Автор |
Съобщение |
Krap4enski
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч. Мнения: 126 Местоположение: Монтана
|
Амортисьори
И четирите ми амортисьора са изпуснали и въпроса ми е , някой пълнил ли е , издържат ли или протичат пак , в сряда ще ида до магазина да проверя колко струват , но предполагам , че ще са ментета за много пари , та затова питам ако с пълнене става да си оправя старите .Предполагам , че за взаимозаменяеми от друга кола неможе да се говори с оглед на захващането , затова трябва да стане по единия от двата начина или нови или пълнене . Дайте некой съвет
|
Неделя, 27.04.2008 г. 19:25 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Дали ще протекат зависи от износването им. Истински амортисьори за Траби има ама са около 84 лева бройката. За унгарските освен, че са евтини друго незнам, който е с такива да казва.
|
Неделя, 27.04.2008 г. 20:07 ч. |
|
|
shotik
.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
амортисьори
Вярно е ,че щом са сложени служат за нещо,но при ресьори не са толкова нужни както при пружини на другите коли.Ресьорите имат вътрешно триене между листовете и много по бързо заглъхват трептенията.От тук пък трябва да знаеш ,че ако между листовете на ресьора няма смазка за подобряване на приплъзването на листовете ще е като греда и ще вози много твърдо.Все пак е хубаво да намериш начин за ремонт или смяна.
_________________ винаги може да се научи нещо ново
[
|
Неделя, 27.04.2008 г. 22:43 ч. |
|
|
Krap4enski
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч. Мнения: 126 Местоположение: Монтана
|
Ми аз искам да ги сменя но не знам дали тези Унгарските са добри , някой има ли от форума който да е с такива ?А за пълненето ми казаха , че не карали много няколко месеца и после протичат.Затова е тази тема , за да се насоча с ваша помощ какво да направя бих взел и нови но незнам изобщо колко време ще изкарат.
|
Неделя, 27.04.2008 г. 22:50 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Мани да не вършат работа. Като смених стари, но не изпуснали амортисьори с чисто нови, разликата в завоите при по-агресивно каране беше осезаема. Питай Дибилатора, той си ги пълни много евтино и като че ли остана много доволен. Иначе гледах амортисьори в монтана, но ми се видяха много скъпи.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Неделя, 27.04.2008 г. 22:56 ч. |
|
|
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
Моите са на Монрое 20лв бройката-пневматични. Много съм доволен.Е,вози по-твърдо,но компенсирам с добра поддръжка на ресорите и гуми 145/80/13. Иначе Ицо си сложи амортисьори от ЗАЗ-пружинен+газов. Това с пълненето е интересна идея Толкова платих преди 4 години-общо 80 лв за 4-те амортисьора+смяната им.А иначе са купувани от магазина на Монрое в Русе-големите блокове към гарата(сега не съществува магазина). Поразтърси се из магазините за резервни авточасти и виж газови амортисьори:
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
Последна промяна филип3 на Неделя, 14.12.2008 г. 23:43 ч., променена общо 2 пъти
|
Понеделник, 28.04.2008 г. 15:55 ч. |
|
|
Krap4enski
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч. Мнения: 126 Местоположение: Монтана
|
Ми добре де , откаде ги купувате тея нови амортисьори , само от магазин за Трабант или се намират и по нормалните магазини за авто части .Все ми се струва , че ако ида в магазина с Трабантов амортисьор и го покажа на продавача , ще се зарине от смех
|
Понеделник, 28.04.2008 г. 17:50 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
"MONROE" 20 лв/бр НЕВЪЗМОЖНО...
84лв/бр
|
Понеделник, 28.04.2008 г. 17:54 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Ненадейно се оказа,че Трабант все още съществува в някои каталози.Безкрайно изненадан съм,признавам си:
http://www.forceauto.ru/catalogs/noem.html?brid=651
p.s. само не излизайте от каталога в меню "Производители",защото после няма да можете да се върнете обратно.Линкът към Трабант е махнат от официалната страница.Явно базата стои още на сървъра,но пътят към нея е "през задния вход".
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 28.04.2008 г. 21:05 ч. |
|
|
stil1
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч. Мнения: 50 Местоположение: гр.Варна
|
|
Понеделник, 28.04.2008 г. 22:35 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Има,ама списъкът далеч не е изчерпателен.
Поне за Вартбург не е,предполагам за Трабант също.Но е добре за начало.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 28.04.2008 г. 23:23 ч. |
|
|
stil1
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч. Мнения: 50 Местоположение: гр.Варна
|
Така е, но все пак е нещо
|
Вторник, 29.04.2008 г. 00:02 ч. |
|
|
tsveto
Зеления миксер
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч. Мнения: 214 Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
|
А от по новите модели трабанти с пружините стават ли на тези с ресиорите.
|
Вторник, 29.04.2008 г. 02:25 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Въпросче за по-напреднали: Някой знае ли какъв е коефициента на демпфиране на Вартбурговият (или Трабантовият) амортисьор?
Питам от любопитство и спортна злоба... оня ден пак ме бяха хванали лудите да правя дърти сметки...
_________________ Hard to the core !
|
Вторник, 29.04.2008 г. 09:10 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Тия показатели можеш да ги забравиш.Тях ги има само при левълинг системите с електронно управление.В компютъра на колата има едни таблици...брой и сила на неравностите се отнасят към скороста за единица време и съответно на тия показатели компютъра ти втвърдява или отпуска амортисьорите.Не знам дали още някой произвежда такива сиситеми...французите експериментираха с тях през 90-те,американците ги вграждаха в разни RV-ta,ама се оказаха толкова безумни за поддържане,че май на някаъв етап ги свалиха от конвейра.Ако някой наскоро си е купувал Ситроен или някакво RV от високия клас,може да сподели дали колата има левелираща система или няма...
При нас се смята по друг начин:
Амортисьора се загрява до 20-25 градуса и се слага на стенда.Задават му се работните цикли.Тук има една особеност...трябва да са или нечетно число,или кратни на нечетно.Обикновено са 5 цикъла,но всеки динамометричен стенд си има собствени изисквания.Задават се обороти и т.н.След това се гледа диаграмата.Тя изглежда като на картинката по-долу.За всеки един амортисьор си ма точни дании-каква сила трябва да се приложи при натиск,каква при дърпане и съответно-колко трябва да се премести червената линия спрямо синята.Това на снимката е идеално работещ нов амортисьор-с много плавна крива,А и В разстояниеята са ти в норма и т.н.Но за да тестваш каквото и да е,трябва да знаеш какво ти е задал производителя или поне марката на колата.В новите стендове това всичкото го има в компютъра на стенда и...или си в нормата,или не си.
Коефициент на затихване на трептенията може и да има начин да му измерим,ама това никой не го прави.Правят се брой цикли за единица време и стенда ти изкарва готова диаграма.Ако няма предварително въведена таблица със стойности,се гледа диаграмата и се преценява дали амортисьора става за нещо или отива за рециклаж.
По-лошото е,че това с демонтажа на 4 амортисьора и катеренето им по стендове е доволно социалистическа работа-когато амортисьори се сменят с 2 ключа и едни клещи за 20-30 минути на двора.Такива коли вече няма.Сега се катери цялата колана един стенд,подобен на тоя за тестване на спирачките и се друса.После си гледаш диаграмата.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Вторник, 29.04.2008 г. 10:46 ч. |
|
|