Виж темите без отговор | Виж активните теми
Премиера на новия Трабант с електродвигател
Автор |
Съобщение |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
И кое му е простото на електродвигателя? Вярно има малко елементи. Ама батериите струват колкото цялата кола общо взето. Сериозно се съмнявам при сегашните технологии дали може да изкара повече от 50км в София с едно зареждане, което най-вероятно ще е около 6-8 часа. Истината за мен е в хибридите - имаш си бензинов двигател за много километри, пък в задръстването си на ток и не ти пука. Макар че там го има другия проблем - че умрялото малко двигателче извънградско харчи колкото някое GTI  Смисления нов трабант трябваше да е евтинджос малка градска количка с форми много близки до стария трабант, но явно са решили да си правят експерименти, а не да продават коли.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 00:19 ч. |
|
 |
Reiko
Wing Tsun Fighter
Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч. Мнения: 225 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Добре де хоратя ясно си казаха че ще имат и бензинов модел.
_________________ Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 00:33 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Васе, говориш пълни глупости!  Ел двигателя, когато стои на едно място не черпи ток, за разлика от ДВГ! това за 50-то километра е смешно! Също така няма скорости - дали се движи с 1 км/ч или с 50 - разхода му е еднакъв, ако не броим въздушното съпротивление! Наистина в задръстванията ще хаби повече ток, понеже всяко спиране си е косвена загуба на мощност, но разликата е смешно малка за градско/извън градско в проценти спрямо същата при бензинов агрегат, отново в проценти! Системата е наистина проста - ел. двигател, батерий и блок за управление (в общия случай е една платка)! Няма МПХ, няма карбуратор, инжекцион, охладителна система и к'во ли още не!
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 02:14 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Не точно. Доказано е, че двигателите, особено на по-новите коли, на място харчат супер малко. Високия разход идва от постоянно тръгване и спиране 1-2 1-2 1-2... Там и електрическия двигател харчи ток. Т.е тия километри дето ги пишат, какво и разхода на нормалните коли са валидни за един град със свясна инфраструктура, където трафика не е толкова накъсан.
За разхода към скоростта. Ако няма скорости много-лошо. Мощността на електродвигателя е в ниските обороти. На високи обороти изнемогва. Т.е като караш бързо ще гори много, защото спадне ли му мощността - пак трябва много ток.
И за простотата както казах - в бензиновия двигател може да има много части, които са по 100-200лв. В електрическия само батериите са колкото колата скъпи. А те имат срок на годност и той мисля че не е много години... Особено ако се зареждат бързо с голям ток.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 16:07 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Васко, излагаш се!!! 1 - Ел двигателя има еднакъв въртящ момент в целия си диапазон от обороти - от 1 до 15 000 (или до колкото е предвиден)!!! Няма вариант да изнемогва! Когато тока стане прекалено голям (непредвиден за двигателя) и той не е ограничен, просто изгаря ротора. Там няма скорост на горене в цилиндъра, налягане, компресий..все неща, от които зависи въртящия момент на ДВГ-то в различни обороти. Всичко е точно - ток(породен от напрежение), магнитно поле, въртящ момент. Като добавиш и КПД-то от 95% срещу няколко пъти по-малкото на ДВГ ето ти и икономията на енергия. 2 - Това за новите двигатели и харча на място - ала-бала. Ако беше така нямаше да правят хибриди, защото по-голямата маса на колата би вдигнала повече разхода, отколкто ще икономиса от това да не работи 5 мин! ДВГ-то си има харч на място, а електрическия няма! ДВГ-то когато го пуснеш по баир надолу най-много да спре притока на гориво, докато ел двигателя може да работи и като генератор! 3 - батерийте струват долу-горе колкото един нов двигател в магазина на някоя масова кола! Обаче ако са в масово производство, цената пада много! Два примера - един ТИР - 40-80 тона е с мощност 500-800 к.с. при КПД около 45% (дизела си е дизел). Един локомотив е с мощност 4000 к.с. при КПД 95% и тегли композиция 2500 тона. Друг пример - Лексус 600h (хибриден с 5,0 V8 дефорсиран бензинов агрегат - 438 к.с.) срещу Ауди А8 6,0 W12 - бензиновия агрегат е с близо 50% по-мощен http://vbox7.com/play:c16dd12dНе си мислете, че електромобилите няма да са пътгави...напротив - по-пъргави са от бензиновите/дизеловите!!!
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 17:51 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Хибрида използва ток за старта. Там целия неикономичем режим се покрива от електродвигателя, но имаш бензин като ти свърши тока. Един двигател се троши на примерно 300 000 за основен ремонт, може и повече ако се кара правилно.Ако приемем че едни батерии карат 300км, то 300 000км са ти 1000 цикъла зареждане, разреждане. Дали ще изкара толкова, ако ги направят да се зареждат за 2-3 часа? А какво правим зимата? Как ще са батериите при -20, откъде ток за парно и подгряване и фарове? А какво правим ако трябва да ползваме колата за да идем на море примерно или изобщо над предвидените 300км - може би хващаме класическата кола която трябва да пазим за извънградско. Май стават само за градско и основно за ходене на работа. Просто мисля за предимствата на една електрокола пред алтернативата - спартанска сравнително нова трицилиндрова кола с газов инжекцион и нещо не мога да ги открия, освен екологията и прогреса на науката  Особено както тук тока не е много евтин, а горивата са от най-евтините в целия ЕС. Разбира се че трябва да се разработват такива неща, за да има решение когато свърши петрола, но е прекалено рано да минем на такива коли.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 19:04 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Хибрида не ползва ток само при тръгване  Има вариант да кара над 50 км само на ток, при положение че са му зарадени батерийте и не "изрязваш" колата. За зимата нещата са както с акумулаторите - читави батерий, проблеми никакви! Батерийте дори да изкарат половината от ресурса на един двигател, пак ще са по-ефтиния вариант - колко по-ефтино е да се пътува на ток...бат Илко нали го е смятал - да каже  Техниката в днешно време е много напреднала - има такива батерий, които се зареждат за 15-20 минути и могат да изкарат 400 км+. Също така е обсъждан и варианта - спираш на "токостанцията", там ти вядят твоите разредени и ти слагат други заредени, като ти си плащаш само тока и някаква такса за ползването на батерийте - и това е добър вариант!  Ние (България) не сме готови да преминем на електромобили, най-вече защото сме дебили. На запад обаче хората започнаха! Старата шефка на майка ми кара електромобил - съкп е, но плаща смешно иски данъци за него и пътуването и излиза много ефтино - тока все пак е ефтин! 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 19:39 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Не е до дебили и недебили. Нека приемем че съм решил да пътувам на ток. Захвърлям дъртата кошница която:
- Харчи 11лв/100 в София и 8 извънградско с умерено настъпване. Ако я режа дига разхода с до 2л/100.
- Зимата има парно, което след 10 минути градско трябва да намаляш че не се трае. Лятото има (мойта не, но ще слагам) климатик, на който може да се простудиш и вдига около 1л. разход
- С една бутилка за 30лв минавам около 280км градско. Имам бензин за още поне 200-250км в случай че свърши
- Обслужване, каско, го блаблабла, годишна минетка е 500лв на година.
- Освен градско спокойно си ходя на море, на планина, на село, мога да подържам 120+ спокойно.
Какво получавам като електрокола/хибрид. Давам 10-20-30 000лв там колкото струва. - Сигурно изобщо не се плаща данък. - Мога да минавам 200-300км градско и може би пак толкова извънградско. Ако трябва да се ходи на дълъг път проблем. Ако изникне извънредна нужда от кола и не сме заредили - проблем. Ако трябва да се бърза за някъде - не се знае - Тая работа с батериите много ме съмнява - ами ако ти дадат скапани батерии, ами ако твоите са стари, ами ако ги повредиш? - Пробега ще намалее драстично при силна консумация - Откъде климатик? Ще работи ли парното като е електрическо и на 12 волта трябват 30-50 ампера печка?
В крайна сметка електроавтомобила е евтин за градско но като разход. Първоначалната му инвестиция е убийствено голяма, за да се избие от бензина. За хора които карат по цял ден или пътуват на дълъг път изглежда доста ненадеджно решение. Виж ако някой набие тия батерии на стара кола и сглобката стане до 2-3-5 000лв и работи стабилно - екстра. Ще се кара по цял ден за без пари. Но за тия десетки хиляди левове не можеш да го избиеш след като 10 000км градско на газ са около 900-1000лв.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 20:26 ч. |
|
 |
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Момци, забравяте нещо много важно: масата на двигателите. Четиритактов двигател 100 киловата тежи между 100 и 200 килограма с трансмисията. Електродвигател със същата мощност няма да намерите под един тон. И това е само за двигателя - без да включваме акумулатори и преобразуватели. Тях ги приемам за половин тон. Тоест, вече имаме тон и половина срещу 200 килограма. Автономността също е в полза на ДВГ-тата - всеки знае какво разстояние се изминава с един резервоар гориво, и какъв е очакваният пробег за един заряд на акумулаторите. Не че отричам електротехнологията - дори напротив. Но на този етап, поне според мен, ДВГ-то няма реална алтернатива. 
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 21.09.2009 г. 23:06 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Грешиш Наско, вече си ги карат хората и цялата кола тежи около тон и нещо. Пък и не забравяй, че 100 кВ ел двигател (136 к.с.) е нещо много силно - все едно 200 кВ+ ДВГ на бензин. А и да не говорим, че толкова мощни двигатели няма нужда да се слагат на кола, предвидена за из града - там мощностите са до към 50 к.с. (около 36-40 кВ) и вървят прилично добре (моята или твоята кола ще ги направи смешни, впредвид малката си мощност, на ускорение до 100 примерно)  Не са навлезли още масово, но и до там ще се стигне. Големия проблем е скъпия електромотор, защото е от нам си к'ви сплави, точно заради масата, а проблема с батерийте (маса и издържливост) са го решили, как - незнам. Лошото е, че петролна компания купи патента за батерий и...познай кога ще го пуснат в производство Васко - хибрида е най-доброто - взема положителното от 2-те системи - ДВГ и ел. Не смесвай понятията! Там имаш бензинов двигател и 1 или 2 електрически. Излишната мощност от бензиновия зарежда батерийте на електрическите. Когато колата е на място или се движи бавно (до 120 км/ч) и в батерийте има ток, ДВГ-то се изключва и кара на ток. В момента в който се разредят до определено ниво ДВГ-то отново заработва и движи колата, като с излишната мощност зарежда отново батерийте и така...накрая Лексус ЛС600Х (все едно S-класата на Мерцедес, ама по-хубаво  ) гори 8 извън града и 11 в града с 5,0 двигател, а вървежа при нужда го видя в предния ми пост!  Системата е на 110-150 волта (според зависи, чувал съм и за 180 волтова) => тока не е толкова голям!  И парно и климатик си имат. Какво си се заял за тези 200-300 км, за в момента тези коли ги правят само градски, за това пробега е толкова занижен. Никой уважаващ себе си производител на автомобили няма да направи кола, предвидена за дълъг път, която да неможе да мине поне 700-1000 км с едно зареждане, било то бензин, дизел или ток! При кола 1,3 тона (примерно) и хора с багаж още 600кг консумацията се повишава с около 30% - загубите са си същите, въздушното съпротивление също...само масата се променя, а тя е около 50% от разхода. Тая работа с батерийте стои така: ставаш клиент на фирма, която се занимава с това (примерно "Тео'с батери роад"  ), при което ти имаш теоретично един твои батерий, но не е казано точно кои. Като отиваш да ти ги сменят, те проверяват колко ток е останал, приспадат ти го, но сумата за "зареждане" включва някаки пари за "амортизация" на батерийте, тъй като фирмата е задължена винаги да ти дава изправни батерий! Когато видят, че дадени батерий си заминават - бракуват ги и на тяхно място с парите, които си дал за "амортизация" купуват други и така. Също както с домашните газови бутилки е положението сега - имам си бутилка, ама като дойде чичката с камиона ми взима моята и ми дава друга, като това бутилката да е минала прегледи е отгорност на фирмата!  И мен не ме блазни идеята да карам кола на ток, но уви - на там отиват нещата  Надявам се хибридите да се задържат по-дълго в масова употреба...поне до 60 годишната ми възраст... Ще ми се скоро да намина край Софето да си поговорим по темата на биричка дълго и широко... ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Вторник, 22.09.2009 г. 01:15 ч. |
|
 |
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Спам
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
Последна промяна филип3 на Събота, 09.01.2010 г. 23:18 ч., променена общо 1 път
|
Вторник, 22.09.2009 г. 03:45 ч. |
|
 |
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Не мога да разбера защо сте такива песимисти. Отначало беше "да-да, няма такова нещо, това е само слух", после стана "няма да го покажат във Франкфурт, сигурно ще остане само на количка", а сега "няма да влезе в производство, много е скъпо". Щом са стигнали дотук да се вдигне такъв шум, ще има и инвеститор, ще има производство. А относно това, че е бил скъп, еми замислете се, че това е кола, която ще се произвежда в Германия, а не в Индия и ще бъде изцяло с нова технология, няма как да струва 5000 евро. Това, че някои знаят Трабанта като кола, която струва 300 лева и са свикнали да я поддържат с 5 лева на година, не ги прави потенциални купувачи, ясно. Навремето стандартната лимузина 601 струваше в Мототехника 5000 лева при заплата 90 на месец, хората взимаха заеми, изплащаха ги с години, така че и тук няма да е по-различно. Сравнението с дървото логан е неуместно, защото това е куче-марка с архаична технология и съмнително качество на сглобката, докато новия Трабант е насочен към друга клиентела, средната европейска класа, която има потребност освен от "просто-кола" и от статус с култов фактор. Така че не правете сравнения с тати, дачии и тем подобни боклуци.
_________________ Шофьори от стомана карат коли от картон Klubburinn Skynsemin ræður
|
Четвъртък, 24.09.2009 г. 11:47 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Логана е 100% Рено, направено за балканите! Дори носачите му са с 1/3 по-дебели от тези на Мегана! Всички технологий са изпитани в годините от Рено, които имат доста сериозен дял в еврпейския, че и световния пазар и тогава са нахакани в "дървото"! Въпросния Трабант още не се знае кой (и дали) ще го произвежда, пък вече го изкара по-качествен от кола, в която са вложени все доказани технологий и се доказва с времето! Сравнението ти е смешно. ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 24.09.2009 г. 12:54 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Много добра статия. Обаче изникват няколко въпроса. Технологично е модерно и интересно - това е ясно. Да ама смятат разхода сравнен с БМВ седмица. Какви са тия 17-18 на 100. С колко е по-икономична тойота приус от една нормална кола от този клас с малък TDI двигател?
Нещо което ми направи впечатление - българския стил на каране. Лятото попътувах малко из Европа и там общо взето карането беше - от А до Б си хващаш една скорост по избор между 90 и 130км/ч и си я подържаш. Нормалните коли подържат скорост около 100 почти без газ. Може ли обаче в българия да се кара така - едва ли. Дори на магистралите ни карането е ужасно накъсано и неминуемо се кара на газ-спирачка. А доколкото прочетох батериите заминават няколко пъти по-бързо и трансмисията се бъгва при такова каране.
Орлич - прав си ама не съвсем. Трабанта може да е струвал адски много пари, ама тогава е нямало евтини коли. От всички коли на пазара е бил най-евтината - както е сега Дачия. А относно култовия статус - мисля че който цени това си намира стара култова кола на малко километри. Аз например не виждам нищо култово в новата костенурка или мини. Старите са уникални коли, но новите са нормални коли със завишена цена за това, което предлагат.
Трабанта не е евтина кола, а проста. Всичко е направено по най-простия възможен начин. В този смисъл е малко странно новия трабант да се прави с най-модерните технологии, които все още не са се доказали сред масовите коли, а са на ниво техничеки експеримент и тук там някоя движеща се кола, предимно с рекламни и представителни цели.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 24.09.2009 г. 16:37 ч. |
|
 |
бобо
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 22:56 ч. Мнения: 53 Местоположение: Огняново,Благоевград
|
 Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Здравейте драги съфорумци!Виждам че сте заформили хубав спор относно предимствата и недостатъците за новия трабант,както и че се чудите кой ще го произвежда,кога ще излезе на пазара,колко ще струва и т.н.Аз знам,че още от преди година и повече компанията Herpa,която купи правата за използване на марката Трабант,избра фирма която да произведе и прототипът за новия трабант-IndiKar.Доколкото съм запознат тази фирма се е нагърбила и със задачата за производството на новия модел на Трабант. Ето и малко инфо от вестник 24 часа: "Гедерейската гордост - Trabant, направи истински фурор на 62-ото изложение за автомобили във Франкфурт. Наследникът на картонената кола е готов на ниво концептуален модел, като производителите обещават возилото да бъде пуснато на пазара до началото на 2012 г. От германската фирма обещаха, че базовата цена на автомобила, за който пратеникът на “24 часа" край Майн се увери, че ламарините не са направени от мукава, ще е не повече от 6000 евро.За разлика от предшественика си не е толкова е евтина, но за това пък задвижването ще става с електрически двигател, който ще генерира мощност от литиево-йонни батерии с капацитет 45 кВт.
Акумулаторите ще се зареждат от обикновенната битова мрежа, като ще издържат пробег до 160 км. Производителите считат, че това разстояние е напълно достатъчно на бъдещите собственици на новото трабантче, защото статистиката в Германия показва, че всеки немец кара средно по 50 км на ден. Максималната скорост на возилото е 130 км/ч. Обзавеждането вътре в купето е семпличко, а дизайнът отвън напомня много на гедерейската кола. Впечатлява широчината за возещите се отпред". Интерсното е,че още по времето на комунизма в завода производител са направени опити да се произведе Трабант с електродвигател.За съжаление все още не мога да си спомня къде точно четох статията.Натъкнах се обaче на друг материал където един англичанин е направил самостоятелна разработка на траби с електро двигател като напрежението в системата е 120 волта.На такова напрежение работи и електромотора.Има 10 акумулатора по 12 волта.А едно време какви ли не варианти са разработвани-3 цилиндров дизел,трабант с ванкелов двигател-55 к.с.,с двигател на Шкода-50 к.с.Изобщо варианти много,ама липсата на средства е опропастила развитието на марката.Затова сега само трябва да чакаме до 2012г. най-рано за нов модел.
|
Четвъртък, 24.09.2009 г. 23:39 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|