Виж темите без отговор | Виж активните теми
Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Автор |
Съобщение |
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Шофьор съм от 1969 г. – 41 години. Имал съм и съм карал различни автомобили. Последните 22 (от 1988 насам)– Вартбург. И съм доволен. Безпроблемна машина. Върви яко! Пъргава. Бърза – 145-150. Огромен багажник. На дълъг път – 6,5 на сто. Без да я жаля. 50 коня – напълно достатъчни за нашите пътища да си чеша крастата и да ходя където си искам, дори и там, където другите не могат. (На задна, когато двигателя тежи на ходовите колела, знаете ли какви баири може да катери? Рила и Стара планина знаят). Равносметка – 2 Вартбурга, над 200 000 километра с тях, 3 пъти двигателя блокирва, 3 бутала на първи цилиндър потрошени – 2 счупени на парчета и едно задрало яко – чак беше залепнало за цилиндъра. Първия двигател издържа около 180 000 километра. Счупи бутало и блокира. Купих си друг Вартбург. Карах го 8-10 000. Веднъж му сложих масло от OMV – Bixxol 2T-S, което се разреждаше 1:100. Питах във форума някой карал ли е с него – пълно мълчание. Дори и от тия, които пишат кое масло по-малко пуши или не пуши, кое не мирише и т.н., сякяш това са най-важните му качества, а не основната му функция да смазва коляновия вал и цилиндрите. След около 500 километра с това масло една сутрин със 110 км/час двигателя блокира. Междувременно бях ремонтирал другия. Една от зегерките на буталния болт се беше разходила из трите цилиндъра и така ги беше надрало, че трябваше да отида направо на трети ремонт – 75мм. Сложих ремонтирания двигател на втория Вартбург и така до преди месец – след последния тунел на Витиня в посока София го „продухах” до 120, понеже имаше вода в бензина и „кюхкаше”.(Бензина с водата и боклуците беше от ШЕЛ). Пуснах по инерция до големия ляв завой долу. Повече не запали. По инерция стигнах до Жерково. От там – въже, нащрек за катаджии, та до нас.Като го свалих и отворих – счупено бутало на първи цилиндър. Пак!
Рекапитулация – имам: -3 блока – нормален, първи и трети ремонт – понадрани! -1 колянов вал с крайни (външни) лагери, ручащи като ярмомелка и един с читави лагери, но блокирала биела на първи цилиндър. -6 читави бутала – по две нормални, първи и трети ремонт.
Извод – на тия двигатели първи цилиндър не се охлажда добре и затова блокират. Центровка – 3.50-3.58 преди ГМТ. Понеже винаги съм си я правил сам, прецизно, знам си я. Дори преди да почна, проверявам с колко е намаляла. Смазване 1:50 (20 грама на литър). Първия Вартбург – чисто нов от Мототехника, го карах 5 000 км 1:40, а после – 1:50. Тия, които пишат, че двутактовото масло на „ПЛАМА” не струва, пишат пълни глупости. Първия съм го карал само с ПЛАМА 2Т-МИКС. Изкара 180 000 и се строши не от маслото, а от карането ми. Стил на каране – никога не съм ги жалил автомобилите. Те са ми служили, а не аз на тях. Да ми е чисто предното стъкло и в купето, па стой та гледай! Със старото Жигули издухвах по половин литър масло от София до Пловдив и обратно. Затова с години не сменях маслото, а само доливах. С Вартбурга много са ми лапали пушека по пътищата на Родината.
Ако мислите, че ми е писнало и съм се отказал – не съм. Тъй като това не е ми основната кола, а вече само хоби, чудя се какво да направя. Дали ще му дойде голяма хлабината и ще трака, ако сложа на първи цилиндър един типоразмер по-малко бутало – за да не блокирва. Или да занеса да ми хонинговат само първи цилиндър и да го поразширят. Ама с колко? Стандартната хлабина между буталото и цилиндъра е 0.06 мм. Една десета на първи ? Или още малко?
Чакам мнения и предложения.
Последна промяна TTT на Петък, 27.08.2010 г. 16:25 ч., променена общо 1 път
|
Петък, 27.08.2010 г. 13:51 ч. |
|
|
Dexter_lab
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 12.05.2008 г. 16:52 ч. Мнения: 74 Местоположение: София
Automobile: ТТ 601
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Няма ли да падне мощноста, ако го разлуфтиш? обикновнно загряванто иджа от бедна смес. Чувал съм че се пипва колетора да идва достатъчно смес.. но не знам картера дали не е общ за 3 те цилиндъра. Позрави и успех с 2Т power
|
Петък, 27.08.2010 г. 16:07 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Мощността няма да падне толкова осезателно. Пък и единия блок е разпилен до трети ремонт - съответно кубатурата е по-голяма. Картера наистина е общ и за трите цилиндъра. Иначе как ще смазва целия колянов вал.
Благодаря за поздравите и пожеланията.
|
Петък, 27.08.2010 г. 16:30 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Изглежда не съм улучил времето да споделя проблемите си. Явно знаещите и можещите са отпускари и не поглеждат форума, а учениците още не са се завърнали от ваканция, за да го напълнят с въпроси и коментари. Мисля си – нима само аз съм толкова „див”, та да счупя три двигателя, а всички останали са „кротки овчици” и си карат спокойно Вартбургчетата. Сещам се, някъде четох, че Алкохолния метър и Атос се бяха прибрали отдалече със счупено бутало. Не може да няма и други. Или ви е срам да си признаете? Въпросът, който ме вълнува, е: - Освен с първи цилиндър, имали ли сте проблеми и с другите цилиндри или лагери? Блокирвала ли ви е колата заради други проблеми, а не заради първи цилиндър. Обмислям за в бъдеще някакво допълнително обдухване на блока в зоната на първи цилиндър.
|
Сряда, 01.09.2010 г. 13:54 ч. |
|
|
mywib
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Събота, 06.03.2010 г. 22:52 ч. Мнения: 53 Местоположение: хасково
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Форума е малко замрял. Истинските варбуржии влизат много рядко. Е тук таме се среща някой ама не е като преди време.
|
Сряда, 01.09.2010 г. 17:59 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Ми аз съм задирал трите бутала едновременно на новия мотор (четвърти ремонт, на 500 километра от шлайф, с нови бутала, шлайфан с хлабина 8 стотни). Просто дадох повечко газ по един баир по време на разработка. Трите бутала изглеждаха абсолютно еднакво след това. Миля си, че всичко идва от разликите в пълненето при различните цилиндри. На моя мотор му бях напаснал всмукателния и изпускателния колектор към блока - мажа с грес фланците на колекторите, налагам и жуля там, дето има ръбче. Тия ръбчета много прецахват потока и особено резонанса заради завихрянията след тях. Даже 1мм ръб има голямо влияние. А разбрах, че Приста не е масло по следния начин - Като си карах първия Вартбург с Приста над 120 грееше, също и на високи обороти. С ОМВ не. А триенето е процес, при който кинетичната енергия се превръща в топлинна. Изводът е ясен. С Плама съм карал малко и нямам наблюдения, ама е нещо подобно на Приста като качества. Говоря за преди 6-7 години, от тогава карам с вносни масла. Та за задирането на първо бутало - буталото задира от висока температура. Висока температура има или заради бедна смес, заради лошо охлаждане или заради лошо изгаряне. Колянов вал се скапва от детонации.не виждам как сместта на различните цилиндри би могла да бъде различна, освен ако не изпуска от семеринга отпред и не смучи въздух. По-скоро има лошо изгаряне заради по-лошото газоразпределение на този цилиндър (от ненапасване на колектора), натрупване на нагар и детонационно горене. Нагарът е и изолатор освен това и пречи на охлаждането на буталото от горивовъздушната смес. Това са си мои мисли, извлечени от няколко строшени мотора. Като нищо може и да има нещо вярно. Най-важното е, че след напасване на колектора трите бутала задраха еднакво.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Сряда, 01.09.2010 г. 21:25 ч. |
|
|
georgstz
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Сряда, 16.07.2008 г. 19:48 ч. Мнения: 68
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Едно от най важните неща при 2т моторите е хлабината м/у буталото и цилиндъра.Оригиналните мотори издържат, защото именно хлабината се определя от завода производител.Трябва да се има впредвид и това че линейното разширение на немското бутало е по-малко от това на унгарското.Също не маловажно е и конуса на самото бутало.Може би Съм единствен в БГ-то с най-много задрали бутала на Вартбург и Съм стигнал до извода че трудно се намират Шлайфисти(специализирани в 2т ДВГ-та). До голяма стапен проблема идва именно от ТЯХ (Шлайфисти).Стигал Съм до хлабини не 0.06 стандартни а 0.15 и пак задират от неправилен шлайф.
|
Четвъртък, 02.09.2010 г. 00:36 ч. |
|
|
georgstz
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Сряда, 16.07.2008 г. 19:48 ч. Мнения: 68
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
| | | | TTT написа: Шофьор съм от 1969 г. – 41 години. Имал съм и съм карал различни автомобили. Последните 22 (от 1988 насам)– Вартбург. И съм доволен. Безпроблемна машина. Върви яко! Пъргава. Бърза – 145-150. Огромен багажник. На дълъг път – 6,5 на сто. Без да я жаля. 50 коня – напълно достатъчни за нашите пътища да си чеша крастата и да ходя където си искам, дори и там, където другите не могат. (На задна, когато двигателя тежи на ходовите колела, знаете ли какви баири може да катери? Рила и Стара планина знаят). Равносметка – 2 Вартбурга, над 200 000 километра с тях, 3 пъти двигателя блокирва, 3 бутала на първи цилиндър потрошени – 2 счупени на парчета и едно задрало яко – чак беше залепнало за цилиндъра. Първия двигател издържа около 180 000 километра. Счупи бутало и блокира. Купих си друг Вартбург. Карах го 8-10 000. Веднъж му сложих масло от OMV – Bixxol 2T-S, което се разреждаше 1:100. Питах във форума някой карал ли е с него – пълно мълчание. Дори и от тия, които пишат кое масло по-малко пуши или не пуши, кое не мирише и т.н., сякяш това са най-важните му качества, а не основната му функция да смазва коляновия вал и цилиндрите. След около 500 километра с това масло една сутрин със 110 км/час двигателя блокира. Междувременно бях ремонтирал другия. Една от зегерките на буталния болт се беше разходила из трите цилиндъра и така ги беше надрало, че трябваше да отида направо на трети ремонт – 75мм. Сложих ремонтирания двигател на втория Вартбург и така до преди месец – след последния тунел на Витиня в посока София го „продухах” до 120, понеже имаше вода в бензина и „кюхкаше”.(Бензина с водата и боклуците беше от ШЕЛ). Пуснах по инерция до големия ляв завой долу. Повече не запали. По инерция стигнах до Жерково. От там – въже, нащрек за катаджии, та до нас.Като го свалих и отворих – счупено бутало на първи цилиндър. Пак!
Рекапитулация – имам: -3 блока – нормален, първи и трети ремонт – понадрани! -1 колянов вал с крайни (външни) лагери, ручащи като ярмомелка и един с читави лагери, но блокирала биела на първи цилиндър. -6 читави бутала – по две нормални, първи и трети ремонт.
Извод – на тия двигатели първи цилиндър не се охлажда добре и затова блокират. Центровка – 3.50-3.58 преди ГМТ. Понеже винаги съм си я правил сам, прецизно, знам си я. Дори преди да почна, проверявам с колко е намаляла. Смазване 1:50 (20 грама на литър). Първия Вартбург – чисто нов от Мототехника, го карах 5 000 км 1:40, а после – 1:50. Тия, които пишат, че двутактовото масло на „ПЛАМА” не струва, пишат пълни глупости. Първия съм го карал само с ПЛАМА 2Т-МИКС. Изкара 180 000 и се строши не от маслото, а от карането ми. Стил на каране – никога не съм ги жалил автомобилите. Те са ми служили, а не аз на тях. Да ми е чисто предното стъкло и в купето, па стой та гледай! Със старото Жигули издухвах по половин литър масло от София до Пловдив и обратно. Затова с години не сменях маслото, а само доливах. С Вартбурга много са ми лапали пушека по пътищата на Родината.
Ако мислите, че ми е писнало и съм се отказал – не съм. Тъй като това не е ми основната кола, а вече само хоби, чудя се какво да направя. Дали ще му дойде голяма хлабината и ще трака, ако сложа на първи цилиндър един типоразмер по-малко бутало – за да не блокирва. Или да занеса да ми хонинговат само първи цилиндър и да го поразширят. Ама с колко? Стандартната хлабина между буталото и цилиндъра е 0.06 мм. Една десета на първи ? Или още малко?
Чакам мнения и предложения. | | | | |
Относно това което ще правиш, Аз съм против. Трите бутала и цилиндри трябва да са с еднакви размери(задължително) Рискуваш повличане отново.
|
Четвъртък, 02.09.2010 г. 00:43 ч. |
|
|
georgstz
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Сряда, 16.07.2008 г. 19:48 ч. Мнения: 68
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
| | | | Bat_Ilko написа: Ми аз съм задирал трите бутала едновременно на новия мотор (четвърти ремонт, на 500 километра от шлайф, с нови бутала, шлайфан с хлабина 8 стотни). Просто дадох повечко газ по един баир по време на разработка. Трите бутала изглеждаха абсолютно еднакво след това. Миля си, че всичко идва от разликите в пълненето при различните цилиндри. На моя мотор му бях напаснал всмукателния и изпускателния колектор към блока - мажа с грес фланците на колекторите, налагам и жуля там, дето има ръбче. Тия ръбчета много прецахват потока и особено резонанса заради завихрянията след тях. Даже 1мм ръб има голямо влияние. А разбрах, че Приста не е масло по следния начин - Като си карах първия Вартбург с Приста над 120 грееше, също и на високи обороти. С ОМВ не. А триенето е процес, при който кинетичната енергия се превръща в топлинна. Изводът е ясен. С Плама съм карал малко и нямам наблюдения, ама е нещо подобно на Приста като качества. Говоря за преди 6-7 години, от тогава карам с вносни масла. Та за задирането на първо бутало - буталото задира от висока температура. Висока температура има или заради бедна смес, заради лошо охлаждане или заради лошо изгаряне. Колянов вал се скапва от детонации.не виждам как сместта на различните цилиндри би могла да бъде различна, освен ако не изпуска от семеринга отпред и не смучи въздух. По-скоро има лошо изгаряне заради по-лошото газоразпределение на този цилиндър (от ненапасване на колектора), натрупване на нагар и детонационно горене. Нагарът е и изолатор освен това и пречи на охлаждането на буталото от горивовъздушната смес. Това са си мои мисли, извлечени от няколко строшени мотора. Като нищо може и да има нещо вярно. Най-важното е, че след напасване на колектора трите бутала задраха еднакво. | | | | |
Гореспоменатите причини,висока температура,бедна смес,охлаждане,също са от голямо значение.
|
Четвъртък, 02.09.2010 г. 00:51 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Благодаряза отзивите и препоръките! Все пак друго си е, като чуеш мнението и на други препатили колеги. Ще се вслушам в съветите ви и няма да си правя глупави експерименти. 8 стотни хлабина ми харесва, но се чудя и заводските 6 стотни дали не са си добри. georgstz написа: Може би Съм единствен в БГ-то с най-много задрали бутала на Вартбург и Съм стигнал до извода че трудно се намират Шлайфисти(специализирани в 2т ДВГ-та). До голяма стапен проблема идва именно от ТЯХ (Шлайфисти).Стигал Съм до хлабини не 0.06 стандартни а 0.15 и пак задират от неправилен шлайф. Последния път шлайфах блока в Княжево, срещу стария сервиз на Жигули. Препоръчайте ми свстен шлайфист в София и околностите. Може и между София и Троян, Ловеч (до там най често пътувам). Евентуално Габрово, Свевлиево. Благодаря предварително!
|
Петък, 03.09.2010 г. 10:41 ч. |
|
|
georgstz
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Сряда, 16.07.2008 г. 19:48 ч. Мнения: 68
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
| | | | Bat_Ilko написа: Ми аз съм задирал трите бутала едновременно на новия мотор (четвърти ремонт, на 500 километра от шлайф, с нови бутала, шлайфан с хлабина 8 стотни). Просто дадох повечко газ по един баир по време на разработка. Трите бутала изглеждаха абсолютно еднакво след това. Миля си, че всичко идва от разликите в пълненето при различните цилиндри. На моя мотор му бях напаснал всмукателния и изпускателния колектор към блока - мажа с грес фланците на колекторите, налагам и жуля там, дето има ръбче. Тия ръбчета много прецахват потока и особено резонанса заради завихрянията след тях. Даже 1мм ръб има голямо влияние. А разбрах, че Приста не е масло по следния начин - Като си карах първия Вартбург с Приста над 120 грееше, също и на високи обороти. С ОМВ не. А триенето е процес, при който кинетичната енергия се превръща в топлинна. Изводът е ясен. С Плама съм карал малко и нямам наблюдения, ама е нещо подобно на Приста като качества. Говоря за преди 6-7 години, от тогава карам с вносни масла. Та за задирането на първо бутало - буталото задира от висока температура. Висока температура има или заради бедна смес, заради лошо охлаждане или заради лошо изгаряне. Колянов вал се скапва от детонации.не виждам как сместта на различните цилиндри би могла да бъде различна, освен ако не изпуска от семеринга отпред и не смучи въздух. По-скоро има лошо изгаряне заради по-лошото газоразпределение на този цилиндър (от ненапасване на колектора), натрупване на нагар и детонационно горене. Нагарът е и изолатор освен това и пречи на охлаждането на буталото от горивовъздушната смес. Това са си мои мисли, извлечени от няколко строшени мотора. Като нищо може и да има нещо вярно. Най-важното е, че след напасване на колектора трите бутала задраха еднакво. | | | | |
При теб проблема със сигорност е от бедна горивна смес.При 4-ти ремонт бутала ,жигльора на 1-ва камера от 130 на 150 а на втора камера от 125 на 130 или 140. Предполагам че ти е чукал аванса(детонации) при подаване рязко на газта.
|
Неделя, 05.09.2010 г. 23:32 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
На втора камера съм със 140 отдавна, пък за 150 на първа ще пробвам, но не виждам логиката да ми се промени сместта при смяна с 4-ти ремонт бутала. По принцип карах с по-високо ниво на поплавъка по време на разработката, за да обогатя малко сместта и да ми се охлаждат добре буталата. Като смених буталата с други няма проблеми, колкото и газ да раздавам. Детонации не съм имал на никакви обороти. Буталата бяха унгарски с очевидно лошо качество.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Вторник, 07.09.2010 г. 22:27 ч. |
|
|
iei
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч. Мнения: 71 Местоположение: Sofiq
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
На времето в ГДР имаше колонки с готова 2Т смес(няколко вида) и всичките 33 към 1 + - малко.
На вилата имаме Вартбург(бракуван),който лятото се катери до места достъпни само за Джип на....500 000км(никой не е длъжен да вярва).Почти винаги е каран на газ с каквото падне масло,регулирано 200грама на 100км. Та мисълта ми е ,че при двутактовите мазането и охлаждането е силно свързано. Навремето и аз блокирах 2 двигателя(по 1 за Трабант и Вартбург) в стремежа си да сваля разхода. Бедната смес гори ,като оксижен и не смазва.
_________________ ieiei@mail.bg
|
Петък, 10.09.2010 г. 16:39 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Едно време и в България имаше такива колонки. На тях си зареждах Балканчето. Още в далечната 1969 година. Докато веднъж полетях със 70 км/час. След 5 километра мотопеда блокира. Оказа се, че колонката не ми е вляла и масло, а само чист бензин. Резултат - смляни иглени лагери на коляновия вал. А беше дефицитен... И скъп. За ония времена. Нещо не мога да го разбера това съотношение. Виж 200 грама на 10 литра съм съгласен. Това е 20 грама на литър, или съотношение 1:50, с което нормално карам. На времето ... 1988-89 година ... представителят на Айзенах в България караше служебния си Вартбург с двутактово масло от "Плама"- Плевен в съотношение 1:70. Експериментално. Казваше, че то единствено от маслата за 2Т (разбирай социалистическите, други нямаше) не се утаява, а се хомогенизира идеално и така си остава. И Вартбурга му си вървеше... Аз също си карах Вартбурга с 'Плама". Докато рафинерията "фалира". После се появи "Приста". И "Шел". И "ОМВ". И други. И започнаха да ми блокирват двигателите. Но не и заради българските масла...
|
Събота, 11.09.2010 г. 21:14 ч. |
|
|
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Бутало на първи цилиндър – центровка, смазване, охлаждане
Двутактовото масло Плама още се продава. Последно си купих такова преди около година, но предполагам че още го има. Виждал съм да се продава само в един магазин в Плевен, но не съм и търсил на друго място. Нямам представа дали е със същото качество като едно време. Баща ми също си караше Вартбурга предимно с такова масло и двигателя му блокира малко преди 200 000км., но проблема в този случай предполагам, че е бил не в самото масло, а в системното му предозиране. Баща ми никога не е карал с 20гр на литър, а винаги с повече(поне 30).
_________________ GameOn
|
Вторник, 14.09.2010 г. 23:56 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|