Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Пазете се
Бизнесът с автокъщите не умира заради кризата. Друга е причината.
Имаше един период, в който колите станаха много евтини, а хората все още караха допотопни кочини или се возеха на рейсове. И съответно бум на продажните - всеки купува, сменя, продава. Да....ама това не може до безкрайност. Няма как все да се внасят коли, а старите да се продават в България. В един момент пазара се насища, тъй като никой не изнася читава кола или да я върне за скраб. Освен това големите градове се препълниха и вече не на всеки му се занимава да виси по 1 час в задръстване, вместо да чете вестник в рейса.
Просто сами са си виновни. Не може през 100 метра в София да има автокъща с 200 коли, 90% козметично обновени и с превъртяни километражи, абе скрити ковчези. Представяте ли си всичко тотва в движение. Като са строяли автокъщи като невиждали, както стана с хотелите, сега ще ги бутат. Като знам какви са мошенници и как прецакват хората за спестените си пари да получат тотална кочина, която иначе изглежда много хубава, запазена, карана от жена, със сервизна книжка....ми заслужават си го.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 14.01.2009 г. 00:01 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Re: Пазете се
Пазар за стари коли ще има винаги,особено от разпространените марки.Това не са нашите,дето не си знаят годините вече и я са останали общо 100 в движение,я не. Първо "онези" имат чувствително по-голям ресурс.Второ...като си вземеш кола за 1500 лева,това по подразбиране е работно магаре.Сменяш каквото има за смяна,консумативи,глупости и после само каране,докато и колкото издържи.Ако те удари някой и автотенекиджията ти поиска 500 лева за работа,разглабяш и другото го връщаш на желязо.Все някой ще има нужда от двигател,скорости,окачване.Ок...вкрая на краищата ще загубиш там някакви 200-300 лева,ама примерно 5 месеца преди това си я смазал от каране тая кола.Така нищо не ремонтираш,не се мажеш с масло до ушите,уикендите не са ти "работна почивка" а си седиш с биричка пред ТВ.Просто отиваш в автокъщата и взимаш следващата кола. Автокъщата до нас...масовите им коли са на изплащане.Около 500 лева кеш и останалото е на вноски по 150-200 лева.Оскъпяването е от порядъка на една вноска годишно.Внасят само малки кубатури,но всичко е с козметични дефекти.Там кола с перфектен вид просто няма и не смятат да вкарват такива.За сметка на това вече година и нещо работят...който е взел от тях,не съм чул да е изревал с някакви технически проблеми,дето са скъпи или направо невъзможни за оправяне. Автокъщите просто трябва да сменят системата и да сключат договори с лизинговите компании.Който иска да е ауспух плаща кеш.Тая кола така или иначе повече от две години не я караш.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Сряда, 14.01.2009 г. 00:31 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Пазете се
Да....за съжаление е такова мисленето на българина. Все кърпиме положението, все там нещо колкото да има. Точно с такива "работни магарета" се правят най-тъпите катастрофи и гафове, понеже не се знае нито дали ще вземе завоя, нито дали ще спре по простата причина че има 101 тракащи неща, за които шофьора нехае. Но нали преглед се прави и без да караш колата, а дори трабанта минава стенд за спирачки, така че на кой му пука....нали е евтино.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 14.01.2009 г. 00:46 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Re: Пазете се
ПТП поради неизправност са не повече от 2-3% от всички ПТП-та.Останалите са грешка на водча или друг фактор,но не и неизправност.Просто неизправностите са изчерпателно изброени в закона.Щом го няма изброено там,значи не е неизправност.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Сряда, 14.01.2009 г. 01:29 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Re: Пазете се
Не я гледай тая статистика. Това че като скъсаш шарнир и се омааш или не ти работят правилно спирачките или нямаш гуми и не успееш да спреш куката пише несъобразена скорост не значи че неизправните коли не водят до повече катастрофи. Има и друго. Хората тръгват на път с неизправни или претоварени коли, карат с 40 там, където трафика си върви със 100-110. Ама после е виновен тоя, дето не е издържал и е тръгнал да изпреварва. Той пък няма мощност, защото свещите му са от ''старото материал''. Неизправният автопарк определено има значение за количеството катастрофи. Най-малкото ако всички си купуваха зимни гуми нямаше да има толкова катастрофи при първия сняг. Едни пера за чистачки от 3 лева или зимна течност също могат да спасят човешки живот. Така че не ми цитирай статистиките. Много малко коли се обръщат на прав, хубав път, каквото и да правиш с волана, ама кой ще даде 500 кинта за 4 нови амортисьора.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Сряда, 14.01.2009 г. 01:40 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Re: Пазете се
Такива хора нЕма...рециклаж нещо и...колкото изкара.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Сряда, 14.01.2009 г. 10:46 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Пазете се
Санта, ето няколко основни вида катастрофи, които не вклочва статистиката: - Не можал да спре - гуми и/или спирачки това е огромен процент от катастрофите - Не можал да вземе завоя - амортисьори, окачване. Не изправни за готино каране, ама изправни да минеш преглед и да не ти спрат колата от движение - Разни икономии с чистачки, реотани, парно (запотени стъкла) - не вижда и се блъска някъде
Специално за невъзможност за спиране и взимане на завой има супер много катастрофи. Винаги като има път с по-тежки завои, като вали дъжд или сняг има супер много катастрофи.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 14.01.2009 г. 18:14 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Пазете се
Не този път ще се съглася със Санта. Катастрофите стават от серсемлик. Никой каквато и кола да кара не е застрахован. Това че имаш зимни гуми ,АбС и стабилно окачване ти разрешава да караш със 100 в поледицата щото можеш да спреш винаги-ама не можеш.И аз се завъртам точно като сложа зимните гуми /добре че имам късмет/. Като бях с летните карах яваш. Просто трябва да се кара с една идея по-бавно от колкото техниката позволява. Културата на каране изисква като прецениш че трябва да караш с 40 да си караш и периодично да отбиваш и да пропускаш бат ви Илко да мине и да не образуваш колони и предпоставки за птп.Ако е изправен трабанта не създава проблеми по пътищата /най-малко защото е по ситен и лесно се изпреварва/ Разбира се спирачки дето хващат с припомпане не са за пътя.Като ти се е запотило задното стъкло ми спри и го обърши.Кво като си купиш за 3-4000 кола с абс газови амортисьори и т.н. каква е гаранцията че няма да спукаш гума в дупка и да се пребиеш като куче.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Сряда, 14.01.2009 г. 21:58 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Пазете се
Забравяш непредвидените ситуации. При един неочакван остър завой, дупка, поледица, при едно засичане и т.н стегната и подготвена кола ще може да се спре/овладее, докато една такава с разбита предница, изпуснали амортисьори, скапани гуми и т.н просто ще се блъсне. Хората, които карат такива коли обикновено са нещасни че карат с 40 и дори не си помислят да пуснат колоната.
Никой няма да ме убеди че е разумно и нормално да се кара неподържана кола с идеята "ми не е стабилно и не спира като хората ма аз не бързам". Неща които на запад се смятат за задължение за стандарт като зимните гуми, като изрядните спирачки и окачване тук ги имаме за екстра, бонус, само за хора с пари и рейсъри.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 14.01.2009 г. 23:44 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Пазете се
Не казвам че трябва да се кара без спирачки и с гладки гуми. Просто това че всичко ти е перфектно не те застрахова от пречуквания. ония с разбития москвич ще се удари с 40 и вероятно ще оцелее докато БМВ-то което го изпреварва със 200 и при най-добра подръжка може да се шибне в насрещния камион. Това го има навсякаде. Един познат внася мотори от БМВ от Германия и Австрия като приоритетно търси катастрофирали с убит човек/и там не липсват/ защото го взима на символична цена- просто роднините не искат да видят колата и я продават без пари. Не вярвам да не са били подържани.В крайна сметка е важно задкормилното устройство.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Четвъртък, 15.01.2009 г. 00:46 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Пазете се
Тежките катастрофи са преимно поради човешка грешка. Трябва да си малоумник за да караш със скорост, с която не можеш да вземеш завоя. Ама от леките катастрофи една голяма част могат да се избегнат ако колата е качествена.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 15.01.2009 г. 13:41 ч. |
|
|
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
Re: Пазете се
Рискованото каране и изпреварване съм го правил много пъти. То идва от душевната неустойчивост и неуравновесеност. Когато си имаш проблеми на работа; когато си придобил "увереност", че си много печен шофьор; когато караш мощна, голяма, нова, скъпа кола; когато се мислиш за господар на пътя; когато си свикнал да ти се подчиняват на службата и така навсякъде. Когато слушаш агресивна музика - там метъли, рейв, техно. Когато си бързак, когато "откриваш" нови възможности да караш, защото е по - пряк път или защото баламите карат предпазливо или защото културата и законът са врата в полето... Или защото като си платиш за нарушението - после вече се чувстваш безнаказан: ще си платя пак и ще си карам както си знам. Гордостта, арогантността, еуфорията, злобата на пътя. Чувството за превъзходство, за мощ. И пак опираме до предпазността на пътя. Да пазиш себе си и околните. Интересна е логиката, че колкото по - скъпа кола караш, толкова си по - предпазлив и внимателен. Ето едно решение на проблема. Друго изкушение е добре поддържаната кола - Трабито ми върви като Порше и снаряд - казвам ви с хубави гуми, хубав бензин, добре сервизиран Трабантът е колата мечта. И вече те увлича да я изстисваш, да я резнеш и...(пише го по-нататък). Другото е обществената нетърпимост, КАТ, възпитанието и подготвеността. По - добре да си страхлив, отколкото самонадеян. Да се превъзпиташ е нещо, за което си заслужава да се живее, но е много трудно: ->Трябва да виждаш отговорността си като шофьор към себе си и към другите. Това не се учи на шофьорските курсове, а е абсолютно необходимо. Това не се учи в училище, а е ключово за поведението ти като гражданин на обществото. Това не се учи в семейството (в повечето случаи) - затова и е такава касапница по пътищата. Как да си обясня по друг начин, че всяка година винаги над 1000 души са убитите по пътищата. Примерът на околните шофьори, на по - възрастните, на западните колеги не го виждам по пътя. Когато те залива отвсякъде всичко най - неправилно скоро преставаш да се съпротивляваш, защото става "нормално". И ако имаш възможността да излезеш и да видиш как изглежда всичко отстрани, просто ти настръхват косите. -> Как да достигнеш до извода, че да си разер е нещо много опасно, нещо безразсъдно. Щом другите го правят не значи, че е нормално. А да го правиш в града пред очите на всички е направо престъпление. Това трябва да се осмисли, да се узрее за него и да имаш някой до тебе да ти го каже. И колкото са повече хората около теб, които ти правят тази услуга, толкова по - добре. Но когато всеки се крие и само гледа сеира и те осъжда, показва че и той е съгласен да е така - ето откъде идва неправилното възпитание: - от обществото - от семейството - от ценностната ни система Не обвинявам, не искам да съдя и да критикувам, но давам размисли за пътя по който вървим и дали е правилният път? Аз не се срамувам от пътя, които съм изминал, защото ми дава широко поле за размисъл и възможността да се превъзпитам. Слава Богу не съм убил, блъснал или наранил. Проблемът е, че съм дал неправилно послание на околните и лош пример. Но както се казва, нека всеки които е безгрешен пръв да хвърли камък. Мълчанието може и да помага, но и убива. Правилното поведение и мислене е: тишина и спокойствие в душата, и в обществото. Само така се решават проблемите с такт и взаимно уважение.
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
Последна промяна филип3 на Неделя, 18.01.2009 г. 08:12 ч., променена общо 9 пъти
|
Четвъртък, 15.01.2009 г. 23:53 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Пазете се
Предпазлив и внимателен от гледна точка на това да не ти откраднат колата, да не я измааш в дупки и да не я пържиш до прекъсвач. Изпреварванията, бързото и опасно каране го правят дори предимно с нови и скъпи коли. Просто не правят глупости от сорта на въртене на гуми по светофарите и "дрифтове".
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 16.01.2009 г. 00:29 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Пазете се
Така е. Мощната голяма и комфортна кола някакси създава илюзия на защитеност, сякаш това което става отвън на пътя си е там, а ти си вътре на топло, не усещаш вибрации и тресене при висока скорост 180 е комфортна скорост , колата се държи добре и стабилно. Така човек забравя за истинските измерение на скоростта. Скорост на удар от 50 км/ч вече може да е фатална/има такива случаи/ какво остава за 80-90 че и нагоре. При челен удар няма какво да си говорим , автомобилите стават купчина желязо.Няма еърбеци,колани и прочие неща с които се залъгваме. повечето не могат да осъзнаят какви огромни сили действат тук.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Петък, 16.01.2009 г. 22:00 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Пазете се
Така е. В голфа с повече от 90-100 по разни по-малки извънградски пътища усещаш че е бързо - друса, бучи, трябва да държиш волана. Да ама с пасата 120-130 си ги държи дори в завоите и нищо не ми подсказва че карам бързо - чувствам се спокойно. За съжаление като се блъснеш няма особено значение с каква кола си - важна е скоростта.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 16.01.2009 г. 23:24 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|