Виж темите без отговор | Виж активните теми
Премиера на новия Трабант с електродвигател
Автор |
Съобщение |
Marulko
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч. Мнения: 16 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Защо да е "непозволена тематика за обсъждане"? Та нима не сме свидетели на това как горивата постоянно и чисто спекулативно поскъпват? Може би очакваме бензинът отново да стане 20 стотинки? Това няма да се случи. Кой карал евтино - карал, ще става все по-скъпо и непосилно. Не съм на мнение, че електрическото задвиждане е "ала-бала" или "общи приказки". Самият аз от доста време обръщам внимание на подобни технологии и си мислех, че ще е интерена тема, започвайки да пиша в нея. Също така си мисля, че не бива да се обръща гръб на навлизащите технологии, заради архаични традиции. Всички сме наясно, че двутактови автомобили никога повече няма да се произвеждат и тези, които съществуват са на доизживяване. Трабантите и вартбурзите дори не минават за антики. Твърде млади и твърде евтини са за подобна квалификация. Темата е за електрически трабант и лично моето мнение е, че само това е начина да се запазят духа и идеята за подобен род возило, а именно чрез прогресивно развитие, а не чрез регресивен застой... Трабантите не са само двутактов двигател и велпапяно купе. Те са идея, концепция и начин на мислене. Би било чудесно, ако този начин на мислене се адаптира към бъдещето чрез навлизащите нови технологии. Лично мнение. Не ви ли се иска да карате Трабант, но малко по-луксозен, лъскав, нов тих? И без димната опашка? И да е в гаранция, и да има климатик, и пак да е безбожно евтина кола..? Е, част от чара се губи, ама пък си струва! Пак лично мнение...
|
Вторник, 24.11.2009 г. 15:55 ч. |
|
 |
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Спам
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
Последна промяна филип3 на Събота, 09.01.2010 г. 23:20 ч., променена общо 5 пъти
|
Сряда, 25.11.2009 г. 03:14 ч. |
|
 |
Marulko
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч. Мнения: 16 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Ами че аз да не казвам нещо по-различно? Вече няколко пъти се опитах да кажа, че електромобилите са НАЧИН НА МИСЛЕНЕ, а не модерна ауспух (ще ме прощавате)! Този начин на мислене за мен означава следните неща:
Чист въздух Разумно шофиране По-малки, но много по-практични автомобили. Почти никакви разходи за обслужване, ремонти и консумативи. Никакви масла и антифризи. Много по-евтино придвижване По-малко произшествия и катастрофи.
Мисля, че темата трябва да продължи и подобни теми и идеи да бъдат толерирани. Колкото повече хора харесат идеята, толкова по-чист въздух ще дишаме.
|
Сряда, 25.11.2009 г. 10:32 ч. |
|
 |
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Спам
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
Последна промяна филип3 на Събота, 09.01.2010 г. 23:20 ч., променена общо 1 път
|
Сряда, 02.12.2009 г. 00:04 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Това за разумното каране и лесната поддръжка е несериозно. Нали не вярвате че хората ще оставят джипове, S класи, спортни коли и т.н за трабантчета на ток? Електроколите от по-висок клас пак ще имат тонове части и ще са скъпи за поддръжка.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 02.12.2009 г. 00:27 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Идеята на колегата е, че ДВГ-то има по-скъпа поддръжка спрямо аналогичен му електромотор!  Нямаш масло на двигателя, масло на скоростната кутия, един куп тампони, антифризи, няколко помпи, една торба с датчици и т.н. Всичко се свежда до едни четки и батерий. Пък щом нпаравиха и S-класа хибрид, то след някоя друга година очаквай изцяло електрическа. ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 02.12.2009 г. 08:37 ч. |
|
 |
Marulko
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч. Мнения: 16 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Не виждам каква връзка има този линк с електрозадвижваните автомобили. Без да се обиждаш, но тук става въпрос за теория, която... хм... как да кажа? Добре, ще го кажа по този начин: Алтернативните източници на ток са по-подходящи за локално решаване на енергийни проблеми. Да не забравяме, че АЕЦ-овете произвеждат най-евтиния възможен ток. Не става дума за цена на тока, а за решаване на локални проблеми с него. Токът е най-евтината енергия на този етап! Основният проблем ще бъде начинът за масово зареждане на електромобили. Но си мисля, че не е чак толкова сложно да се въведат нещо като "електроколонки" на бензиностанциите... Все пак токът е лесен и за транспортиране, а и отдавна съществува понятието ЕЛМРЕЖА... Ще поживеем и ще видим.  Всеки случай съвсем близо е времето, когато всеки автомобил ще бъде ограничен по електронен път да развива скорост по-висока от допустимата... Независимо дали е джип, танк или електрическо трабантче.  Логиката сочи натам. В цивилизацията, пък, колите с повече литри се облагат с по-голям данък. МНОГО по-голям... Който иска да си кара танкова - стига да издържа финансово. Дори и четки нямат... съвременните електродвигатели са БЕЗЧЕТКОВИ.  Правилно си разбрал посоката на мислите ми - електроавтомобилите са в пъти по-просто устроени откъм механика. Практически нямат нужда от обслужване, освен по ходовата част... Бъдещето е точно в този начин на мислене - кола, която си купуваш НОВА, караш я 5 години и я заменяш пак с НОВА. В настоящия етап тази идея е "спъната" от два фактора - високата цена на нова кола и скъпото гаранционно обслужване". Електромобилите решават и двата проблема. Има ли нещо по-хубаво от това да караме винаги нова кола?
|
Сряда, 02.12.2009 г. 12:14 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
В Германия има магистрали без ограничение. Т.е ако ограничат колите до 130 просто ще се продават само немските 
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 02.12.2009 г. 13:24 ч. |
|
 |
Marulko
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч. Мнения: 16 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Ооо, далеч съм от тази идея!
Исках да кажа, че е напълно възможно (дори очаквам скоро да се случи) автомобилите да бъдат ограничавани според пътните условия (ограничения). Например - карам си аз и използвам една навигацийка. Евтина, китайска. Навигацийката има функция да ме предупреждава, когато превиша максимално допустимата скорост. В населените места тя е 50км/ч. Обаче какво се случва, когато напусна населеното място - точно на изхода от града, където е табелата, навигацийката ми отчита макс. позволена скорост 90! С други думи един много простичък навигатор или друга подобна машинка, вградена някъде из електрониката на автомобила би могъл да "регулира" динамично максималните възможности на колата. Тук някой ще рече - ами ако искам да изпреваря? Отговарям - електромоторите разполагат с максимален въртящ момент, независимо от оборотите. Т.е. дори ограничена максималната скорост, това няма да попречи на динамиката при набиране... Е, възможно е да има някакъв толеранс - да речем за 20-30 секунди да е допустимо превишаване с 10-20км, но после КЛЪЦ! Когато колата попадне на безлимитен път (германска магистрала), устройството отчита факта и спира да работи... Не е невъзможно с днешните технологии.
|
Сряда, 02.12.2009 г. 14:55 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Да вкарат електромобилите масово из града - таксита, автобуси, разносни и т.н. Те са основните замърсители, понеже карат най-много и в най-натоварения режим. Извън града ако се наблегне на влаковете и всичко ще си дойде на мястото, дори може да се окаже така, че ще можем да си позволим по-дълго да юркаме и любимите ни автомобили с ДВГ!  Това зависи много от самия двигател! 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 02.12.2009 г. 17:59 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
На влакове може да се наблегне и със сегашните технологии. Нод докато пътя с влак е 2-3 пъти по-бавен от този с кола и почти толкова скъп никой разумен човек няма да го ползва ако не е принуден. Ако вкарат истински влакове които не са 100 годишни, подържат се и карат поне със 150 постоянно, тогава ще има смисъл човек да ги ползва за редовните си пътувания.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 02.12.2009 г. 21:34 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
По настоящем проблема за скоростта на влаковете не е толкова в самите тях, колкото в релсите. Не, че и те не нямат нужда от смяна на колелета де, че и не само де.. Но за тях имах впредвид да заместят камионите на далечни разстояния..автомобилите немогат - най-малкото независимостта да тръгнеш и спреш точно когато искаш се губи. 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 02.12.2009 г. 21:59 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Така е - двама от нашия форум са ми машинисти и са ми казвали че сегашните локомотиви могат да карат с над 120 ако има хубави релси. Проблема с колата може да се реши до някъде. Ако дестинации като София-Пловдив или София-Варна има през 2-3 часа влак който се движи адски бързо много хора биха го предпочели пред кола...но за какво говорим след като пътя до морето общо се връзва към 12 часа...
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 02.12.2009 г. 22:14 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
В момента има чартърни полети Варна-София на цени от сорта на 25 лв (ако не греша) - чисто информативно. 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 02.12.2009 г. 22:56 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Да, но ако си ги предплатиш месеци предварително. Ако уикенда искаш да идеш до там ма почивка или просто да си видиш приятелите - нямаш голям избор освен колата.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 03.12.2009 г. 00:34 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|