ама защо въобще ги осъждате тия амортисьори ? И най-разваления и изтекъл амортисьор да му е сложен, пак няма да тропа като вдигне 85 км/ч по хубав път. Може и да е за смяна, но по написаното, това очевидно не е проблема. Аз бих казал, че лагерите са му за смяна или носача му е изгнил и се е счупил или огънал. Или пък му е крива джантата и/или гумата.
|
Неделя, 15.02.2015 г. 11:50 ч. |
|
|
nihihihi
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.04.2011 г. 13:30 ч. Мнения: 19 Местоположение: targovishte
Skype: nihihihi
|
Re: проблем в задното окачване
|
Неделя, 15.02.2015 г. 18:42 ч. |
|
|
ivo919
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 13.01.2011 г. 16:56 ч. Мнения: 58
|
Re: проблем в задното окачване
здр амортисора ти е сглобен неправилно на сн 2 се вижда отдолната страна на пружината тарелката е наопаки от там самото колело седи по разчекнато и яде гумата
|
Неделя, 15.02.2015 г. 18:47 ч. |
|
|
Zizi
Некадърник
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 16:33 ч. Мнения: 113
|
Re: проблем в задното окачване
един "мозък" по- нагоре изказа мнението, че са износени втулките- сега има вече и снимки , та би ли ми обяснил за кои втулки става въпрос, че не можах да му разбера изказването. Не , че някое от неговите изказвания са ясни за какво иде реч, но все пак има право на мнение или по- точно на мълчание. Пружината както и да я сложиш все ще е на едно и също място- носача е фиксиран в две НЕпроменящи се точки. Макар, че визуално амортисьора е читав/ не е омаслен/ това не е гаранция за изправност. Свали амортисьора с пружината и демонтирай пружината и едва тогава ще разбереш дали амортисьора е изправен. Всякакви други предположения ще бъдат само предположения, но не са абсолютно сигурни. Този тип износване е характерен или за много пренапомпани гуми или за повреден амортисьор, но аз залагам на първото- сигурно 2,5, а може и над 3 атм, но това е карано прекалено дълго, че да се износи толкова. Варианта с дефектна гума го отхвърлям, защото по шарка бих предположил, че марката е Фулда 145х13. Карам с такива и са достатъчно яки/ нека да не се счита за реклама/.
|
Неделя, 15.02.2015 г. 23:31 ч. |
|
|
nihihihi
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.04.2011 г. 13:30 ч. Мнения: 19 Местоположение: targovishte
Skype: nihihihi
|
Re: проблем в задното окачване
А кое ще ми препоръчате, да търся два амортисьори или да го преправя с ресьор.....а някои може ли да каже как стяга прижината при свалянето
|
Сряда, 18.02.2015 г. 20:59 ч. |
|
|
Zizi
Некадърник
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 16:33 ч. Мнения: 113
|
Re: проблем в задното окачване
приятел, вземи и си заври главата под колата. Огледай добре какво е окачването при пружини и какво е при ресьор и тогава задавай такива въпроси- двете са НЕзаместими. Пружината се стяга със скоба за пружини.
|
Четвъртък, 19.02.2015 г. 00:14 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: проблем в задното окачване
Братле, може да е много по-зле. На едно приятелче му се беше откъснало охото от шасито за което се държеше носача с тампоните. Също така провери балана на гумата. Проблема е вероятно там. Може да има вода в гумата. Или о онези спрейчеа за пълнене против спуквания.
|
Четвъртък, 19.02.2015 г. 02:36 ч. |
|
|
nihihihi
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.04.2011 г. 13:30 ч. Мнения: 19 Местоположение: targovishte
Skype: nihihihi
|
Re: проблем в задното окачване
А схема на скобата има ли някаде? Ами ходих да питам в един магазин за амортисиори и човека ми каза за тези пари 110 лв на амортисьор да си намеря трабант донор и да го преработя задното окачване цялото, и тои така е направил, за това питам?
|
Четвъртък, 19.02.2015 г. 08:53 ч. |
|
|