Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Автор |
Съобщение |
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Здравейте! Пореден въпрос от един ентусиаст Фабрично, колата е била с електронно. Впоследствие, е сменян двигателя с по-стар, с чукчета. Долната платка на електронното не са я преместили на "новия" двигател, а са го оставили с чукчетата, и само са свързали двата кабела към бубините. Електронното блокче, което е до самите бобини, си е там. Пред дилема съм - дали да го оставя с чукчетата, или да търся долна плочка, и да го направя отново с електронно, както си е бил... Замислям се, защото колата ще се кара в Англия, а там силно ме съмнява някой да се занимава с такива автомобили. Та, ако им изгори електронното, остават на пътя, няма да могат да се справят със смяната му сами. С чукчета, все си мисля, че ще се приберат все пак, дори на 1 цилиндър, или с неравномерна работа. Нека обсъдим
|
Събота, 15.03.2014 г. 22:30 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Лично мнение: чукчета, с ей такива кондензатори вместо оригиналните. С полипропиленова изолация са, специално за импулсни приложения (от запалването по-импулсно приложение не се сещам кое може да е ).
_________________ Hard to the core !
|
Събота, 15.03.2014 г. 23:17 ч. |
|
|
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Има логика и аз клонях към чукчета. Центробежния регулатор си е ОК, плочката е съвсем читава.
|
Неделя, 16.03.2014 г. 00:10 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
И двете запалвания имат предимства и недостатъци,трудно може да се каже кое е по-добро!Контактното/с чукчета/е по-стара концепция и от тази гледна точка по морално остаряло/отдавна не се произвеждат коли с чукчета/!Чукчето може да се разбие в основата,да хване нагар на пъпките,при износване на триещата се част се затваря и се нуждае от нова центровка след определени километри.Може би предимството на това запалване пред електронното е наличието на центробежен регулатор,който измества в определени граници центровката.При електронното той липсва,но пък веднъж настроена,тя не се пипа!Тук все пак нека не забравяме и момента на подаване на искра при тези две различни системи на запалване,както и различните видове карбуратори през годините.И това има значение при вървежа на Трабанта,така че,колега съобрази се и с вида на карбуратора си /Виж книгата"Аз ремонтирам Трабант".Крайното решение все пак си е твое!Успех!
|
Неделя, 16.03.2014 г. 07:45 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
А аз лично харесвам само електронното запалване. Това с чукчетата го намразих далечната 1996 година. Ако ще заминаваш в Англия и ще го караш там мое лично мнение е да сложиш електронно на колата и.. един комплект в багажника. Така няма да имаш проблем доста време. Аз лично никога не съм имал с електронното, изключвайки напукване на магнитния диск и неговото отлепване в резултат на полепнала шайба. Ама това беше моя грешка..
_________________
|
Неделя, 16.03.2014 г. 08:48 ч. |
|
|
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Аз пък с чукчета никога не съм имал проблеми на няколко различни машини, било то едноцилиндрови, двуцилиндрови, и трицилиндрови. Но е относително Наистина, електрониката има предимства. Продават се калпави чукчета, скапващи се за норматив. Оттам идват и проблемите... Аз мисля, че с истински части по авансовата плочка, единствения недостатък на стария вид запалване е нуждата от честа настройка, поради механичното им износване
|
Неделя, 16.03.2014 г. 17:06 ч. |
|
|
Venci_002
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Събота, 23.11.2013 г. 00:19 ч. Мнения: 63 Местоположение: Варна
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Кондензатори за импулсно приложение за сефте чувам.Полипропиленовите се използват в ламповите радиоприменици,в нискочестотната им част,затова са толкова трудни за намиране.
|
Събота, 03.05.2014 г. 22:08 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Погледни им datasheet-a. В ламповите радиоприемници, в нискочестотната част, не бяха ли полистиролени и хартиени ?
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 05.05.2014 г. 10:54 ч. |
|
|
Venci_002
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Събота, 23.11.2013 г. 00:19 ч. Мнения: 63 Местоположение: Варна
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Не.Полистиролните(наричани още стирофлексни) са в междинночестотните им трактове,а в УКВ трактовете им са керамични.Тъй че керамичните кондензатори са идеални за импулсни приложения.
|
Понеделник, 05.05.2014 г. 23:54 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Дилема - чукчета vs. оригинално електронно
Моите наблюдения и спомени са малко по-различни, но щом казваш - така да бъде!
_________________ Hard to the core !
|
Вторник, 06.05.2014 г. 09:35 ч. |
|
|