Виж темите без отговор | Виж активните теми
Премиера на новия Трабант с електродвигател
Автор |
Съобщение |
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
ех мечти  едно време имало някъде статия за трабант на ток и даже някой го е правил в БГ brainiacs да кажат повече
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Сряда, 18.11.2009 г. 12:41 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Не е точно така. Какво трябва да е това предавателно число, че градско да тръгва добре и извънградско да не вие на умряло? За изминатия път съм на 100% съгласен с Бат Илко. Конкретно в моята кола мога за 5 минути на бензиностанцията да заредя гориво за 800км градско и около 1400-1500км извънградско. С едно зареждане мога да ида до западна Европа... Електроколата към момента е скъпа. Една доста ограничена група от хора имат полза от такива коли към момента: - трябва да карат само градско - да карат неагресивно - да минават поне по 100км на ден за да има значение разхода - да минават по-малко от 200км на ден за да им стигат батериите Леко не става за масовия шофьор май... Казано по-просто - на бакшиша не му върши работа заради пробега, а на обикновения работник който пътува 15-20км до работа му трябват поне 10 години за да избие разликата между подобен клас кола с дизелов или бензинов мотор на газ.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 18.11.2009 г. 18:33 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Васко, електромотора има еднакъв въртящ момент в целия диапазон от обороти. ДВГ-то го няма, за това има скоростна кутия. CVT-кутийте на този етап компенсират този недостатък на ДВГ, но пак остава кофти технология, спрямо електродвигателите. Хората вече го правят (някой и серийно), пък ти си тръгнал да обясняваш, че не става... Колкото до пробега - не е проблем, просто това, с "големия" пробег е скъпо! 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 18.11.2009 г. 21:31 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Сега са скъпи щото ги няма. Преди 15 г мобилните телефони колко струваха, колко им държаха батериите и какви токмаци бяха.Сега хората се отказват от стационарните апарати.Недейте да мислите че знаете какво ще се открие близките години и че е невъзможно да има електрическа кола с практическо приложение.Аз ще се радвам да направят точно Трабант един от първите ел.коли,защото той е и трябва да си остане уникален./някак си четиритактов двигател и ламаринено купе с обтекаеми форми не са за него/.Ако имам пари ще си купя такъв.Вероятно цената на ел.мобилите ще стане смешна след вграждане на масово производство в Азия.Просто освен батерията нямат нищо скъпо.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Сряда, 18.11.2009 г. 21:35 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Една от идейте за светлото бъдеще е батерийте да са под наем. ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 18.11.2009 г. 22:16 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Не казвам че не става, просто на този етап е предимно забавление за някой учен, но не и сериозна и надежна кола.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 18.11.2009 г. 23:21 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
В САЩ хората си карат закупени (не хоум-мейд) изцяло електрически автомобили в момента! Една от марките, произвеждаща ги, е Тойота на купето на Приуса.
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 18.11.2009 г. 23:43 ч. |
|
 |
Marulko
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч. Мнения: 16 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Много си скептичен, недей така!!! Приложението на електрическите автомобили е много по-широко, отколкото предполагаш и ще продължава да расте лавинообразно. Гарантирам ти, че след 10 години на ДВГ ще се гледа по същия начин, по който днес гледаме на аудиокасетата. Някои по-млади дори не знаят какво е това... а само преди накакви си 15-тина години хромдиоксида беше икона. Ама купувахме железни, че щадяли главите... Чак сега осъзнавам колко е било идиотско.  Ами грамофоните? А фотографската лента? Помниш ли 2000-та година първите цифрови апаратчета? Смешна и жалка картинка. Бяха с невъобразимо огромната памет от 8 мегабайта, а луксозните скъпарски модели имаха цял мегапиксел матрица.  :)  Гледахме ги като прегладнели циганчета и цъкахме с език. А виж днес - никой дори не се трогва, че всеки ден излизат нови модели, кой от кой по-хубави.  Същото ще се случи и с автомобилите. И дано стане по-скоро, че изгорелите газове са отрова, която ни поглъща.
|
Сряда, 18.11.2009 г. 23:50 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Да...може и да станат. Но сегашните не стават, след като Хюндай и КИА имат 5 години гаранция и струват значително по-малко пари, а не ти пука дали караш икономично или на ръчка, както и имаш всички климатици, подгреви, парно и други екстри. Каквото и да говорите електроколите в този етап на развитие са за хора, които карат лекичко и икономично градско и се радват повече на новите технологии и екологията, отколкото на тръпката.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 18.11.2009 г. 23:57 ч. |
|
 |
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Спам
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
Последна промяна филип3 на Събота, 09.01.2010 г. 23:19 ч., променена общо 1 път
|
Четвъртък, 19.11.2009 г. 00:20 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Не е баш така. Много по-евтино излиза и в момента да караш на ток, отколкото на бензн/нафта/газ, смятайки и цената на автомобила. Пак ти казвам, че в САЩ много хора карат такива автомобили и то не защото ги кефи да карат на ток, а защото е много по-евтино. Непомня дали въобще дължаха и данъци за електрическите си автомобили. Колкото до екстрите - нали се сещаш, че те са доста разглезена нация и няма да се лишат от екстри като климатик, подгреви и т.н. => ги има и в ел. колите. Това, че тук е джунгла и сме едно 20-30 години зад нормалните държави, и продължаваме да изоставаме прогресивно, е друг въпрос... ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 19.11.2009 г. 08:52 ч. |
|
 |
Marulko
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч. Мнения: 16 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Дори в България лесно се намират линкове на предлагащи подобни технологии. Съществува, обаче, един основен проблем и той се нарича "начин на мислене". Първото, което ме питат, когато заговоря за екологични или алтернативни източници на енергия е: "За колко време се избива?". И когато отговоря - "Ами за 50 години", се чува едно "Ооооо, забрави!" Т.е. на местно ниво преди всичко се правят икономически сметки и чак след това ако някой вникне в замисъла, може да се "излъже" и да опита с такъв източник. А възможностите са много: фотоволтаични клетки, ветрогенератори, водни турбини, разни конвекторни електроцентрали и тям подобни. При всички тях има по един общ "знаменател" и по един частен. Общият знаменател се нарича "АКУМУЛАТОР" и обяснявам защо: Всички алтернативни енергоизточници са в по-малка или в по-голяма степен циклични. Зависят от условия, които няма как да променим. Слънчевите батерии, водонагревателите и конвекторните централи се нуждаят от слънце. Нощем те не работят. Хубавото е, че цикличността е предвидима - 50/50. На ветрогенераторите им трябва вятър, който обаче е доста по-непредвидим от изгревите... Следователно и произведената енергия е непредвидима. Трябва с нещо да се компенсират интервалите, през които съответната технология не генерира ток. Това става с помощта на акумулатори, които натрупват в себе си енергия през активния период и я отдават в неактивния. По този начин е възможно да се постигне постоянен баланс. Най-лесен за постигане е този баланс при фотоволтаичните клетки. Те произвеждат енергия направо от слънчевата светлина. Заемат сравнително малко място (ако за някой 100 квадратни метра са много, да не чете нататък) и са практически без обслужване. При тях има 2 вида цикличности - денонощна и сезонна. Денонощната е обусловена от изгрева и залеза, а сезонната от количеството светлина през различните сезони. При ветрогенераторите работата е по-сложна, въпреки, че са по-евтини като начална инвестиция. Те имат движещи се части, което автоматично означава поддръжка... Строят се на места, където чрез съответни проучвания е констатирано наличие на условия (вятър) за възможно по-дългата работа. Обаче колкото и да се проучва, малко са местата в света, където вятър дъха постоянно и равномерно. Има една сравнително нова идея за алтернативна енергия, изградена на принципа на конвекцията. Представлява кръгла голяма площ с дисково конична форма (декари или повече), която е покрита с прозрачна материя (на принципа на оранжериите), като в периферията свободно прониква въздух, а в средата има своеобразен "комин". Въздушната маса се нагрява от слънцето и се стреми да се издигне нагоре. В "комина" има обикновена турбина, която се развърта от въздушния поток и генерира електричество. Докато грее слънце процесът е непрекъснат. При тази сравнително нова, но изключително проста идея е решен един от проблемите на фотоволтаичните клетки, а именно сезонната цикличност. На практика тази цикличност е с минимални разлики, заради втория фактор (първият е слънцето) въздуха. Нужна му е разлика в температурата, а не достигане на температура, за да свърши работа. Всички тези (а и много други) алтернативи имат и своите "частни" проблеми. За да не раздувам прекалено темата, ще приказвам повече само при наличие на интерес. А за земеделските стопани е най-добре да използват генератор (ако проблемът е в непостоянния ток) при нужда. Пак казвам: идеята е не толкова евтин ток, колкото САМОСТОЯТЕЛНОСТ и НЕЗАВИСИМОСТ от монополистите. 
|
Петък, 20.11.2009 г. 09:56 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
 |  |  |  | Цитат: Има една сравнително нова идея за алтернативна енергия, изградена на принципа на конвекцията. Представлява кръгла голяма площ с дисково конична форма (декари или повече), която е покрита с прозрачна материя (на принципа на оранжериите), като в периферията свободно прониква въздух, а в средата има своеобразен "комин". Въздушната маса се нагрява от слънцето и се стреми да се издигне нагоре. В "комина" има обикновена турбина, която се развърта от въздушния поток и генерира електричество. Докато грее слънце процесът е непрекъснат. При тази сравнително нова, но изключително проста идея е решен един от проблемите на фотоволтаичните клетки, а именно сезонната цикличност. На практика тази цикличност е с минимални разлики, заради втория фактор (първият е слънцето) въздуха. Нужна му е разлика в температурата, а не достигане на температура, за да свърши работа. |  |  |  |  |
Или се строи, или в най-скоро време ще започва строежа, в Австралия на такава електростанция, при това с доста солидни размери. 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Петък, 20.11.2009 г. 14:56 ч. |
|
 |
Marulko
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч. Мнения: 16 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Дано я "видим" завършена и работеща по-скоро. На планетата има доста пустини...  Тази технология събира в себе си няколко подхода и недостатъците й са много по-малко. Почти напълно е решен "сезонния" проблем и остава само денонощния. Но това е системата с най-малко компромиси и недостатъци. Мислейки "на глас", се сещам, че площта под стъклата би могла да бъде "постлана" с фотоволтаични клетки. Дали и "те" (изобретателите на тази система) са се сетили?  Ще е голям смях ако не са.  :) 
|
Петък, 20.11.2009 г. 15:15 ч. |
|
 |
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Спам
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
Последна промяна филип3 на Събота, 09.01.2010 г. 23:20 ч., променена общо 2 пъти
|
Петък, 20.11.2009 г. 23:38 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|