Виж темите без отговор | Виж активните теми
Проблем с тоците - Трабант 601
Автор |
Съобщение |
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Проблем с тоците - Трабант 601
С тези дълги светлини стана цяла одисея. Та какво се случва: Сложих реле за дълги / къси, закачих си кабелите на дългите на крушките на фаровете ( някой ги беше одразял, накачих ги по бушоните, ключа за светлините и релето ) доволен и щаслив дадох на контакт и си мигах с дълги, сменях си на къси, всичко си работеше, даже и премигването на изключени фарове. Имах си габарити, къси, мигачи. Абе изобщо пей сърце. Забелязох че дясната ми къса светлина не работи (когато бях на къси, от дясно светеше само габарит), отворих наново фара и смених крушката със идентична на тази която беше там, проблема не се оправи, огледах кабелите и забелязах, че някой беше сложил масата на 56b ( което според ел схемата е къси, а късите на 31, което е масата. На левия фар бяха наредени по ел. схемата ), върнах ги по местата им, проблема пак не се оправи ( от дясно на къси пак си светеше само габарит ). Викам си, ще е нещо от бушона ( 4-ти от ляво на дясно, според ел схемата и книгата ), поразмърдах го, зачистих му леглото с шкурка за по-добър контакт, зачистих и кабелите притегнах всичко прилежно и си викам ще пробвам пак. Да ама не Давам на контакт, лостчето назад, присветвам със светлини, викам си баси кефа. Както съм на контакт включвам на габарити но габарити няма, въртя още един път за къси и къси няма, пускам ляв мигач, и ляв мигач няма, нито пък десен. Само клаксон. Дърпам на зад лостчето, релето се чува как щрака но нито дълги, нито къси. Почнах да подменям елементите подред: 1. Подмених бушоните. Нямаше изгорели - резултат нулев 2. Викам релето ще се преебало - смених го с друго - резултат нулев. 3. Ключа за светлините - смених го с друг - резултат нулев. 4. Релето за мигачите подмених - резултат нулев. Няма и няма. По едно време съвсем случайно забелязах следния ефект. Когато съм изключил от контакт и подам ляв мигач, ми се включва осветлението на таблото, левия мигач и фаровете и чистачките ако са пуснати. Това ме води на мисълтта, че някъде се случва няква отечка. Другото което забелязах е, че бубината на първи цилиндър грее а пък хич да не е, колата не съм я палил от поне две седмици ( това може и да си го въобразявам ). Също така по едно време се случваше един интересен ефект. Когато бибиткам на контакт разходомера му светкаха диодите в зависимост от това колко дълго задържа клаксона. Утре ще се пробвам да сменя и лостчето на волата. Моля ако можете помагайте. Някой много си е играл с тоците на тази кола. А на феста ще черпя P.S: Желанието ми беше утре да я разходя до гумаджииницата да я подковат, хем да и загрея маслото в кутията за смяна. P.S1: Аварийни има, индикация за спирачки и лампичка в купето има, също така колата завърта стартер когато искаш да я запалиш. Схемата е около светлините
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Неделя, 09.03.2014 г. 01:16 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Днеска оправих масата на десния фар, смених таблото с бушоните и единствената промяна е, че когато не съм на контакт, при включен ключ за светлини и подам ляв мигач, вече свети и десния фар Ибах му ***** Също така смених и лостчето на волана. Ще си търся ел услуги, да ми дойдат на домашно посещение
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Неделя, 09.03.2014 г. 16:19 ч. |
|
|
deso
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 27.05.2008 г. 10:39 ч. Мнения: 178 Местоположение: Шумен
Automobile: Wartburg 353W 1984
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Виж как е инсталацията на другото Траби.Пробвай със сигнална лампа отива ли ток навсякъде.Някоя клема да не би да е разхлабена.
_________________ Мир, двутактово масло и мнооогооо пушек Strictly Old School
|
Неделя, 09.03.2014 г. 16:26 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Утре отивам за ново реле, нов ключ за светлини и ново лостче за волана. Ако след подмяната нищо не се промени, ще я изкормя цялата ел инсталация и почван да я поставям кабел по кабел.
P.S: Имам едно питане, куплунг 30 на ключа за светлини от къде си взима тока, при мен някой го е хакнал на 7-ми бушон, редом с + са на чистачките. Гледах по схемата, ама неможах да разгадая къде да го закача, така че го оставих на 7-ми бушон.
P.S1: Някой може ли да ми снима клаксона и окабеляването му, при мен на клаксона има закачени два кабела за маса единия на куплунг другия при гайката и двата отиват към левия фар, като единия явно е запояван.
P.S2: Някой може ли да ми снима таблото с бушоните.
Друго което искам да помоля е някой да каже бушоните от 1 - 8 кой с какви ампери трябва да бъде. На всички им гледах ампеража като ги подменях спрямо тези които бяха текущо на таблото с бушоните. Никъде в книгата не видях какви ампери трябва да са бушоните. - в една книжка явно дошла с някоя от колите, пише че всички трябва да бъдат по - 8 ампера. Мойте сега са 16, 8 и 25A явно и там някой си е играл. Утре ще си взема пакетче 8 амперови.
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Неделя, 09.03.2014 г. 17:09 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
За какво да ти снимат бушоните и другите неща как са вързани, като имаш книга ,,Аз ремонтирам Трабант'' ? Ако я нямаш на хартия тука я има в ел. вариант, има и цялата ел.система.
Номерата идват най-вече от бушониерата и по-точно кабелите, които влизат в нея се окисляват или там, където влизат е ръждясало от течащата вода от предния прозорец и не правят контакт. Оправя се със парче шкурка или ново калайдисване на кабелите, стягане на болтчето.
И защо да купуваш нови части, като може да пробваш с тези от другия ти трабант ? Пък после купувай щом искаш, ако е в тях проблема.
Взимаш картата на ел. системата и виждаш дали всичко е свързано по заводски, после дали връзките правят контакт и чак тогава тръгваш да сменяш части.
|
Неделя, 09.03.2014 г. 18:11 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
| | | | ivanski написа: За какво да ти снимат бушоните и другите неща как са вързани, като имаш книга ,,Аз ремонтирам Трабант'' ? Ако я нямаш на хартия тука я има в ел. вариант, има и цялата ел.система.
Номерата идват най-вече от бушониерата и по-точно кабелите, които влизат в нея се окисляват или там, където влизат е ръждясало от течащата вода от предния прозорец и не правят контакт. Оправя се със парче шкурка или ново калайдисване на кабелите, стягане на болтчето.
И защо да купуваш нови части, като може да пробваш с тези от другия ти трабант ? Пък после купувай щом искаш, ако е в тях проблема.
Взимаш картата на ел. системата и виждаш дали всичко е свързано по заводски, после дали връзките правят контакт и чак тогава тръгваш да сменяш части. | | | | |
По схемата немога да разбера къде да си закача + са на копчето за светлини... Най-вероятно проблема е в мен . По книгата на 7-ми бушон и изобщо на нокой от бушоните не пише + на ключ за светлини. ( говорим за куплунг 30 на ключа )
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Неделя, 09.03.2014 г. 18:19 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Поне 3-4 пъти съм пускал електрически схеми последно преди има няма 2 месеца.. viewtopic.php?f=20&t=5623Без четене по схемите няма как да се оправиш. Почваш едно по едно и така..Погледни първите схеми от линка за ориентир те са за по старите трабанти. Хвани си разпечатай последните схеми- те са по блокове и това им е хубавото. За да ги разбера всеки кабел от схемите съм ги оцветявал с флумастери. Това са най-добрите схеми за трабант и може би последните. Имам много схеми, но тези най ги предпочитам..
_________________
|
Неделя, 09.03.2014 г. 19:16 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
От утре след работа почвам ел-а. Жичка по жичка. Все неиде ще излезе.
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Неделя, 09.03.2014 г. 20:03 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
В крайна сметка разбрах какво е "Превключвател на кормилната колона". Можете да игнорирате този постЯвно аз имам проблем с разбирането на ел схемите Гледайки схемата предоставена ми от hrisvasilis от втори бушон излизат бял кабел, който отива в релето на 56а и един синьо бял, който заминава на джойстика на волана. По схемата която аз имам, тази от "Аз ремонтирам Трабант" от втори бушон излиза бял кабел, който отива във релето на 56а но синьо бял такъв няма излизащ от там. Немога да разбера, коя схема на свързване трябва в крайна сметка да гледам. Сори ако Ви занимавам с глупости но разичтането на ел схеми не ми е силата. Също така немога да си обясня маркираното в червено От 15 на ключа на светлините заминава на 56 а на джойстика на волана и после от там пак на 15 на седми бушон??? В крайна сметка разбрах какво е превключвател на кормилната колона
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Неделя, 09.03.2014 г. 22:50 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Здравей колега,
Това ограденото в червено символизира включвателя на "джойстика" на волана, когато дърпаш към себе си. Свързано е малко по-засукано (съгласно схемата), за да можеш да имаш "светлинен клаксон" при изключени светлини и при включени габарити. А когато включиш фаровете става превключвател "къси-дълги". На клема 30 на превключвателя на светлините идва дебел, червен, юнашки плюсов кабел. Едното от разклоненията на кабела, идващ от плюса на стартера. Така можеш да включваш директно светлините без да си подал контакт. Изглежда ти малко обратно четеш схемата. Напрежението се подава от акумулатора през стартера директно към превключвателя на светлините, след него отива в релето (при включени фарове) или директно през джойстика (при изключени светлини и при включени габарити) към бушоните на фаровете. Обикновено в тази част от инсталацията няма проблеми (но не са изключени). Препоръчвам ти да откачиш локалната "маса" на всеки от фаровете, да зачистиш евентуални ръжди с шкурка и да видиш резултата. Дори и да не там причината профилактиката е много полезна за доброто светене на фаровете. Мисля, че някъде отдолу имаше и едно кабелче, което дава маса от двигателя към рамата. Почисти и неговите клеми за всеки случай. Доколкото разбрах при изключен сонтакт всичко е ОК, а когато подадеш контакт тръгва дискотеката. Прав ли съм? Още един съвет, провери правилно ли са свързани кабелите към контактния ключ. Слаган ли ти е допълнителен бутон за стартера?
|
Понеделник, 10.03.2014 г. 23:50 ч. |
|
|
paskov
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 10.10.2011 г. 10:40 ч. Мнения: 372 Местоположение: Варна, България
Skype: vlado.paskov
Automobile: Seat Ibiza SC, Trabs
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Снощи си оправих тоците. Проблема се оказа в масата на електронното. Някой я беше закачил на пласмасата му с болта, който го притяга към купето. Върнах я обратно на болта между бубините, позачистих и всичко взе, че тръгна. Смених и ключа за светлините. Много време ми отне да приведа хвърчащите кабели във вида на картинката по-долу. Свалих таблото и жичка по жичка, снопче по снопче съм ги разплитал и нареждал. Сложих капачка на бушоните, върнах релето за мигачите където му е мястото. Беше закачено върху бушоните. Благодаря на всички за съветите и помоща
_________________ Vladimir Paskov's Blog Trabant
VMSoft Android apps by VMSoft
Dream on Dream on Dream on Dream until your dreams come true
|
Вторник, 11.03.2014 г. 10:19 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Пиша тука, да не отварям нова тема.
Имам следния проблем :
Като карам на фарове ( нали стана задължително ) - двата най-леви бушона ми се нагряват много. Дори един път като се прибирах по тъмно и бях карал към 600 км. - релето за къси-дълги се разтопи и замина, а беше здраво. Прибрах се, смених го - продължиха да нагряват същите бушони. Стегнах всички клеми на бушониерата, проверих ги, даже ги прекалайдисах крайчетата на жичките - без резултат. Смених ключа на фаровете ( едната клема халтавееше ) - проблема остава. Чудя се какво да правя, дайте акъл защо нагряват двата най-леви бушона. ( започват да си парят през пластмасовата капачка след едночасово каране )
|
Петък, 20.06.2014 г. 23:37 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Няма логика да ти нагрява бушоните, чак да топи релето. Двата най-леви бушона са за дългите светлини на ляв и десен фар. От бушоните от единия отива в релето, а другия на ключа за фаровете. Ти караш на къси, не на дълги. Да не нещо да са ти разменени кабелите?
_________________
|
Събота, 21.06.2014 г. 09:06 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Всичко е вързано, както трябва. Единствено не съм вързал жичките към палците за високо/ниско на фаровете и съответно оранжевата лампа за високи фарове свети, когато съм пуснал фарове. Ама не мисля, че от това ми нагрява.
|
Неделя, 22.06.2014 г. 19:12 ч. |
|
|
nylon
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 26.12.2011 г. 09:00 ч. Мнения: 100 Местоположение: област Русе
|
Re: Проблем с тоците - Трабант 601
Протичането на ток през проводници със значително съпротивление може да предизвика значително локално нагряване - това явление е изследвано от Джеймс Джаул през 1840 година. Опита ли да замениш бушоните с такива с по-голям капацитет на пропускане на ток?
_________________ Карам двутактова кола и четиритактов мотор.
|
Вторник, 24.06.2014 г. 11:54 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|