Някъде около октомври 2006 купих трабанта от един старец за 100лв с жълт номер. На около 60 000 реални километра с немски вал и доста запазено купе. Модела е 83 година, лимузина, на 6 волта, старата предница, карбуратор 4-1 и чукчета, ресор отзад. Ето така
изглеждаше:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=218210От тогава до сега направих много ремонти и подобрения:
Двигател и трансмисия:
- Скоростна кутия от новия модел, нов притискател и съединител, ново минерално масло мобил1, нови втулки на скоростния лост от към скоростната кутия, 3 нови тампона
- Сменен херметик на двигателя, притегнати глави и картер, нови свещи, 12 волтов стартер и акумулатор
- Нова тръба и задно гърне
- Карбуратор 1-1, електронно запалване, центровано на 3.5мм преди ГМТ и на двата цилиндъра, нов горивен филтър и горивопровод, спорен филтър YED с нова тръба към карбуратора
- 12волтов алтернатор, нов ремък Gates, турбина от новия модел, 12 волтови немски бобини,
- Нови срещи Brisk, силиконови кабели и лули от лада
- Хромирана капачка на резервоара
Окачване, гуми и спирачна уредба:
- Преден мост от новия модел, нови селентови втулки, нови предни амортисьори, гресиран ресор и кормилна уредба, нов маншон на рейката, сменени втулки на горния шенкел на едното колело, а скоро и на долния
- Ремонтирана спирачна помпа, нови спирачни цилиндърчета отпред, нови предни накладки с ковано полско феродо, нова руска спирачна течност DOT4; нова стоп машинка; сменено едното задно спирачно маркуче
- 4 нови летни гуми Kormoran 155/80 R13 DOT 07
Интериор:
- Предни седалки от Пунто, инерционни колани от рено
- Волан от новия модел, скоростен лост с бронзови накрайници и дръжка от еленов рог,
- Претапицирана задна седалка, задни кори, задна кора (зад седалката) от дебело фурнировано пдч, дебел черен оригинален мокет на пода, върху него предни черни пътеки
- Нови ладови уплътнения на вратите
- Нови уплътнения на отварящите се прозорци и втора ръка тези дето са като перца от двете страни на стъклата
Шумоизолация:
- Пода, вратите, задните калници и капака на багажника са намазани с боди 910
- Пеноизолация с алуминиево фолио на тавана, под предния капак, на задните калници (от багажника до седалката) и на капака на багажника
- Два слоя ватено кече по целия под
- Стеропор в предните кори
Екстри:
- Електрическо казанче за чистачките от вартбург; нови рамена от последния модел; 32см чистачки Champion, пръскалка от жигула
- Аларма
- CD Panasonic 4x45W, 2x40W Visaton пищялки на таблото, две колонки на задната кора около 25W всяка, 80W 8” Visaton бас в каса в багажника с усилвател Blaupunkt
- Парно (в момента е демонтирано за лятото): Задния капак на двигателя е задънен отдолу с ламарина; предното гърне е увито с 4см минерална вата за камини; електрическа турбина от Трабант Делукс, свързана към оригиналното парно с алуминиев въздуховод
- Халогени за мъгла с реле
- Комбиниран часовник и термометър за външна и вътрешна температура
- Зумер за забравени фарове
- Калобрани с надпис "Trabant"
- Светлина за заден ход с 2 фарчета
- Ново унгарско дясно огледало,втора ръка немско ляво (не се прибира от вятъра),средно огледало от вартбург 353
- Фарове H4, нови мигачи и стопове
Така изглежда сега:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=218211Работата и подобренията продължават