Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Стоп машинка - добри практики? 
Автор Съобщение
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 23.02.2010 г. 21:25 ч.
Мнения: 17
Местоположение: Плевен
Skype: Не
Automobile: wartburg 353 s
Мнение Стоп машинка - добри практики?
Здравейте на всички фенове!!!
Ползвам подземен гараж и на скоро констатирах в огледалото за обратно виждане липсата на обичайната червена светлина на стоповете...след проверка на кабелните обувки на късо / разбирайте установена работа на двете стоп светлини / , развих с ключ 22 т.нар. стоп машинка...на която вместо сигнатурата на Е.Хонекер , се мъдреше кирилица от типа "ВК-Б 12" и обичайните за ГОСТ стандарта кръгли кабелни обувки...С умиление си припомних че , в края на 80-те имахме и ЗАЗ-966 . Изделието беше вършило работа минимум 20 г.!!!Немедленно чрез Гурото на Варбурзите в гр.Плевен / Любчо /, се сдобих с оригинална стоп машинка втора ръка , която в момента не работи ...Човека ме предупреди че се скапват бързо и за това е необходимо въпросния хидравличен включвател да се "върже" през реле , което го правело много чувствителен , почти като електромеханичния му аналог в съвременните автомобили...Не съм голям приятел с токовете , за това ще Ви помоля да споделите своя опит , изхождайки от постановката че тази "хохавела" коства едва 3,60 - 4,00 лв. в магазините за УАЗ и Москвич...
Респективно дилемата / не Диемата / е , оригинална или по ГОСТ стандарт стоп машинка?


Вторник, 23.11.2010 г. 22:19 ч.
Профил YIM
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Ми те трабантовата сп. помпа и вареловата не се различават май особено. Освен по начина на захващане ( Нямам Вартбург, така съм чувал ! )

Стоп машинката пасвала и от Шкода .

Не е зле да си смениш и спирачната течност.
Малките боклучки в нея задръстват машинката.

За избора :
Зависи вече дали изобщо има оригинална варелова стоп машинка в магазина изобщо, та да се чудиш дали да взимаш оригинална или от друга кола.

:wink:


Вторник, 23.11.2010 г. 22:55 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 23.02.2010 г. 21:25 ч.
Мнения: 17
Местоположение: Плевен
Skype: Не
Automobile: wartburg 353 s
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Благодаря siso! Предложението ти за смяна на спирачната течност е актуално особено през есента.Планувал съм го заедно с подмяна на накладките...Апропо някой да е ползвал препарат за "очистка " на спирачната система?Валволин например нямат ли подобна разработка?Идеята за Шкодова машинка е добра , обаче в Плевен не знам да има подобен магазин...Как с реле може да се "обере" искренето на оригиналната стоп машинка е продължението на мойто питане , макар и днес да не е петък - ден за парламентарен контрол....


Вторник, 23.11.2010 г. 23:22 ч.
Профил YIM
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Преди години гледах реклама на новата Мазда 6 като рекламното лого беше "100 000км без дефект!"
Като показах това на баща ми той каза - ами и Вартбурга не даде никакви дефекти до 100 000км с изключение на стоп машинката. Разказа ми как оригиналната изгоряла сравнително бързо за 2-3г, след това я подменил с нова пак оригинална но последвало същото. Тогава установил че въпросната стоп машинка пасва от Шкода(само че не ми каза кой модел) и сложил такава от Шкода. Проблемът се решил, а въпросната машинка работи безотказно на колата до ден днешен, вероятно вече повече от 15г.


Сряда, 24.11.2010 г. 00:15 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Как с реле може да се "обере" искренето на оригиналната стоп машинка е продължението на мойто питане


Доколкото те разбирам като натиснеш спирачката и лампите отзад мъждукат, така ли ?
Това само при движение ли се получава или на място ?

Ако се получава само при движение е силно вероятно някоя клема при движение на колата да играе и ту да прави контакт, ту не и това да се отразява в сигнализацията отзад.
За всеки случай сменяш двете кабелни обувки при стопмашинката и ги изолираш с термошлаух ето като тези :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 4.21005396

Точно тези обувки са доста открити при Траба, както и при Варела доколкото съм вождал и бая боклук хвърчи към тях при движение .
Моите се бяха скапали тотално в годините. Това е недомислица лично за мен и се оправя за около 10 - 20 стотинки някъде и малко играчка със запалката. :)


За избор на спирачна течност аз лично ти препоръчвам I.G.A.T
http://www.euro07.bg/products/products.php?brand_id=100
Общо взето каквото и да вземеш от този производител няма да съжаляваш.
Говореше се във форума за руска спирачна течност, дето не изяждала кофтито унгарски гумички.
Така че е добре да се помисли и над това.


А шкодовата машинка май беше от 120 Л.
Най - сигурно е да вземеш оригиналната твоя и по нея да сравниш резбовата част.

Поздрави.


Сряда, 24.11.2010 г. 02:17 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Вземай пак руска, и не я стягай много за да не изтърбушиш резбата- доколкото си спомням на времето оригиналните бяха дефицитни, слагахме каквото стане- и аз съм монтирал такава и беше уникално здрава в сравнение с оригиналните. И без това клемите вече са ти пригодени за нея. Има и една особеност-, че резбата и си е "руска", не съм и мерил стъпката, но ми се стори че е друга и вече си е направила място, така че ако монтираш различна може да се наложи да смениш и разпределителя заради скапана резба. Пипай внимателно и не дишай :wink: , почисти клемите и ги наклепай с грес. Не ти трябват релета и кабеляци.


Сряда, 24.11.2010 г. 10:52 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Доктор Зизи е напълно прав. Едно време на всички соц. автомобили стопмашинките бяха с резба М10х1 - за да има взаимозаменяемост. Е, имаше леки модификации - щифтовете кръгли или пък по-интелигентно - плоски.Конусността е за да може резбата да се самоуплътни - няма да навиваш кълчища я.

Ако не държиш на оригиналните детайли, спокойно може да закрепиш близо до педала един включвател "Шалтбау" - от тия зелените за бойлерчета и друга техника. Яки са и ще надживее автомобила.

Самото закрепване е творчески процес, но трябва да го направиш надеждно, за да не те подпре някой отзад, без да иска, защото не ти светят стоповете.


Сряда, 24.11.2010 г. 13:03 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
TTT написа:
...бяха с резба М10х1 - за да има взаимозаменяемост...

Да, в идеалния случай- може. Обаче като добавиш субективния фактор, полят с водка и може да си представиш колко са били еднакви. :wink:

Това за друга конструкция с механичен бутон - ако е вътре в купето ще трябва поне да не се рита, а ако е вън, където са стойките и помпата - май едно влизане на вода едва ли ще задържи включвателя особено дълго.


Сряда, 24.11.2010 г. 14:02 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Преправянето на стоп светлините с някакъв вид механичен включвател би било трудно за качествена реализация, предвид спецификата на Вартбурговите педали. Иначе идеята не е лоша.


Сряда, 24.11.2010 г. 14:19 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Стъпенката на педала е на 2 болта, може под нея- на тях да се хване една планка, която да стърчи нагоре 5-6 см и да бъде огъната напред така, че да не пречи на обувката а отгоре близо до кората за вещи е въпрос на творчество как да се монтира такъв бутон. Това, че би се скъсил хода на педала с огънатото смятам няма да е проблем за спирачката поне би трябвало да държи "горе" и да не може планката да опира пода по никакъв начин. Може да има и по-рационални идеи, но отвън и близо до калника си е експеримент.


Сряда, 24.11.2010 г. 15:37 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Релето не си струва за 2-3 ампера консумация. Повечето машинки ръждясват отвътре, тъй като плуват в спирачна течност, която особено ако е стара има немалко влага в нея. Препоръчвам ти да си смениш спирачната течност с нова (руската течност между другото никак не е лоша), нова машинка от магазина. Като слагаш клемите можеш да ги увиеш с термошлаух. Като го нагрееш със запалка прилепва плътно и предпазва от окисляване.

Това последното е препоръчително за цялата инсталация на нашите коли, която се намира под капака...

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Четвъртък, 25.11.2010 г. 09:39 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 23.02.2010 г. 21:25 ч.
Мнения: 17
Местоположение: Плевен
Skype: Не
Automobile: wartburg 353 s
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Ммм...даааааа...описания по -горе проблем се разреши успешно...но да запитам аз , вслушва ли се някой от младите / пък и стари като мен / член-кооператори на форума , мъдрите напътствия на Доктор Зизи да се чете Библията ? / Аз ремонтирам В-г/ и Правилника за нейното прилагане / Аз управлявам В-г/?...Мисля не съвсем...и аз самия станах жертва на уж натрупания с годините опит...от четенето разбира се ,тъй като автомобила като цяло е достатъчно надежден.
Ползването на Библията безспорно е полезно поради причината че , там кото в казармата е обяснено - "необходими инструменти и пособия" , прави 1 , прави 2 , респективно нарушиш ли Заповедтта :- След като работиш по спирачната система , не обезвъздушиш ли съвестно чрез напомпване , задържане /на педала натиснат/ и изпускане на сп.течност от винтилите на разпределителя , не чакай да ти светнат стоповете ...Хорст И.- Глава 16:2:8....
Тази истина научих и аз , след като платих не голяма сума на човек на който това му е работата по занятие и съгласно ТЗ , извършва дейност с личен труд , като автосервиз.


Петък, 26.11.2010 г. 23:07 ч.
Профил YIM
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Mad_Tax написа:
респективно нарушиш ли Заповедтта :- След като работиш по спирачната система , не обезвъздушиш ли съвестно чрез напомпване , задържане /на педала натиснат/ и изпускане на сп.течност от винтилите на разпределителя , не чакай да ти светнат стоповете ...Хорст И.- Глава 16:2:8....
.


Логично... все пак стоп машинката е именно на разпределителя...


Понеделник, 29.11.2010 г. 18:20 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Понеделник, 17.08.2009 г. 21:30 ч.
Мнения: 8
Местоположение: България
Мнение Re: Стоп машинка - добри практики?
Стоп машинката от Шкода, която става, е от Шкода 100. Преди няколко години такива е имало в магазина за Шкода на Симеоновско шосе 114 (в София). Може да се провери дали има още.
На Шкода 120Л стоп машинката вече е механична на педала.


Неделя, 09.01.2011 г. 19:42 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов