Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Как се снижава трабант?
Не - пружината е достатъчно мека, за да неможе да държи амортисьора в нормално положение, когато отрежеш няколко намотки. Сяда 1 човек и мяташ един сак в багажника, и си почти на тампони + че колата въпреки, че ще е ниска, ще се люлее не по-малко от преди => по-лесно ще удряш на тампони. А когато в по-остър завой удари изведнъж на тампон ще стане много кофти. Хората не случайно са измислили "червени", "зелени", "жълти", "сини" и нам си какви още пружини.
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Вторник, 29.06.2010 г. 10:31 ч. |
|
|
trabsster
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 06.04.2010 г. 13:35 ч. Мнения: 113 Местоположение: стара загора
Skype: ivanz_stz
|
Re: Как се снижава трабант?
E ти сам си противоречиш питам те дали ще стане по мека?-не после като седнел един човек и един сак ще си почти на тампон(който трабанта няма ) е немога да те разбера братле
_________________ powered by ivan_trabant_stz
|
Вторник, 29.06.2010 г. 13:35 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Как се снижава трабант?
Снижаването без промяна на амортисьора е непрепоръчително и то за всички коли. Това с различните цветове пружини го има.....но не и за трабант. Не виждам какъв е проблема да се резне малко пружината при наличие на по-къси и твърди амортисьори.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 29.06.2010 г. 16:49 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Как се снижава трабант?
Стига си се заяждал и стига си давал акъл на хората, с който най-много да се претрепят! Това, че неможеш да ме разбереш си е изцяло твой проблем - пределно ясно е написано и няма никъде противоречия! Представи си в дълъг плавен завой как стоят нещата при амортисьорите и пружините - амортисьора няма проблем плавно да се движи - тогава почти не оказва съпротивление => само пружината се съпротивлява при свиването. Тя се свива също толкова пъти, колкото би се свила и ако не е отрязана, но сега е по-къса и шанса в един момент да стигнеш до тампон е голяма. Сам каза как се отразява слагането на една бас каса в багажника...а представи си, че и завиеш - колко се свива според теб тази пружина? А ако е отрязана? Това за цветовете го има за висчки автомобили! Трабат също е автомобил, не е рикша!
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Вторник, 29.06.2010 г. 18:08 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Re: Как се снижава трабант?
Абе физиката я четете малко като дявола - евангелието. Като се среже пружината става по-твърда. В пружината всяка витка работи за себе си. Вземаме за пример пружина с 10 витки, която при натиск от 100 нютона се свива с 10 санта. Ако се отрежат 2 витки от тази пружина при същия натиск тя ще се свива с 8 сантиметра (не е баш тъй, щото има разни сложни формули, дето ги знаят едни пичове с моливи в джибовете на ризите си, ама горе-долу). Огъването на стоманата си е същото в проценти, ама не и в сантиметри. А по-твърда пружина иска по-твърд амортисьор, заради по-големите сили, на които го подлага. Просто мекият амортисьор не може да насмогне. Има го и момента, че като се среже твърде много пружината не достига ход даже и при леки завои и караш по тампони, ама за там наистина си трябват още по-твърди пружини, за да се ограничи хода на 2-3 санта. Примерно старата ми е30-ка не клякаше при рязък старт и въпреки, че беше децетина санта по-ниска от стандартното, ограничителните тампони на задния мост стояха девствени. Това с червени пружини отзад. Отпред беше с рязани пружини, които със съответните по-твърди и по-къси амортисьори работеха прилично.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Вторник, 29.06.2010 г. 19:09 ч. |
|
|
trabsster
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 06.04.2010 г. 13:35 ч. Мнения: 113 Местоположение: стара загора
Skype: ivanz_stz
|
Re: Как се снижава трабант?
| | | | Bat_Ilko написа: Абе физиката я четете малко като дявола - евангелието. Като се среже пружината става по-твърда. В пружината всяка витка работи за себе си. Вземаме за пример пружина с 10 витки, която при натиск от 100 нютона се свива с 10 санта. Ако се отрежат 2 витки от тази пружина при същия натиск тя ще се свива с 8 сантиметра (не е баш тъй, щото има разни сложни формули, дето ги знаят едни пичове с моливи в джибовете на ризите си, ама горе-долу). Огъването на стоманата си е същото в проценти, ама не и в сантиметри. А по-твърда пружина иска по-твърд амортисьор, заради по-големите сили, на които го подлага. Просто мекият амортисьор не може да насмогне. Има го и момента, че като се среже твърде много пружината не достига ход даже и при леки завои и караш по тампони, ама за там наистина си трябват още по-твърди пружини, за да се ограничи хода на 2-3 санта. Примерно старата ми е30-ка не клякаше при рязък старт и въпреки, че беше децетина санта по-ниска от стандартното, ограничителните тампони на задния мост стояха девствени. Това с червени пружини отзад. Отпред беше с рязани пружини, които със съответните по-твърди и по-къси амортисьори работеха прилично. | | | | |
Е и аз исках това да му обясня ,но той смята че се заяждам
_________________ powered by ivan_trabant_stz
|
Вторник, 29.06.2010 г. 19:19 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Как се снижава трабант?
Как ще става по-твърда? Тя си е също толкова твърда (мека), колкото и преди рязането, просто е по-къса. То ясно, че 1 витка ако има сила 100 нютона, то и 10 витки пак ще си имат 100 нютона. Това имам впредвид с дългите обяснения. Като се има впредвид колко кляка трабанта само от едни 80 килограма на задната седялка и добавиш към това едни рязани пружини, и минаване през Шипка примерно стабилността остава в 3-та глуха... Иване, явно трудничко зацепваш - за заяждане визирах емоцийките и "тона" ти, при това когато самия ти не разбираш за какво ти говоря!
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Вторник, 29.06.2010 г. 20:52 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Как се снижава трабант?
Ми много просто ако при натиск всяка витка поддава 5мм пружина с 10 витки ще мръдне 5см а с 5витки само 2,5см-това при еднакъв натиск.Ако искаш да получиш още 2,5 трябва да приложиш допълнителен натиск-т.е. като режеш тръска повече.А той трабаната както не знае да тръска... Това също не е зле да се обмисли-ще сложите твърди амортисьори и ще режете пружини , но купето ще е подложено на голямо натоварване.Не малко такива експерименти са завършили на автоморгата от закъсано купе.Трабантите с пружини отзад нямат фабричната "разпънка" на по възрастните си събратя.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Вторник, 29.06.2010 г. 22:06 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Re: Как се снижава трабант?
Ми по-твърда си е, ако под по-твърда се разбира, че като седнат 2 човека отзад няма да клекне с 10 санта, а с 8. По същия начин се изменя и скоростта, с която работи, защото окачването вече мърда по-малко при същото натоварване. На английски термина за твърдостта не пружината е spring rate, не знам как се превежда, но се измерва в нютони за милиметър (N/mm). Тоест като се среже пружината тя става по-твърда, защото изисква повече нютони за милиметър свиване. Така че ако пружина с една витка има 100 нютона за милиметър, то тогава пружина с 10 витки ще има 10 нютона за милиметър.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Сряда, 30.06.2010 г. 23:48 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Как се снижава трабант?
Така казано - да, само че аз говоря за друго. Едно е да седнат двама и от 10 сантиметра да стане 5 и съвсем друго от 5 да стане 2,5, при положение, че 10 сантиметровата максимално свита е 2,5 - т.е. си на тампони. Аналогично в завой. Иначе и в 2-та случая се свива на половина (или 2/3 или колкото дойде там) ПП - Цифрите са съвсем относителни и примера е едно към гьотере, да не се захване някой за "10-те санта".
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 01.07.2010 г. 00:55 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Re: Как се снижава трабант?
Абе тая работа се оправя с подложки за пружините, ама става страшна цигания. Оправдано е рязането на пружини, ако е с 1-2 витки, колкото да се подобри малко визията, ама за толкова сваляне - наполовина примерно, си иска друга пружина. Общо взето май говорим едно, ама по различни начини.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Четвъртък, 01.07.2010 г. 23:50 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Как се снижава трабант?
И аз така го виждам.
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Петък, 02.07.2010 г. 10:17 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Как се снижава трабант?
Какво ще кажете да не бараме пружината, а да скъсим чашката, която отгоре я държи? Какъв ли ще е ефекта? Ще се снижи, обаче дали ще се втвърди или ще остане същото окачването?
|
Понеделник, 05.07.2010 г. 09:15 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Re: Как се снижава трабант?
Ще остане същото, но по-ниско.
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Понеделник, 05.07.2010 г. 23:17 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Как се снижава трабант?
Аз си мисля, че като се смали чашката окачването ще стане и по-меко. Защото пружината няма да е толкова сгъната. Тук изниква въпроса дали по-мекото окачване ще е толкова кофти или повече, колкото е и по-твърдото. А не знам ония другите чашки, които се слагаха там където се захваща носача за да се изправят колелата, дали няма да има голямо натоварване там? Изобщо много приказки и аз поне не разбрах дали да режа пружината, дали да смалявам чашката над нея или да сложа спейсъри или как да ги нареча на носачите ? Вариантите са три и аз искам да знам, кой предоставя повече плюсове отколкото минуси? п.с. Айде казвайте, че съм махнал единия амортисьор и не мога да ползвам колата сега.
|
Вторник, 06.07.2010 г. 09:28 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|