ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Автор |
Съобщение |
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
- Маха се капачето, - Взима се подходящо ключе (най-добре звезда) и се оттяга щуцера за обезвъздушаване, след което се притяга съвсем леко, колкото да не изтича спирачна течност - Слага се (надява се) подходящо маркуче на отвора на щуцера и се пъхва във подготвен за целта буркан за събиране на спирачната течност - Човек в купето помпа на педала на спирачката няколко пъти до долу (колкото подава педала при макс. услилие), като на последното напомпване го натиска колкото е възможно надолу и го държи натиснат - не го пуска в никакъв случай. - Човека при колелото, леко отвива щуцера за обезвъздушаване и след като излезе въздуха (гледа мехурчетата в маркучето) го стяга отново и чак тогава дава сигнал на човека в купето да пусне педала и да почне да помпа отново - Внимание - докато човека при колелото отвива шуцера и изпуска спирачна течност през маркучето, човека в купето държи педала натисна без да го пуска, тъй като ако го пусне ще бъде засмукан въздух в спирачната ситема - Действа се: от най-отдалеченото към най-близкото до спирачната помпа колело - Следи се внимателно и се долива спирачна дечност Най-добре ползвайте ДОТ 4. В никакъв случай ДОТ 3. Мисля че темата е полезна за начинаещи като мен. Търсих такава тема но не намерих.
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
Последна промяна mladen201 на Неделя, 08.05.2011 г. 21:24 ч., променена общо 1 път
|
Петък, 06.05.2011 г. 22:29 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Темата е много добра. Обаче за нашите коли течността е ДОТ4 (като ДОТ3, но с по-висока температура на кипене). Руската казват, че е хубава. Освен това независимо от колата е препоръчително смяната на спирачната течност на 2 години, защото е хигроскопична (събира влага от въздуха) и температурата при която кипи спада. Т.е по-лесно може да изври и да останем без спирачки. Освен това влагата предизвиква корозия в спирачната система.
ПС: Правя темата важна.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 06.05.2011 г. 22:35 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Моля да ми бъде разяснено с аргументи от автора защо в никакъв случай DOT3 И защо 5.1 препоръчва, при положение, че в неговата тема пише: Ние Трабанти ли караме или Мазерати? Ако ще е важна тема нека не се подвеждат хората да си купуват течност с DOT 5.1
_________________
|
Неделя, 08.05.2011 г. 18:51 ч. |
|
|
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Понеже имам вкъщи литър 4 затова няма да сложа 5.1 а и това си е лично мой проблем А и "Ултимеит" разясни защо да не слагаме дот-3. Ти ако искаш си слагаи, това си е твой проблем.
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Неделя, 08.05.2011 г. 21:23 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Zizi ще поясниш ли защо ДОТ4 е само за Вартбург? Доколкото знам между 3 и 4 разликата е само в температурата на кипене, докато 5.1 вече е синтетична и не става за стари коли.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 09.05.2011 г. 03:30 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Дот 5 е на друга основа и не може да се смесва с друг дот, а дали ще ползувате дот 3, 4 , или 5.1 на Тт и Вг според мен е все тая. Ако не говорим за цени, разбира се. Сигурен съм, че вместо дот 3 може да се ползува спокойно и дот 4. 5 и 5.1 имат важно качество - при попадане на боята не я скапват но пък е по-скъпа. Ако знаете да пазите- проблема е никакъв. По-важно е да се сещате отвреме навреме да я смените, ако не на 2 или 3 г- то поне на 5.
П.С. руската Нева дето изобщо няма ДОТ също става и не е по-зле от другите.
-а един важен момент в темата не е засегнат: в случай, че щуцера е спекъл и не иска да се развива със специалния ключ за спирачни тръби какво правим, щото шестограма се заобля и често и най-здравия ключ се деформира...
|
Четвъртък, 12.05.2011 г. 12:04 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
...цилиндърче ли сменяме, щото и тръбата не ще, заедно с нея...
|
Сряда, 25.05.2011 г. 11:04 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
За такива случаи ползвам един спрей на Мотip - Шоково проникваща смазкаЕ, понякога ми изтръпват пръстите ако ги напръскам погрешка, но върши работа
_________________
|
Сряда, 25.05.2011 г. 12:24 ч. |
|
|
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
С почистващ спрей за спирачки няма ли да стане? Или с проникващ спрей ?
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Сряда, 25.05.2011 г. 12:42 ч. |
|
|
konstantin.atanasov
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Събота, 16.01.2010 г. 16:40 ч. Мнения: 64 Местоположение: София
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Шоково проникваща смазка и клещи чираци.Само трябва да се внимава да не се счупи щуцера.За мен това е най лесния начин.
|
Сряда, 25.05.2011 г. 15:28 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Отговора на въпроса е ясен. Едно чукче 200-300 г. и подложка в аксиална посока спестява всякакви спрейове и клещи. Веднъж-дваж ударен шуцера или холендъра, каквото е там това дето трябва да се развива- натръпва и дава шансове и на гаечния ключ. Достатъчно е преди това шестограма да не е бил заоблен. Но и дори да се е случило това - с чираците става определено по-лесно. Благодаря за отговорите
|
Сряда, 25.05.2011 г. 15:39 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
То е хубаво и да напишете колко спирачна течност побира трабанта ако се реши да се сменява цялата, понеже не се знае старата какъв ДОТ е и защото не е сменявана никога и е само доливано, може би. Аз съм сигурен че 1 шише няма да стигне, но пък 2 ще са предостатъчни, като се има в предвид че може да изтича определено количество докато се обезвъздушават спирачките плюс това казанчето побира и то немалко.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Неделя, 28.10.2012 г. 22:41 ч. |
|
|
Venci_002
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Събота, 23.11.2013 г. 00:19 ч. Мнения: 63 Местоположение: Варна
|
Re: ПОЛЕЗНО:Как се обезвъздушават спирачки?
Правилно е написал колегата-автор на темата.има оба4е една подробност-в съда,в който се събира те4ността от пробката,трябва да се налее малко те4ност,може и до половината.След това нивото на тази те4ност при обезвъздушаване трябва да се държи над нивото на пробката,в противен случай нищо не става. Ако пробката е запекла,може да се напръска с спрея за развиване на ръждясали гайки WD-40,да се почука леко с тежък чук. Въпреки че смяната на те4ността е препоръчителна на всеки 2 години,това не се спазва не само при трабантите.Идеята е че старата течност може да заври при силно загряване на спирачките,а образувалите се при кипенето пари ще смутят работата на системата.
|
Събота, 23.11.2013 г. 01:32 ч. |
|
|