Автор |
Съобщение |
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
Алтернатора не зарежда
Здравейте, колеги, позагубих се но навярно заради факта че след като си взех моя си кола, тази на дядо ми остана на заден план Тези дни реших да попрегледам варгата и се оказа, че алтернатора не зарежда. Едвам качва 12.9 волта. Молбата ми е ако може подробно някой запознат да ми обясни кое как да прегледам което може да се развали- намотки(кои-роторни, статорни), диоди( как да ги проверя и какви стойности трябва да имат ако са здрави), четки каква дължина трябва да са, колекторите( какви са условията за да са здрави). Ако е от полза ротора съпротивление показва около 5.4 ома трите диода около 490 ома всеки Пробвам с три релета и при трите резултата е еднакъв, като едното реле е външно руско за лада чисто ново електронно. Благодаря предварително
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Понеделник, 04.10.2010 г. 21:48 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Алтернатора не зарежда
Виж си "масата"!
Почисти хубаво клемите на акумулатора и на кабелите. Почисти и мястото на скоростната кутия, където се хваща самия кабел маса. Почисти и него там. Виж корпуса на алтернатора дали има добър контакт с двигателя. Затегни гайките на болтовете, които свързват двигателя със скоростната кутия.
Тази профилактика ще ти помогне. В краен случай пусни директен кабел "маса" от корпуса на алтернатора до минуса на акумулатора. Ако и тогава не зарежда достатчно (13.7-14.2), търси вече причината в самия алтернатор.
|
Понеделник, 04.10.2010 г. 23:01 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
Re: Алтернатора не зарежда
Добре ще пробвам непременно утре или други ден ако утре няма време. Благодаря за включването. А сега се сещам не е ли малко странно като подавам газ напрежението на акумулатора спада до 10.5 волта и после скача пак на 12.6-7 пада на 11.7 и пак над 12 се качва- много лошо
|
Понеделник, 04.10.2010 г. 23:35 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Алтернатора не зарежда
Много е вероятно регулаторът да е заминал.Със същият тип регулатори ли проверяваш или от някакъв друг модел алтернатор.Диодите по принцип при проверка трябва единият извод да е свободен и опираш единият пробник на уреда на корпуса на диода (корпусите на три диода са на една пластина ) а другият на свободният извод и примерно трябва да има 400 ома съпротивление.Трите диода трябва да показват почти еднакви резултати.След това разменяш местата на пробниците и трябва да има много голямо съпротивление, ако няма разлика и съпротивлението е все малко или все голямо значи диода е заминал.Другата плочка по същият начин, само,че на едната плочка анодите са заедно към пластината, а на другата са катодите.На външен вид диодите са еднакви,но са два модела и трябва да се мерят ако надписите са изтрити.Трябва единият извод да е свободен,понеже може ако е вързан към намотката при мерене се мери друга верига и лъже. Ако има проблем със четките трябва да светне червената лампа за зареждането. И мощните диоди са шест броя,провери и другите три.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Вторник, 05.10.2010 г. 01:21 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
Re: Алтернатора не зарежда
Проверявам със регулатор за ладов алтернатор но е някакаъв подобрен има си червено диодче че двигателя е запален и зелено което свети ако зарежда коректно алтернатора. при мен свети само във високи обороти. Колега а имаш ли някаква снимка да предложиш защото аз видях само 3 диода мънички бяха и показваха по 490 ома приблизително всеки релето го връзвам така: клема 15 към контактен ключ, клема 67 към възбудителна намотка и маса-корпуса на релето надписано с 31 Иначе имам две релета от оригиналните и резултата е все същия. Имам и един алтернатор от трабант. пробвах и с него като си поиграх да разменя капака на горния лагер откъм шайбата щото захвата е друг на Варби и резултата беше малко по-добър. Без фарове потдържаше 13.5 но понякога падаше до 13.2 а във високи 13.9 качваше мах. Но за начало ще започна с окислени връзки. За жалост днес нямах време да се занимая но се надявам близките дни да обърна внимание и да информирам накъде вървят нещата
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Сряда, 06.10.2010 г. 00:32 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: Алтернатора не зарежда
За начало: на диод не му се мери съпротивлението, понеже в зависимост от използвания мултицет и обхват може да покаже всичко между 200 ома и 200 килоома. За тази цел повечето съвременни мултицети си имат специален обхват за диоди, ама там историята е различна - пуска се стабилизиран ток през диода (части от милиампера), и уреда показва напрежението върху диода при този протичащ през него ток. Ама това не е в основната тема.
Какво ти беше напрежението на зареждане с ладовия реле-регулатор ?
И може би най-важният въпрос: Проверил ли си четките? Реле-регулатора трудно би се скапал от стоене. По-вероятно ми се вижда четките да са запецнали и да дават контакт чат-пат.
_________________ Hard to the core !
|
Сряда, 06.10.2010 г. 22:40 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Алтернатора не зарежда
А като нищо може да има и укъсили намотки на ротора/статора. Вследствие генератора не зарежда като хората. Аз съм имал такъв проблем
|
Четвъртък, 07.10.2010 г. 23:28 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Алтернатора не зарежда
Жив съм докторе, та даже и се прибрах - здрав!(хич вяра нямам на тия самолети). Между другото при мен като беше укъсил ротора даваше същия симптом като на износени четки - във високи обороти зареждаше, под 2000 оборота свети лампата за зареждане.
|
Петък, 08.10.2010 г. 12:29 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Алтернатора не зарежда
Абсолютно съм съгласен - първо трябва да се заложи на четки, тъй като те са много по-честа причина за проблема. Просто дадох още един вариант
|
Събота, 09.10.2010 г. 12:51 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Алтернатора не зарежда
|
Неделя, 10.10.2010 г. 01:00 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Алтернатора не зарежда
Наистина не са.... Преди половин година карах Camaro 4 SS. Бях без памперс и му развалих салона на човека...
|
Неделя, 10.10.2010 г. 01:14 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
Re: Алтернатора не зарежда
КОлеги, малко разяснение по проблема проверих замасяване, диоди така и не мерих като хората. Е в крайна сметка без значение с с кое реле съм във високите обороти чак зарежда но дори забелязах че във високи понякога скача от 13 и нещо 13.20 да кажем към 12.5 и обратно но много трудно качва напрежение над 13.5. Нещо което май съм изпуснал да кажа, имам и един алтернатор от трабант но понеже горния капак не е същия размених ги и с трабантовия беше по-добре . Държеше минимум 13.2 но пак на празен ход падаше под 13. Накрая ще хвана да сложа някои алтернатор от Ситроен че гледам доста си приличат по начина на захващане че ме хваща яд вече
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Понеделник, 11.10.2010 г. 17:37 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
Re: Алтернатора не зарежда
Развитие по проблема. Стегнах хубаво връзки де що има и резултата е по-добър от преди. сега пада до 12.9 на празен ход( нямам обяснение защо) но във високи обороти отива на 18, 19, 20 волта Не знам вече какво да правя голяма тъпня
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Събота, 16.10.2010 г. 18:29 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Re: Алтернатора не зарежда
Мноого мноого отдавна съ писал от какво става алтернатор на 353...от VW/Audi.Половината кочини на концерна стават,другата половина стават с преправяне от бай стругар.Технологично...друга вселена са просто в сравнение с оригиналния на 353-то.Никой производител след 86-та,когато се появяват електрониките,абс и други ел.зависими неща,не може да си позволи напрежението по инсталацията да играе с по 5 волта разлика нагоре или надолу.От там всичко става далеч по-изпипано...алтернатори,регулатори,запалване.При варела е лесно,защото консуматорите са му 5 крушки и три бобини.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Неделя, 17.10.2010 г. 00:39 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Алтернатора не зарежда
+++ Това е изпробвано и при нас, няма го мъждукането на осветлението...
|
Събота, 23.10.2010 г. 01:16 ч. |
|
|