Автор |
Съобщение |
Alehandro
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Петък, 22.02.2008 г. 23:48 ч. Мнения: 41
Skype: alehandromendez
Automobile: Wartburg353W,Moskvic
|
Въпрос за скоростната кутия
Някой от вас правил ли е опит да премести лоста за превключване на скоростите от кормилната колона на пода?Ако да-дайте подробно описание.
_________________ Wartburg-der beste Zweitaktwagen
|
Събота, 23.02.2008 г. 00:18 ч. |
|
|
Bobi-Wan
Боби Диван
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 19:16 ч. Мнения: 141 Местоположение: сф
Automobile: ?
|
Ами значи то може.Просто имаше един особен трик,който се правеше на скоростната кутия и това е.
Питай доктор Зизи за таз цел.Той ми беше и казал.Също даже имаше видео- виж в http://triplexxx.data.bg/ мисля,че така беше сайта.
_________________ '80s cars forever and only http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4152394_700b.jpg
|
Събота, 23.02.2008 г. 00:52 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Точно от Зизи съм чувал,че това е лоша идея.Механизма за превключването се пада под колата и там го блъска всичката кал,пясък,сол и т.н. според сезона и пътя.Такава сиситема няма как да е много трайна.
|
Събота, 23.02.2008 г. 02:11 ч. |
|
|
goro-varna
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:44 ч. Мнения: 50 Местоположение: ВАРНА
|
hi\
по лесно ще си решиш проблема ако вземеш от моргата кутия с долни скорости
|
Събота, 23.02.2008 г. 12:14 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
А и така или иначе ти трябва кутия с долни скорости , или поне кожуха и .
_________________
|
Събота, 23.02.2008 г. 12:19 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Би ли обяснил защо искаш лоста да ти е долу?
Да ти е по-далеч от ръката, която трябва да е постоянно на волана?
По-трудно да си почистваш равния засега под?
По-трудно да минаваш от едната седалка на другата, когато си принуден да влизаш или излизаш през другата врата?
Ако мислиш,че по-лесно ще се превключва, това се отнася за леките коли от типа на Лада, където скоростния лост е "забит" директно в скоростната кутия и преместването става с много по-малко лостове и шарнирни връзки. А при тебе няма как да стане така. Просто ще замениш една лостова система с друга.
Вгледай се в репортажите от ралита.Там ако не е дъговидна планка пред волана, то е лост, който е досами него. За да не си размахва състезателя излишно ръката далеч от волана, а да го държи здраво. Това понякога се налага и на нас, обикновените шофьори.
Ами Формула 1? Там пък си е направо с бутони.
Старите автомобили бяха с лост за скоростите на волана. Близо до ръката и удобно. Лоста долу мисля че се наложи, защото производителите така влагат по-малко детайли, губят по-малко време за настройки на щангите, по-трудно или почти не се разцентрова, и т.н. А за едно масово конвейрно производство това хич не е малко.
Останалото е реклама.
|
Събота, 23.02.2008 г. 13:10 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Точно липсата на средна колонка прави вартбурга много по широк от ладата, както и трабанта от полския фиат. И са единствените коли които се чистят с метла, вместо с прахосмукачка
|
Събота, 23.02.2008 г. 20:18 ч. |
|
|
ki6o
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 23:27 ч. Мнения: 35 Местоположение: Нова Загора
|
Много по-удобно е със скоростния лост горе до волана където е винаги под ръка
|
Вторник, 11.03.2008 г. 19:31 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
аз да и честно казано не съм удовлетворен
|
Вторник, 11.03.2008 г. 23:47 ч. |
|
|
mugen
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:20 ч. Мнения: 7
|
_________________
|
Сряда, 12.03.2008 г. 15:35 ч. |
|
|
стамен353
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 16:22 ч. Мнения: 42 Местоположение: София-Пловдив
|
И все пак тъкмо горния лост е нещо характерно за трабант и вартбург(не говорим за американските коли)
Пък и така съм свикнал с горните скорости че ми са се превърнали в навик и винаги ми е било по-удобно лоста да е зад волана(когато карам нещо западно винаги включвам чистачките )
_________________ Горит и кружится планета, Над нашей Родиною дым, И значит, нам нужна одна победа, Одна на всех - мы за ценой не постоим. Одна на всех - мы за ценой не постоим.
Пусть ярость благородная Вскипает, как волна, — Идёт война народная Священная война
|
Сряда, 12.03.2008 г. 15:54 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Лоста на пода си има редица предимства.Естествено,ако колата е кадърно направена.Източногерманската творческа самодейност я излючваме от класацията с "нормалното" по една много проста причина-системата за превключване на скоростите е безкрайно сложна.Вартбурга например има твърде сложна лостова система.Това са регулировки,гумички,всяко нещо трябва да си е на мястото и като резултат...системата не е достатъчно глупакоустойчив.Помня моята на какво дередже беше докато не смених всичко де що е гумено плюс Г-образната вилка...излата незнайно защо от ЦАМ.
Лоста а пода има предимството да влиза директно в скоростите.Несравнимо по-лесно е за поддръжка,регулиране и изобщо...за каквото се сетите.Същата работа е и със споменатите вече от Доктора Френски коли.Намерете книжката на една такава и ще видите колко по-интелигентно е направена системата от тая на Вартбурга,за Трабанта пък изобщо да не говорим.За да работи дълго и безпроблемно едно такова нещо,то трябва да е правено с някаква идея.Да е вложена някаква мисъл и рационален подход в него.Не е задължително да е просто.
Та...лоста на пода си има предимства...ама те не са в самия лост,местоположението му и т.н. а в това под него.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 13.03.2008 г. 01:33 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Кажи ми една кола с по-глупакоустойчивиа система? При трабанта металния прът отива директно в скоростите, единственото гумено съединение е точно там, сменя се за 5 минути и не съм чул на някои да му е заминало...
|
Четвъртък, 13.03.2008 г. 09:00 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Аз още пазя едно клипче , което Зизи беше направил преди и в него обяснява разликата между долни и горни скорости и съотвено как се преминава от горни към долни . Ако искате мога да го кацха някаде
_________________
|
Четвъртък, 13.03.2008 г. 13:05 ч. |
|
|
стамен353
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 16:22 ч. Мнения: 42 Местоположение: София-Пловдив
|
Имах предвид от по-новите модели.Към 1988 никоя марка в европа,освен трабант и вартбург не са с горен лост
_________________ Горит и кружится планета, Над нашей Родиною дым, И значит, нам нужна одна победа, Одна на всех - мы за ценой не постоим. Одна на всех - мы за ценой не постоим.
Пусть ярость благородная Вскипает, как волна, — Идёт война народная Священная война
|
Четвъртък, 13.03.2008 г. 15:58 ч. |
|
|