Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
По колко масло се сипва на двутактовите двигатели 
Автор Съобщение
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение По колко масло се сипва на двутактовите двигатели
По колко масло се сипва на двутактовите двигатели?
(Saturday, 08 December 2007) -
Това е въпрос на който всеки ще ви отговори различно като в повечето случаи отговорът е "колкото повече масло - двигателя се маже по добре".Теоретично би трябвало да е така но на практика се получава по съвсем друг начин.
До 1974г при двутактовите двигатели буталния болт е с бронзова втулка като при тези двигатели съотношението на смесване е 1:25 до 1:33 в зависимост от производителя на маслото.
От 1974г буталния болт лагерува в мотовилката с иглен лагер и съотношението на смесване спада на 1:33 до 1:50 в зависимост от производителя.
Ако се сипва по повече от предписаното масло в двигателя се образува нагар - и по горивните камери и по челата на буталата и по лагерите.Вследствие се ускорява износването на двигателя.
Съотношението на смесване което препоръчват от завода производител 50:1 е за тогавашните стандарти - т.е. от 80-те години на миналия век.Но също така се казва че дори при това съотношение на смесване има известен запас при мазането!
В момента качеството на маслата както и техните смазочни свойства са с пъти по добри.
От тук можем да си направим изводите че при сипването на обикновено двутактово минерално масло (Плама,Приста,Инса) можем спокойно да караме в съотношение 20гр/л или 50:1 като сипването на повече масло само би влошило нещата.
Но при използването на по скъпи минерални и полусинтетични масла можем да преминем в съотношение на смесване дори 60:1 (ОМВ,Шел Адванс)
При използването на най висококачествени синтетични масла (Кастрол,Мотул,Репсол,Валволин, Мобил 1 и др.) можем да преминем дори в съотношение на смесване 80:1 без да има опасност за двигателя*
*Синтетични масла не се препоръчват за износени двигатели
*При разработване на двигател (първите 2000км) се препоръчва да се кара в съотношение на смесване 1:44(22гр/л)
Процесът на смазване.
В цилиндъра имаме триещи се метални повърхности.Около 30% от това триене се понася от буталото.Останалите 70 ги понасят сегментите,които се трият в стените на цилиндъра.
На следващия етап трябва да си представим тези повърхности като неравни.На пръв поглед те са идеално полирани.Под микроскоп обаче биха изглеждали ето така:
http://www.zygo.com/library/metropro/cylhone.gif
Повърхноста е набраздена и това се дължи не само на естествената структура на метала,ами и на работата на мотора.При движението на буталото се образуват драскотини.Това е едновременно и добре,и зле.
Зле е,защото нараства съпротивлението при движението на буталото.Добре е,защото тези микроскопични драскотини служат като резервоари за масло.Именно в тях се задържа маслото.
Следващото нещо е да си представим как би изглеждал мотора без масло.Ще се получат много дълбоки драскотини,още по-голямо съпротивление при движението на буталото,от там още по-висока температура и накрая-блокиране.Масленият слой по мотора,натрупан точно в тези
своеобразни маслени резервоари пречи това да се случи.
Маслото е достатъчно плътно,за да отдели металните повърхности при движението им така,че те да не се трият една в друга.На практика масления слой по буталото контактува с масления слой по цилиндъра и няма пряк контакт метал в метал.Вероятно на това място трябва да добавим,че
с горивото в процеса постъпва и още масло,което непрекъснато "захранва" масления слой между детайлите.
Но...да се върнем към практиката.Разлейте върху кухненския шкаф малко вода.Ако опитате да плъзнете върху тази вода някакъв предмет бавно,ясно ще усетите контакта с повърхноста на шкафа.Колкото по-бързо движите предмета,толкова по-лесно ще
става това и толкова по-малко ще се усеща долната повърхност.На практика (предметът трябва да е достатъчо гладък и плосък) ще се плъзга върху водата.
Абсолютно същото нещо се случва и в мотора като процес.
За да изясним разликата в материалите,да сравним какво би се получило ако разлеем вода и ако разлеем олио.Поради несравнимо по-голямата си плътност,олиото то ще разделя повърхностите по-добре.Точно това е разликата между редките изцяло синтетични масла и обикновеното
минерално.Синтетиката е тънко,рядко масло и следователно ще иска високи обороти,за да може да поддържа стабилен маслен слой.Минералното-обратно-тежко,плътно масло,без проблем поддържа маслен слой в голям оборотен диапазон.
В свръхтежки режими обаче...да кажем над 7-8 хил оборота,нещата се променят.Високата температура,съчетана с миещите свойства на бензина,разрушават минералния маслен слой твърде лесно.Това създава предпоставка за триене метал в метал.А нали точно това искахме да
избегнем...В такива режими вече си трябва синтетика.Тя издържа много по-висока температура,оборотите са достатъчно за да се поддържа оптимална дебелина на масления филм и изобщо-върши перфекта работа.В такива режими от минералното масло няма да е останало нищо.
От това следва един много важен извод-ако ще се кара тая кола в ниски обороти,трябва плътно,тежко масло,което да поддържа механично здрав маслен филм.От значение е чисто механичната здравина на слоя.Ако ще се кара спортно-колкото повече се доближаваме до границата от 10 хил
оборота,толкова повече трябва да разчитаме на синтетичните добавки в маслото.
За определяне на количеството служи абсолютно същата схема.
Слагаме малко масло-има триене метал в метал,висока температура и голямо износване.Лошо смазване.
Слагаме много масло...влошено изгаряне на горивната смес,много нагар,слаба мощност,голяма част от излишното масло ще се обере от нискитесегменти на буталото....И тук е голямото НО ! Двутактовият мотор има един междинен етап от работата си,който протича в картера.Там е не само смазването на
лагерите,но и допълнителната "обработка" на горивната смес преди да постъпи в цилиндъра за горене.Ако набутаме много масло,към маслото,което влиза с праясната горивна смес ще се добави и това,дето се обира от сегментите.То оабче няма никакви
смазващи свойства,защото вече е минало частичен процес на окисляване,структурата му е нарушена,да не говорим,че често е разложено до продукти,които са не само силно токсични,ами и са агресивни към метала.Предизвикват корозия.Това хем уврежда съотношението масло/бензин
в прясната смес,хем трупа нагар,хем по-бързо износва мотора,хем е отровно,хем в края на краищата имаме лошо мазане въпреки повечето масло.Отрицателните ефекти са си в пакет 5 в 1,ако не и повече


Автор: Ivaka


Сряда, 20.02.2008 г. 13:11 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Сряда, 15.09.2010 г. 13:29 ч.
Мнения: 6
Местоположение: elena
Automobile: 2бр.T-т и 3бр.Лада
Мнение Re: По колко масло се сипва на двутактовите двигатели
Ето две статии , който макар и написани с рекламна цел изясняват нещата :wink:
http://www.ultralightnews.com/features/oilworks.htm
http://www.ultralightnews.com/features/oiltest.htm
http://www.ultralightnews.com/enginetro ... /oiltr.htm А ако прочетете това ще ви стане ясно ,че маслата за трабант и варбург не са еднакви :!:


Сряда, 06.10.2010 г. 12:02 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Събота, 23.11.2013 г. 00:19 ч.
Мнения: 63
Местоположение: Варна
Мнение Re: По колко масло се сипва на двутактовите двигатели
Сега има двутактови масла,които се смесват при двойно по-голямо съотношение.Но така или иначе неспазването на предписаното съотношение и слагането на пове4е масло е вредно.


Неделя, 24.11.2013 г. 21:44 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов