Автор |
Съобщение |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Смущения в радиото
Напоследък забелязах че нещо не хваща добре радио колата, а одеве установих кога се проявява проблема: при пускане на фарове! Когато съм на габарити, или на запален двигател няма проблеми, но пусна ли фаровете моментално радиото почва да фъщи(все едно сигнала е слаб, не да пука като смущения от запалването), проблема го има и при запален и при угасен двигател. Колата е с биксенон на фаровете, а те работят на доста високо напрежение, ако това изобщо има значение, но мисля че проблема си го имаше преди монтирането им. Моля давайте идеи от какво може да е
|
Понеделник, 07.02.2011 г. 00:33 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Смущения в радиото
...сладур... Изведнъж ли се появи, или постепенно ? Ако се е появил веднага след слагането на ксенона... положението е сложно. Ситуацията е точно както при смущения от запалването - само дето сега източникът не е двигателя. Съответно имаш 2 пътя, по които смущенията влизат в радиото - по захранването и през антената. Оттам нататък би трябвало да знаеш какво да правиш. (импулсното захранване на ксенона е импулсно - и хвърля смущения в много широк честотен обхват) А ако се е появил бавно и славно - търсим халтава или ръждясала електрическа връзка във веригата на фаровете (веднага се сещам за релето - кълвач). Въобще всичко, което може да хвърля искри. За това се сещам.
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 07.02.2011 г. 21:31 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Смущения в радиото
Такаа оказа се че проблема си е баш от ксенона. При това не само аз имам този проблем - написах в гугъл смущения радио и веднага излизат 10 теми от различни форуми точно във връзка с този проблем - смущения от ксенон - случва се на всякакви коли - тойота, волво, фиат, фолксваген, БМВ(странно защо на БМВто съм със ксенон на същата фирма, а нямам смущения). Днес пробвах някои неща - пуснах кабел за да "маса" на капака - пак тая, сложих някакъв филтър обезшумител на захранването на радиото - пак тая, сложих го на захранването на ксенона - пак тая, пуснах директен плюс на радиото от акумулатора - една идея по-малки смущения но пак ги има. Сега това което ми идва наум е да изведа антената да хваща някъде отзад, може би една електронна на задното стъкло... Няма ли начин да изолирам или екранирам баластите?
|
Понеделник, 07.02.2011 г. 21:37 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Смущения в радиото
Пробвай с алуминиево фолио отвсякъде на баластите, и щом като си сложил на радиото директен + от акумулатора и са били по малко, може и по токовете да има някакви смущения. Аз бих пробвал да изолирам и касетофона със фолио, както и кабелите му, дори кабела на антената ако че си има.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Понеделник, 07.02.2011 г. 22:39 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Смущения в радиото
Най-лесният изход от положението - СМЕНИ СИ РАДИОТО ! Не се занимавай с глупости.
Иначе ще се побъркаш от кондензатори, "батерии" от кондензатори, различни алуминиеви фолиа, "замасяване" на всички капаци, врати, калници и др. с медни кабелни оплетки и маса други глупости.
Ще побъркаш и приятелите си. С въпроси, коментари, обсъждане и тестване на какво ли не. В повечето случаи на неща, които не са много ясни не само на вас.
Други познати и непознати ще ти дават постоянно толкова много идеи, че няма да можеш да ги тестваш всичките. И ще се побъркаш още.
Минал съм по част от тоя път. Затова съвети няма да ти дам, за да не си губиш времето. Каквото и да постигнеш, ще бъде половинчато. Виж марките и моделите на други радиа, които си свирят хубаво и с ксенонови фарове и си сложи такова.
За да имаш време да си живееш живота.
|
Сряда, 09.02.2011 г. 12:56 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Смущения в радиото
Дядо Тошо, прав си, ама радиото ми не е радио от едно време - респром или нещо такова, а си е съвременен СД плеър. И въпроса не опира до смяната му с по нов, или с друга марка. Както споменах, оказа се че този проблем го има и при други марки автомобили, и при други марки сидита - то не е сони, пайнер, кенууд и прочие - почти всички известни производители на кар аудио. Смущенията които излъчва ксенона си казват думата и това е. Засега наум ми идват два варианта: -замяна на баластите със слим баласти, които според това което чета навсякъде не правят смущения. -преместване на антената в задницата на колата, както е на БМВ-то ми, а при него няма смущения.
|
Сряда, 09.02.2011 г. 15:06 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Смущения в радиото
"Слим" баласта си е най-обикновен баласт, само дето е изцеден откъм пространство, за да стане тънък - иначе електрониката вътре е същата, т.е. не би трябвало да има някаква промяна. Ако имаш откъде да вземеш такива назаем - вземи и първо пробвай, че да не ти олекне портмонето за нищо.
Сега се сетих и друго: колко са ти дълги кабелите от баластите до крушките?
_________________ Hard to the core !
|
Сряда, 09.02.2011 г. 17:33 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Смущения в радиото
|
Сряда, 09.02.2011 г. 18:10 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Смущения в радиото
А имаш ли идея кабела дали е от типа на коаксиалните (единия проводник е оформен като централно жило, докато другия е екранираща оплетка), или са просто два успоредни проводника ?
Питам те, понеже изхода на баласта "произвежда" най-големите смущения - променлив ток, огромно напрежение (май стигаше до 2000 волта в момента на запалване), импулси, дето никой не си играе нито да ги изправя, нито да ги филтрира (щото изправителя и филтъра струват $ухо, а компанията производител требе да печели много)...
Възможно решение е предложил j_totkow - екран, само че само на тия високоволтови кабелчета. Просто ги увиваш във фолио, и това фолио го замасяваш към шасито, по възможност с къс кабел (щото дългия кабел може да се превърне във вторична излъчваща антена - вероятността е теоретична, но съвсем реална). Работа за 15 минути с отчитане на кафето е.
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 10.02.2011 г. 01:06 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Смущения в радиото
Имам лека забележка,алуминиево фолио не става за екран на електромагнитни вълни.Смущенията по захранването много трудно ще се махнат,трябват филтри,които се смятат трудно и са доста сложни.Предполагам китаеца е спестил доста елементи,които във изтински ксенони са монтирани.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Четвъртък, 10.02.2011 г. 01:17 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Смущения в радиото
Аз съм пълен лаик на тази тема, но не се ли поставяше един малък кондензатор на бобините за да обира такива смущения (това е за бубини, но какво изключение е баласта, и тя повишава напрежението) + (това го имаше в книга сега не ми се занимава да я снимам страницата) Плюс това се екранират кабелите с метална оплетка, ние нямаме и затова ползваме фолио за да премахва електромагнитни лъчения (не ми се смейте, спи ми се). За подкрепа на тезата го има в някой коаксиални кабели (не китайски) и във някой лан кабели.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 10.02.2011 г. 01:28 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Смущения в радиото
Не ми се спори, нито ми се заяжда... но защо алуминиевото фолио да не става за екран на електромагнитни вълни? (само не ми изтъквай довода "алуминият е немагнитен материал")...
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 10.02.2011 г. 16:41 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Смущения в радиото
Не съм си и помислял, че е някоя "радиоточка" от едно време - те ловяха само Хоризонт или Христо Ботев. Какво обяснение обаче ще ми дадеш за "вълна" и "поле", а? Без магнита и стружките. Я се замисли. Как ще ми го опишеш? Какво представлява? Нито го виждаш, нито го чуваш, може да му измериш някои параметри като напрегнатост, интензитет и др., но тъй или иначе пращи и дразни. Ще намалее, но няма да спре. Затова - Не се занимавай с глупости. Сложи си любимите дискове в колата, запиши си хубава музика на МР3 плеъра или на флашката, ако имаш USB вход и когато си нощем на фарове, слушай хубава музика, а не радио. За през деня измисли нещо друго да ти свети - напремер по-силни крушки на мястото на габаритите.
|
Четвъртък, 10.02.2011 г. 16:54 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Смущения в радиото
Едно време бях впрегнал част от интелектуалния състав на Техническия Университет - професори, доценти, асистенти и разни други "менти" - резултатите бяха посредствени. Има ли излъчване, има и пращене. Или при тебе за да спре пращенето, трябва да изключиш ксенона. При мен беше по-друго. Ново радио от Кореком и готово.
Много ти е силен източника на смущения и затова се съмнявам, че ще се справиш лесно. Не искам да те отчайвам, но...
|
Четвъртък, 10.02.2011 г. 17:07 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Смущения в радиото
Момчета, благодаря ви много за съветите, но установих че смущенията не влизат през захранването, а през антената(която при мен е на предния капак). Експериментално сложих друга антена, която държах с ръка във въздуха, в колата и познайте - нямаше грам смущения при включени ксенони. Та явно просто антената трябва да е максимално далеч от ксеноните...
|
Четвъртък, 10.02.2011 г. 20:09 ч. |
|
|