Автор |
Съобщение |
Torsi
Знайко
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч. Мнения: 176 Местоположение: София/Дания
|
смяна на ремък?
Здравейте, решил съм тези дни да сменя ремъка, и тъй като не знам точно как става, а изглежда доста лесно, има ли някакви тънкости, които трябва да съобразя?
Става въпрос за трабантче...Гледам трябва да разхлабя алтернатора от леглото му, за да се отпусне и ремъка и после да го сменя и после наново да затегна, така ли е?
|
Четвъртък, 03.04.2008 г. 21:37 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Това го праих миналата седмица. Чисто нов унгарски ремък се нацепи за около 3000км. Купих си назъбен ремък Gates 10x1000, видимо изглежда доста по-качествен от унгарския. Та по въпроса как се сменя. Малко странно е ако не си го правил до сега. Разхлабваш алтернатора и от трите места - долу, където е хванат към мотора и горе двете гайки на обтегача. След това с голяма отверка повдигаш ремъка в края навън и настрани от шайбата и въртиш с ръка турбината така че алтернатора да превърти и ремъка да падне. По същия начин се слага новия ремък. След това бъркаш с щанга или пак с бойната отверка между алтернатора и двигателя, натискаш го надолу да се изпъне ремъка и в същото време затягаш гайките на алтернатора да спре да се движи. В книгата е дадено след опъване при натиск ремъка да има ход около 1.5см. Все пак гледай отверката да е по-голяма за да не повредиш новия ремък.
|
Четвъртък, 03.04.2008 г. 21:44 ч. |
|
|
Torsi
Знайко
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч. Мнения: 176 Местоположение: София/Дания
|
Благодаря за отговора, и за така мислех да го правя...аз имам един оригинален немски ремък, да го слагам ли него, или да търся някакъв друг, на друга марка???
|
Четвъртък, 03.04.2008 г. 22:22 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Трябва да ти покажа някой път моя какво представлява и сам прецени. В момента особено както не ти е основна кола, един ремък за 6-8лв ще надживее колата.
|
Четвъртък, 03.04.2008 г. 22:26 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Правилно, бях забравил за това. Незнам как е при новите модели, но аз съм със стария модел горивопровод (без това отгоре на резервоара и без разходомер) и се налага и него да сваля за да махна ремъка.
|
Петък, 04.04.2008 г. 14:06 ч. |
|
|
Torsi
Знайко
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч. Мнения: 176 Местоположение: София/Дания
|
хм...смених го днес за 20 минутки и съм свалил само капака на двигателя и решетката отпред..стана си супер готино....И лесно най-вече..Мерси за отговорите, наистина смяната на ръмък е общо взето като смяна на свещ...хаха..И го карах след това и всичко е на 6
Благодаря ви за отговорите
|
Петък, 04.04.2008 г. 16:41 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Свири ли ти с новия ремък? При мене се чува постоянно лекичко свирене, откакто го сложих (макар че я съм минал 50км оттогава я не), независимо колко е опънат.
|
Петък, 04.04.2008 г. 22:01 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
може да ти свири лагерче на динамото
_________________
|
Петък, 04.04.2008 г. 23:39 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Със стария ремък не свиреше.
|
Петък, 04.04.2008 г. 23:42 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Ами дошло му е времето : ) или си почнал да се заглеждаш там едва когато си го сменил ...
_________________
|
Петък, 04.04.2008 г. 23:49 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Или си го пренатегнал /щото и тва го има/ Тогава заминават лагерчета
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Събота, 05.04.2008 г. 00:39 ч. |
|
|
Torsi
Знайко
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч. Мнения: 176 Местоположение: София/Дания
|
Да, така е.Ако е пренатегнат, заминават лагерите на алтернаора...
А иначе моя хич не свири, супер си е..Дне съм изминял 90 км с него и няма грешка...
|
Събота, 05.04.2008 г. 01:09 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Е при мене като гледам е заминал лагера на турбината
|
Събота, 05.04.2008 г. 18:05 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Пак от това става. Ремъка трябва да луксира към 10мм ако е правилно обтегнат
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Събота, 05.04.2008 г. 19:17 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Определено. Втора турбина разбивам от тъпотия с пренатягане на ремък. И май накрая ще си поиграя да реставрирам едната.
|
Събота, 05.04.2008 г. 20:28 ч. |
|
|