Проблем с духането на парното
Автор |
Съобщение |
svepldi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Събота, 25.04.2009 г. 15:37 ч. Мнения: 37
|
Проблем с духането на парното
Здравейте колеги, Малко въпросче за парното на моята 1,3 кочинка Та, парно има, определено, но духа много слабо, ако карам с 70-80км/ч става сауна, но градско абсурд, едва подухва, а иначе се усеща топло като си слойиш ръката на духалките. Въпроса ми е: как да го оправя за да духа силно и без да карам бързо?
|
Събота, 18.12.2010 г. 02:18 ч. |
|
|
N.S.
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Сряда, 24.03.2010 г. 18:07 ч. Мнения: 63 Местоположение: Кюстендил/ Вартбиландия
|
Re: Проблем с духането на парното
Макар да не съм сигурен дали това ще помогне, провери си термостата.
|
Неделя, 19.12.2010 г. 15:38 ч. |
|
|
svepldi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Събота, 25.04.2009 г. 15:37 ч. Мнения: 37
|
Re: Проблем с духането на парното
Термостата го смених януари тази година и пак казвам, топло има, просто духа слабо като не се движи колата
|
Неделя, 19.12.2010 г. 16:35 ч. |
|
|
muzikanta
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Сряда, 07.07.2010 г. 19:53 ч. Мнения: 25 Местоположение: София
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Проблем с духането на парното
Колега ако мога да бъда полезен - може да си монтираш ето такива от Лада на предния капак и няма да имаш проблеми в града - дори няма да ти трябва да пускаш вентилатора да духа, но незнам при това положение как ще е извън града. Аз лично нямам такива монтирани, но в града съм си пуснал вентилатора на парното да духа на 2ра степен.
|
Неделя, 19.12.2010 г. 16:49 ч. |
|
|
svepldi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Събота, 25.04.2009 г. 15:37 ч. Мнения: 37
|
Re: Проблем с духането на парното
Вентилатора работи и на двете степени, въпреки че на първа никога не го пускам, прекалено слабо е Радиатора е обезвъздушен, къде се намират тези клапи? Тях не съм ги проверявал.
|
Понеделник, 20.12.2010 г. 04:43 ч. |
|
|
koce
Кара Wartburg 20 години.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 15:41 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
Re: Проблем с духането на парното
В средата на таблото има 3 плъзгача. Горният на дясно отваря клапата за предното стъкло. Долният на дясно отваря клапата за духане надолу покрай скоростния лост и назад. Средният на дясно отваря кранчето на радияторчето на парното. Аз съм с капачета на предния капак и не включвам моторчето на парно и духа от капака през радияторчето. Пусни моторчето на бързи и отваряй клапите да видиш дали духа на предния прозорец или не. Също и надолу.
|
Понеделник, 20.12.2010 г. 11:54 ч. |
|
|
N.S.
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Сряда, 24.03.2010 г. 18:07 ч. Мнения: 63 Местоположение: Кюстендил/ Вартбиландия
|
Re: Проблем с духането на парното
Клапите няма как да са причина за проблема на колегата по моето скромно мнение. Евентуално наистина може, двете духалки насочени към седалките да духат по-силно ако спре въздуха към стъклата и пода, но това не оправдава слабия прилив на въздух на ниските скорости и силния на високи.
|
Понеделник, 20.12.2010 г. 13:47 ч. |
|
|
svepldi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Събота, 25.04.2009 г. 15:37 ч. Мнения: 37
|
Re: Проблем с духането на парното
Именно Иначе клапите си работят така както обяснявате Просто прилива на въздух в купето докато е на място е много слаб, не знам това дали не е заводски така, но не ми се вярва немеца да направи кола със слабо парно...
|
Понеделник, 20.12.2010 г. 20:41 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Проблем с духането на парното
Добре, понеже преценката е до някъде субективна, някога било ли е по-добро парното?
|
Петък, 24.12.2010 г. 15:48 ч. |
|
|
svepldi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Събота, 25.04.2009 г. 15:37 ч. Мнения: 37
|
Re: Проблем с духането на парното
Е аз я карам тази кола от 1 година, от къде да знам как е било преди 10 години например, когато е била уж по-нова колата Хайде весело изкарване на празниците!
|
Петък, 24.12.2010 г. 22:30 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Проблем с духането на парното
Колко ти е продължително градското, километри/време?
|
Петък, 24.12.2010 г. 23:09 ч. |
|
|
N.S.
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Сряда, 24.03.2010 г. 18:07 ч. Мнения: 63 Местоположение: Кюстендил/ Вартбиландия
|
Re: Проблем с духането на парното
Ако предусещам правилно накъде бие колегата, то отново тръгваме към температурата на идващия въздух, а не това е същността на поставения проблем. Ако пък греша, моля да бъда извинен за неадекватната намеса. Весели празници.
|
Петък, 24.12.2010 г. 23:43 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Проблем с духането на парното
Ако проблемът не е в температурата и вентилаторът си работи, то приемаме, че парното е такова. Говорете в градуси, това топло/студено е една детска игра, затова и казах, че е субективно. При мен при извъградско си става 30 градуса. Но по принцип, парното в градски условия не работи така добре като при извънградско и при 2те 1.3, които съм карал. Друго, което се сещам е да се губи от топлината заради разпадната изолация на радиаторчето + слаб поток на въздуха. Или частично запушен радиатор, може да се извади вентилатора и да се провери дали температурата по него е равномерна. Може да се направи проба, минути градско каране при еднаква температура отвън = съответната температура в купето.
|
Събота, 25.12.2010 г. 00:17 ч. |
|
|
svepldi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Събота, 25.04.2009 г. 15:37 ч. Мнения: 37
|
Re: Проблем с духането на парното
| | | | ChakaZulu написа: Ако проблемът не е в температурата и вентилаторът си работи, то приемаме, че парното е такова. Говорете в градуси, това топло/студено е една детска игра, затова и казах, че е субективно. При мен при извъградско си става 30 градуса. Но по принцип, парното в градски условия не работи така добре като при извънградско и при 2те 1.3, които съм карал. Друго, което се сещам е да се губи от топлината заради разпадната изолация на радиаторчето + слаб поток на въздуха. Или частично запушен радиатор, може да се извади вентилатора и да се провери дали температурата по него е равномерна. Може да се направи проба, минути градско каране при еднаква температура отвън = съответната температура в купето. | | | | |
Градско я карам сътрин и вечер като ходя на работа, между 20 и 45 минути зависи от задръстванията. Когато навън е между -5 и 0 градуса вътре става около 15 градуса максимум, като километри е около 10-12км. На дълго и при мен е достигала до 30 градуса, направо по къс ръкав се кара и то при люта зима. Факт е, че когато изфорсирам колата духа по-топло, но това е при всяка кола. изолация на радиаторчето изобщо не виждам да има. Това което има е радиатор обвит с пластмасова кутия, върху която е сложен вентилатора и решетката му. Друга изолация няма. Мислил съм да изолирам тръбите и тази кутия с минерална вата за да задържа топлото повече време, тъй като кори под предницата нямам и всичко изстива много бързо. Но това пак не оправя проблема със силата на въздушният поток. Мисля да сложа по-мощен мотор на перката, но нито знам какъв, нито от къде да го купя, нито дали няма да ми изгърми инсталацията Та това е от мен, ако някой има някакви предложения да казва Весела Коледа между другото!
|
Събота, 25.12.2010 г. 12:36 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Проблем с духането на парното
При мен ситуацията с градусите е сходна, само с тази разлика, че 45 минути не съм карал на ведннъж градско. Относно изолацията, виж на графиката, която колегата koce е поставил 47 и 48.
|
Събота, 25.12.2010 г. 20:19 ч. |
|
|