Виж темите без отговор | Виж активните теми
Предимства и недостатъци на 353.
Автор |
Съобщение |
alcoholmeter
Бойлер
Регистриран на: Вторник, 01.04.2008 г. 09:29 ч. Мнения: 262 Местоположение: София
|
 Предимства и недостатъци на 353.
Бонжур двутактови. Я да питам и разпитам, мислите ли че 353-то има някакви предимства или поне еквивалентни части по укачване двигател, скорости, возия, поведение на пътя и прочие и прочие... Тези от вас който са карали 353, бихте ли избрали нещо малко пред вартбурга ? Има ли база изобщо за сравнение по някои от критериите срещу четиритактовите ?! Пежо 106, рено клио, рено 5, шкода фабия от по старите, опел корса, фолксваген поло? Нещо не по-голямо като размер също горе долу толкова старо но четиритактово? Да ? Не ? Защо ? Кратка обосновка ? 
_________________ "Правилата са задължителни за абсолютно всичко живо и не живо влизащо във форумите.. който не ги спазва, ще бъде незабавно екзекутиран.. и изтезаван до смърт + гавра с трупа му и трупа на неговото семейство и обичани хора. "
|
Неделя, 26.04.2009 г. 00:17 ч. |
|
 |
alcoholmeter
Бойлер
Регистриран на: Вторник, 01.04.2008 г. 09:29 ч. Мнения: 262 Местоположение: София
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Аз ще започна с нещо кратко.
Спирачки - като за начало тези от вас които познават колата знаят че спирачните апарати са 4 бутални на колело. Голяма реклама се набляга от пистон, брембо, феродо и още доста фирми за спортни "многобутални" спирачни апарати.
Значи ли щом повечето коли са с по 1 фолямо бутало и активен "подвижен апарат" или наи-много 2 бутала на колело, вартбурга е с по-добри апарати, че замисълът е добър и са оправдани тези 4 буталца на колело. Дали думата "перфектни" спирачки няма да е малко пресилена за кола на около 25-30 години... въпреки голяма прилика с новите тъй рекламирани спортни спирачки както по горе посочих... или по онова време ГДР-то с прекалено малкото си вложени пари в тая кола означава че са пълна недомислица и е прекалено хубаво както се казва за да е истина... има ли някъде пролука за дори малка възможност да се каже че е направено просто защото така е решено или наистина "гедерейците" са мислили и знаели по онова време какво правят.
_________________ "Правилата са задължителни за абсолютно всичко живо и не живо влизащо във форумите.. който не ги спазва, ще бъде незабавно екзекутиран.. и изтезаван до смърт + гавра с трупа му и трупа на неговото семейство и обичани хора. "
|
Неделя, 26.04.2009 г. 00:26 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Окачването не е толкова лошо,предвид кога е проектирано.Вартбурга вози прилично,ако не са му изтървали амортисьорите-дори няма да носи кой знае колко по завоите.То ясно,че 106-цата винаги ще е по-стабилна...така,че тук сравненията са общо взето бепредметни.За толкова стара кола,има достатъчно комфортно окачване.
Спирачните апарати...си в грешка.При Брембо двете буталца осигуряват по-добро спиране.Тук...имаш просто още един предразположен към проблеми детайл.Предполагам,че така са го откраднали от някой по-стар модел на WV и така си е останало.Спирачната система е точно като на Жигулата-краен примитивизъм и разни детайли,непрекъснато създаващи проблеми.Помня го какво чудо беше...не го карам две седмици и след това спирачката иска "раздвижване".Сега от една година е в поляната...като слизах долу,спирачката беше на камък.Няма мърдане.Навремето Ладата съм я оставял пред блока с месеци.Тая зима оставих форда...просто зимата не обичам да карам и колата я изкарвам само в много краен случай.Еми ни на ладата са ми клеясвали спирачки,нито сега на форда клеясаха.Натискаш...и всичко си е нормално,нито нещо задържа,нито грее,нито нищо. Отделен проблем-липсата на серво. Така,че спирачките определено не са по-добри от тия на по-новите коли.Прилични са за времето си,по-добри са от на първите Жигули и осезаемо по-зле от спирачките на по-висок клас коли като Волга например. Лично мнение-системата с двете бутала ненужно усложнява конструкцията и създава повече проблеми,от колкото решава.Имаш едно клеясващо бутало в повече.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Неделя, 26.04.2009 г. 03:03 ч. |
|
 |
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
По въпроса за спирачките явно си зависи от конкретния Вартбург. Синия ми Вартбург не го бях карал, нито палил цяла зима(3-4 месеца). Като реших да го раздвижа само сипах малко бензин в карбуратора, за да запали и потеглих. При първото по-силно натискане на педала, спирачките задържаха малко повече и след като отпуснаха не съм имал други проблеми. Относно сравнението с по-нови западни автомобили: на брат ми старата кола е Пежо 106(97г.) 1.5 дизел. Разхода й на гориво е минимален. Градско(в София) гори 6л./100км., а на дълъг път дори под 5л/100км. По този показател сравнението е напълно излишно. По мои впечатления не спира по-добре от Вартбург, но се изисква много по-малко усилие върху педала при спиране. Няма серво и на място волана се върти доста по-трудно от на Вартбурга. В завои Пежото е доста по-стабилно, а на дълъг път спокойно можеш да си караш със 120км/ч и да си говориш с хората в колата без да се налага да си викате, за да се чувате. С други думи шумоизолацията е доста по-добра, което е обяснимо като се има предвид, че при Вартбурга тя на практика липсва  Основния недостатък на френската сапунерка е теснотията в купето и малкия багажник. На задната седалка в Пежото се возят общо взето само момичета понеже за мъж с нормално телосложение си е мъка да пътува там. Но като цяло, освен теснотията, всичко останало е в полза на Пежото. Винаги съм смятал, че сравнението между Вартбург и почти всяка западна кола е излишно. Все пак зависи и за какво ще се използва колата, но дори и Вартбурга да има предимство в 1-2 отношения, всички останали показатели са в полза на съответния западен автомобил. Но както съм казвал и друг път, който кара Вартбург с убеждението, че се вози в съвременна или конкуретна на съвременните коли кола, то този човек не е за тук. Просто Вартбурга вече си е кола само за хоби.
_________________ GameOn
Последна промяна Turbo на Неделя, 26.04.2009 г. 16:41 ч., променена общо 1 път
|
Неделя, 26.04.2009 г. 12:15 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Действително към момента това е най-правилното твърдение. Въпреки това Вартбурга има много достойнства, които много хора тук пренебрегват или омаловажават, затова няма да си правя труда да ги изброявам.
|
Неделя, 26.04.2009 г. 13:37 ч. |
|
 |
alcoholmeter
Бойлер
Регистриран на: Вторник, 01.04.2008 г. 09:29 ч. Мнения: 262 Местоположение: София
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Първото комби което мисля че добре познавате и сте виждали не беше карано около 18 месеца, проблеми със спирачките се появиха 2 години тормоз от моя страна като ремонта беше нова спирачна помпа която в момента е на жълтото 353. За окачването до колкото съм подочувал е независимо за всяко колело което е наистина голям плюс за годините си. Тъи като от около 7-8 месеца вече съм притежател на запазен вартбург дори и пластмасите не му хлопат още мога да се насладя на доста приемлива возия като сравнението правя с опел вектра CDX 1999г. алфа ромео 146 97г. ситроен ZX 97г. пасат Б3 93г. абе доста автомобили сравних и от към возия си има база за сравнение. Като поведение на пътя от старото бяло комби дори зимно време не съм имал проблеми със поднасяне дори и на мокър асвалт, като много допринася за това добрите гуми, но като пример ще дам скорост от около 70-80км. във завои от 45 градуса трудничко се удържа но не излетях от пътя. Турбо, относно така наречената от тебе френска сапунерка не мисля че дизел при 120-130км. е много по тих... се пак си е нафтова печка с доста силни експлозиии повреме на работа. Преди да рухне стария форум доста се изписа за разхода на вартбурга в градско и извънградско каране. След значителни намеси на един маистор които мисля че повечето от вас познат а именно "Пецанов" белият вартбург градско каране според сипаните от мене литри и изминатите километри тая кола ми даваше по малко от 10/100 На миналогодишния събор от тръгването ми в София със 40л. гориво, пътя до Търново и след това на обратно с АТОС заредихме отново догоре гориво на "Shell Микре" Там бяхме на 397км от пътуването си. Аз зареждаики догоре варбурга ми побра 23 литра и малко а на Атос 26л. Предполагам можете да пресметнете колко разход са ни дали колите след много твърдения че вартбург неможе да стигне разход под 7. Скоростта с която се придвижвахме беже около 100~110км. като наместа стигахме до пълен километраж... като се има и в предвит че храната, резервни части си бяхме взели малко, гуми, инструменти и се сумираше общо тегло на багажа около 60-70кг. допълнително. И истината както казахте е че Вартбурга вече наистина е кола само за хоби, но въпреки всичко се раздвам че има още хора като нас които си чешат крастата и си поддържат хобито за да можем да покажем че все още има такава кола и то не в занемарен вид пърповеща със 50км пушеща по баирите и правеща колони след себе си. 
_________________ "Правилата са задължителни за абсолютно всичко живо и не живо влизащо във форумите.. който не ги спазва, ще бъде незабавно екзекутиран.. и изтезаван до смърт + гавра с трупа му и трупа на неговото семейство и обичани хора. "
|
Неделя, 26.04.2009 г. 14:49 ч. |
|
 |
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
За това не мога да се съглася, защото в случая аз имам практически опит с двете коли, а не говоря само на теория. В купето на Пежото определено е доста по-тихо отколкото в това на Вартбурга при такава скорост. А за ниския разход при Вартбурга на дълъг път съм напълно склонен да повярвам. В последните си години Вартбурга на баща ми даваше разход 7/100 при скорост около 100км/ч, а колата беше на около 230хил. километра, с доста некадърен основен ремонт, задръстени с нагар и пробити гърнета и т.н.
_________________ GameOn
|
Неделя, 26.04.2009 г. 16:55 ч. |
|
 |
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Винаги съм казвал, че Вартбурга сякаш е създаден от няколко човека, а не от един. Някой абсолютен гений е измислил цялостната компановка на колата и е оставил подробностите на хора, на които не им пука особено. От много време чакам някой да ми покаже друга кола с предно предаване и разпределение на тежестта 50:50. Май няма и да дочакам. Колко коли с такива размери имат такъв малък радиус на завой? Май няма много, а? За ''нивипуятнити'' спирачки на ладата моля да не ми говорите, щото и аз съм имал. До сега не съм видял лада да не влече нанякъде. Друго предимство е твърдостта на шасито. Много мразя като вдигна кола на крик и да не мога да затворя вратата. Иначе всички подробности като изолации и тем подобни са пропуснати. Още едно нещо - в последните години Ауди слага двигателите надлъжно на колите с предно предаване. Проверете защо. Айде лека ви нощ!
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Неделя, 26.04.2009 г. 22:26 ч. |
|
 |
alcoholmeter
Бойлер
Регистриран на: Вторник, 01.04.2008 г. 09:29 ч. Мнения: 262 Местоположение: София
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Оххх това за радиуса на завиване добре се сети... това е нещо незнам за вас аз съм теставал... за предно предаване завива доста.
_________________ "Правилата са задължителни за абсолютно всичко живо и не живо влизащо във форумите.. който не ги спазва, ще бъде незабавно екзекутиран.. и изтезаван до смърт + гавра с трупа му и трупа на неговото семейство и обичани хора. "
|
Понеделник, 27.04.2009 г. 00:24 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Това с "гения" дето бил измислил цялостната концепция просто ме уби... Соц конструктор и "гениалност" са общо взето несъвместими понятия извън оръжейния бизнес... ![drap [smilie=drap]](./images/smilies/drap.gif)
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 27.04.2009 г. 19:33 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Като недостатък на първо място това е прословутото дрънчене на врати, таван и изобщо всички ламарини, особено при затваряне. За това дори малките деца му викат варел. И разни евтини западни коли пак нямат изолация ама не дрънчат. Като цяло вътре интериора е калпав - масово имат проблеми със скоростня лост, корите на вратите се чупат, като на всяка соц кола уплътненията протичат.
Достойнствата на тази кола са просторното купе, меката возия и приятния звук на двигателя. Лошото е че тоя приятен звук ако караш със 140 от София до Бургас ти разказва играта. Но пък за градско и на къси разстояния е чудесно - все едно караш спортна кола.
Няма как една стара кола да се сравни с една 20 години по-нова от същия клас. Просто ако вартбурга беше по-добър от съвременните му аналози, които са правени по много по-напреднали технологии и обществен строй - то тогава производителите им трябваше да са пещерняци.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 27.04.2009 г. 20:02 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Айде и аз да се изцепя не на мястото си.Карал съм Вартбург само за едно лято, той ми беше даден временно и не беше особено изправен технически и не се знаеше на колко километра е /но към 500 000/.С него ходих до София и обратно. + просторен е ,вози меко, набира на първа добре,на шаси е/една от много малкото леки коли/, удобен ,голям багажник,лек е за габаритите си,двигателя е балансиран добре -изисква доста подръжка,лятото ако е от старите загрява лесно,дрънчи,трудно се прави на газ ,а на бензин гори бая,слабо парно/може само тия на които аз съм се возил да са така/,лесно гние и бързо се пробива от ръждата
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Понеделник, 27.04.2009 г. 20:26 ч. |
|
 |
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Вместо да спамиш защо не се обосновеш, че вече взе да ми писва. Първо ми намери друга кола от този клас с разпределение на тежестта 50/50, толкова твърдо срещу усукване шаси, независимо окачване на 4-те колела и тегло около 900 килограма. Не ми започвай с разни 106-тици и АХ-ове, защото не отговарят на нито едно от условията. После ми отговори на следния въпрос: ''Защо Ауди вече слагат надлъжно двигателите на новото А4?'' Тогава пиши глупости. Представи си, че интелигентността на хората не зависи от строя, в който живеят, и е възможно нещо добро да се промъкне покрай върхушката, докато са пияни. Бъди оптимист. Че всичко останало по колата е осрано от комунистите съм съгласен, ама има и хубави неща. Ако някога дадеш за някоя кола повече от 2 лева на месец за поддръжка може и да я оцениш. Точно ей такива хора погубват имиджа на старите коли. Хора, които казват: ''Абе как ще дам за гуми/амортисьори/спирачки/масло/филтър/чистачки толкова пари, при условие, че колата струва 400 лева.''
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Понеделник, 27.04.2009 г. 22:36 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
От край време има и надлъжни двигатели. Аудито ми от 80-та беше с надлъжно разположен i5 дизел и предно предаване.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 27.04.2009 г. 23:12 ч. |
|
 |
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
 Re: Предимства и недостатъци на 353.
Така е, има и стари коли с предно и надлъжен двигател. То и Алеко е така, ама там не са знаели защо. Конструкцията си има предимства, но заема много място. Тая работа с напречните мотори и еднометрова полуоска от едната страна спестява много място, ама разваля всичко - баланса страда, появява се повече ''torque steer'' (някой ако знае как се превежда да ме допълни), абе евтинджос работа.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Понеделник, 27.04.2009 г. 23:23 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|