Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Автор |
Съобщение |
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Привет! Сменям колянов вал, като амортизирания бе от вида с разглобяема средна черупка и семеринг откъм шайбата. Новия, който взех, е от вида с алуминиева черупка със сегмент от страната на шайбата, и със средна черупка с чоп, неразглобяема, както и средни лагери с чопчета. На картера има жлебове за чоповете на лагерите, за този за черупката липсваше. Проблема реших, като направих отвор в долния картер за него. Пасва перфектно, но моля някой вещ да се изкаже по въпроса. Вторият въпрос е за черупката при ремъчната шайба. Там семеринга е 67 на 42 - на новия вал вътрешния размер е 30. Проблема реших с поръчков семеринг, със същите външни размери, с вътрешен вместо за 42, за 30мм. Също пасва перфектно, но моля за мнение от вещо лице, дали направените интервенции са допустими, и няма да навредят на работата на двигателя. Предварително благодаря за изказаните мнения! Събирам двигателя с мерак, ползвам само немски части, повечето останали като резервни от епохата на тези автомобили. Тази черупка зад ремъчната шайба я открих унгарска, и на цена 40лв. с доставка. Не ми хареса производството...такъв семеринг излиза около 30лв. Мисля, че е супер вариант като заместител на фабричния елемент, но нека чуем други мнения.
|
Петък, 07.03.2014 г. 15:18 ч. |
|
|
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
В четвъртък ще сглобявам, и ще дам информация как са се получили нещата. Технически няма причина да не стане. Дано да е ползотворна информацията от гледна точка на това, че частите за нашите автомобили стават все по-трудно откриваеми...
|
Неделя, 09.03.2014 г. 18:15 ч. |
|
|
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Сглобих двигателя всичко стана по учебник, с изключение на едно грубо забравяне на шайбата, преди да събера картерите . Но непоправими неща няма - разделих ги, сложих си я, подмазах отново тънко силикон, и пак затворих. Семерингата си пасна повече от перфектно, нови пластини с пружинките на вала. Върти се съвсем лесно, няма стържене или затягане. Да попитам относто шпонката за делкото - сваля ли се, понеже на новия вал нямаше? Идеята е да сваля от разбития и да я сложа на новия. Ако ли не - препоръки за изработката на такава?
|
Сряда, 12.03.2014 г. 15:05 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
В книгата "Аз ремонтирам Трабант" на страница 64 е дадено разяснение за подмяната на коляновия вал, пише и за нов и за стар модел. Обяснено е и какви отвори трябва да се пробият. За съжаление не съм сменял вал никога и познанията ми са само теоретични. Не мога да разбера и каква е тази шпонка за делкото? Да не би да имаш в предвид шпонката за ремъчната шайба? Предполагам , че щом на новия вал нямаш, би могло да се вземе от стария.
|
Сряда, 12.03.2014 г. 19:38 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Да,може с точен дорник да избиеш от стария вал и да набиеш тази шпонка.
|
Четвъртък, 13.03.2014 г. 08:37 ч. |
|
|
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Точно за нея говоря дай насоки, ако може, как най-безопасно да я извадя от стария и поставя на новия вал? Иначе вала си пасна точно, с бургия 5.3мм както е описано в книгата, пробих долния картер. На мястото на лабиринтното уплътнение зад ремъчната шайба поставих семеринг, за който е и темата, става перфектно. Конуса за маховика е същия като на стария вал. Само тази шпончица остана с въпросителна
|
Събота, 15.03.2014 г. 22:20 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Избива се НАВЪТРЕ ,набива се по същия начин!
Последна промяна niki_k на Неделя, 16.03.2014 г. 23:43 ч., променена общо 1 път
|
Събота, 15.03.2014 г. 22:40 ч. |
|
|
steffcho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч. Мнения: 104 Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Благодаря за съвета Само не разбрах точно, може би мисълта ти е изпреварила писането - Отвътре се избива, или отвътре се набива?
|
Неделя, 16.03.2014 г. 22:19 ч. |
|
|
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Колега,за да не съм голословен и надявам се да съм ти от помощ избих въпросната шпонка,премерих я с шублер и ето ти размерите: 6.8мм на 2.9 мм.Вала ми е точно като твоя от стария мод. с разглобяем среден лагер.Предполагам шпонката едва ли има разлика с новия мод.вал.Избиването става с дорник 2.5мм.,като чукаш от вън/откъм резбата на гайката/ навътре към центъра на оста на вала който е стругован с отвор и от там изпада шпонката.От вътре няма как да я удариш,за да я избиеш,както си писал ти!Набиването става пак откъм резбата към центъра на вала,като хванах шпонката с тънки отпред клещи"Чифтове"и я набих директно с чука!Внимавай да я подведеш правилно и влиза без проблем.Набий я толкова,че да влезне малко под резбата за да не пречи при навиването на гайката.Надявам се сега да си ме разбрал,по ясно от това не мога да го обясня!Успех!
|
Понеделник, 17.03.2014 г. 07:37 ч. |
|
|