Nasakoto написа:
Аз пък от личен опит знам - не са ли ти чисти и сухи кабелите, много трудно ще запали колата в мъгливо време. Дори съм си изтощавал акумулатора веднъж, и не поиска да запали (трябваше да закарам една бабичка до болницата).
Беше късна есен, мъгливо, почти дъждовно, а двигателя не бях го мил от лятото. Целия потънал в прах, ама този прахоляк по кабелите ми изигра лош номер. Не само акумулатора се изтощи, но от дългото въртене /с прекъсвания, разбира се/ се загрели и пластините в контактния ключ и бяха разтопили контактната плочка, та на другия ден ключа изобщо не помръдваше да се завърти. Не само акумулатор зареждах, но и плочката трябваше да се смени.
Затова - старайте се кабелите ви да са чисти - става и с избърсване с парцал.
Един съвет - някой път, като се сетите, вечер в тъмна, дори безлунна нощ запалете колата, вдигнете капака и гледайте кабелите. Форсирайте няколко пъти и вижте дали няма прескачане на искри към "маса" или "блуждаещи токове". Случва се не само при мръсни, а и при стари, напукани от времето кабели. А тока минава от там, където е по-малко съпротивлението.
Успех!