Автор |
Съобщение |
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Детонация
Здравейте колеги, бих искал да Ви споделя моя проблем. Случи ми се следното: след каране на траби и изминати с него около 100км, спрях за 5-минутна почивка.Колата не я угасих, а я оставих да работи.Двигателят работеше стабилно без никакви проблеми. Когато опитах да тръгна отново и подадох газ, двигателят загуби мощност, въпреки подаваната газ. След което последва мощна детонация и колата угасна.Запалих, опитах отново, и пак детонира.Пробвах пак да запаля но вече не можах.Ако някой е имал подобен проблем и знае нещо, ще се радвам да ме насочи къде да търся проблема. Благодаря Ви предварително.
|
Четвъртък, 31.01.2013 г. 23:03 ч. |
|
|
601deluxe
IFA boss
Регистриран на: Сряда, 26.12.2012 г. 16:45 ч. Мнения: 39 Местоположение: виница
Skype: няма
|
Re: Детонация
Според мен е от лошо масло или проблем в карба
_________________
|
Петък, 01.02.2013 г. 12:47 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Детонация
Проблем в центровката -може да не дава искра когато трябва или да пропуска.С чукчета ли си. P.S. Никога не оставяй трабант да си работи дълго време на празен ход , не обича.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Събота, 02.02.2013 г. 01:09 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Детонация
Точно , като по учебник. Нашият трабант на дълъг път спускаше планински наклони и понеже е на свободна (при спускане само спирачка се ползваше), двигателят си работи на празен ход , след което за кратка пауза (1-2 минути) угасихме колата и след което отново тръгнахме , двигателят заглъхна едва едвам потегли , загасна. Пак запали , развъртя леко , пак заглъхна и пркюхка. Това се получава от лошо масло или повече масло от колкото трябва , при което се зацапват свещи , натрупва се нагар , изобщо манджа с грозде както се казва. На празен ход просто двигателят се "задръства" и не е хубаво да се оставя дълго. Изобщо и при по-дълъг престой в градско движение в задръстване на някой светофар съм 100% сигурен че всеки е имал проблема двигателят му първите метри да попрекъсне и след това да тръгне нормално. Не ми се вярва да е от центровката. (не е невъзможно) Човекът казва че двигателят му е работил нормално преди това. Моят съвет е да почистиш добре свещите и да ги регулираш правилно,а ако са стари ги смени. Подбирай маслата да се хубави, защото на този автомобил е много важно какво и колко масло му сипваш. Другото е от време на време подавай газ ако се налага да стоиш по дълго.
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Събота, 02.02.2013 г. 01:31 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Детонация
Здравейте колеги, днес най накрая успях да се освободя, времето беше прекрасно и се заех с траби.Благодаря на всички за отговорите( макар ,че никой не позна). Започнах от горивото, източих резервоара , промих и продухах филтрите, сипах нов бензин и проверих дали отива до карбуратора.Всичко тук беше наред.Прехвърлих се на запалителната уредба.Почистих свещите(не бяха зацапани), проверих хлабината , всичко беше наред. Сега вече реших да погледна центровката.Преди това се запознах с раздела където е описано как се прави.Тук вече попаднах на проблема.Проверявах както е описано дали има искра на свещите, притисках ги до маса,давах на контакт,въртях на ръка, въртях на стартер но искра не се получи на никоя от свещите .
|
Вторник, 05.02.2013 г. 22:04 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Детонация
Така нещата бяха сериозни, повиках един приятел и той да гледа, прочетох отново указанията ,повторих процедурата но искра отново не последва.Тук вече познанията ми се изчерпаха( електрическата част не ми е силна страна). Направих последен опит : смених кабели, свещи , бобини , проверих електронното да няма някакви видими повреди , но уви няма искра .От тук нататък си мисля , че трябва да сменям електронното. Ако има някакви идеи готов съм да ги чуя.
|
Вторник, 05.02.2013 г. 22:14 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Детонация
е па закачи с един мултицет долу на плочката на черен с + и на зелен с - и сложи на мерене на променлив ток до 20 волта и дай на контакт и върти турбината (в твоя случай си свалил ремъка и следователно долу шайбата на вала) и гледай дали сменява от 12 на 0 волта (в никакъв случай с пробна лампа), ако всичко е ОК минаваш на мултицета на мерене на верига или на омметър и мериш всеки 1 кабел от трите дали не са прекъснати горе и долу (колата е изключена от контакт и кабелите долу откачени) ако и те са наред - значи ти е горната плочка и най лесно става като я смениш да пробваш и ако пали най-вероятно са ти изгорели транзисторите и четеш там с какви да ги заместиш или премериш
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Вторник, 05.02.2013 г. 23:11 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Детонация
Благодаря за бързия отговор, в интерес на истината мислех утре да правя това замерване намерих една такава тема: (((( Проверка на електронното запалване - как става ?на авансовата плочка кабелите са : кафяв, зелен, черен. -1 подаваш контакт -закачваш мултицета /или волтметър/ на кафяв /-/ и черен /+/ - трябва да отчете напрежение 12 в; 2-сваляш свещите за да не правиш бицепси от компресията и закачваш мултицета на кафяв /-/ и зелен /+/ - завърташ перката така, че вала да направи пълен оборот или 2- трябва мултицета да отчете напрежение 12 в , което го има на 180 гр от завъртането на вала и съответно за толкоз го няма и е 0. Ако това е така - с платките нямаш проблем, остава да нагласиш центровката. Ако първото е да, а второто не - долната платка е аут. Ако първото е не- горната е скапана или не идва захранване.))))) Незнам дали наистина така се мери както е описано , от теб научавам , че уреда трябва да е на променлив ток.Ако можеш обясни ми по подробно.( ремъка още не съм го махнал)
|
Вторник, 05.02.2013 г. 23:22 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Детонация
да е снощи съм объркал - на постоянен е, и да онова май пак аз съм го писал, та затова взимай и мери смело
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Сряда, 06.02.2013 г. 18:53 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Детонация
За съжаление при меренето не отчете нищо. Проверявах три пъти, никакво отчитане.Единствено разбрах , че кабелите са здрави.Явно ще трябва да сменям поетапно електронното на принципа :проба - грешка и така да намеря къде е проблема.
|
Сряда, 06.02.2013 г. 20:46 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Детонация
значи долната плочка е отлетяла свържи се с колегата hrisvasilis или в неговия форум как да си намериш заместител на елемента на хол и диод всичко няма да струва повече от 5лв и ще си го оправиш дори и да не разбираш грам от електроника само се чудя какво ли се е случило че да изгори долната плочка даваш на контакт при закачени сонди на мултицета на - и на черен кабел идва ли 12 волта, и обратното + и на кафяв също 12 ??? ако е така и въртиш перката и на зеления все е 0 значи ти е долна плочка П.П. Хайде да не те тормозя да търсиш http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... A+TLE4905Lедин резистор на 2,2 килоома и един диод там какъвто и да е и ако искаш да го правиш питай
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Сряда, 06.02.2013 г. 21:56 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Детонация
Ще прочета темите и ако има нещо ще питам.Засега спирам работа до следващата почивка.Дори мисля да изчакам с електронното докато свърша другата работа по колата така и така е разглобена, но за това в другата ми тема.Благодаря за отговорите, ако има нещо ще питам.
|
Четвъртък, 07.02.2013 г. 07:22 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Детонация
Здравейте колеги, да си приключа темата , след като свърших доста работа по купето /за нея в другата ми тема в "Гараж"/дойде време да се занимая и с проблема "електронно".Понеже до тук проблемът беше локализиран в долната плочка започнах направо от там. Свалих плочката от кутията като развих двете болчета.Проверих я външно ,огледах и зацепването с вала но не открих нищо нередно.Направи ми впечетление обаче , че долния болт беше хлабав а не затегнат като другия.Плочката не се местеше , но долния беше хлабав.Забелязах също , че на него няма сложена федер шайба както при другия.На този етап си помислих , че някой е пипал тук преди мен. Реших да разглобя плочката и да я огледам подробно.Разглобяването е лесно, изправих законтрящата шайба и отвих болта.След като го разглобих вече видях къде е проблема.Липсващата федер шайба се намери. Беше счупена на две от задната страна на магнита , който пък беше с микро пукнатини, а самият датчик/предполагам , че черното нещо под магнита е датчика/беше буквално изпилен. Така , това е засега, надявам се темата да е била полезна. Аз ще си търся нова плочка или ще търся начин да се възстанови тази , но това ще бъде на по късен етап , сега ще продължа с работата по купето.
|
Сряда, 08.05.2013 г. 16:03 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Детонация
Снимай изпиленото, за да видя доколко е зле датчика. Виж магнита дали е подвижен под металната основа, за която е захванат. Проблема лесно ще се реши..
_________________
|
Сряда, 08.05.2013 г. 21:51 ч. |
|
|
air123
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч. Мнения: 121 Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
|
Re: Детонация
Утре ще снимам и ще кача снимки.
|
Сряда, 08.05.2013 г. 22:21 ч. |
|
|