Как се е произвеждал Трабант
Автор |
Съобщение |
garmini
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 20:23 ч. Мнения: 35 Местоположение: София
Skype: mitkokal
Automobile: Trabant 601s
|
 Как се е произвеждал Трабант
|
Събота, 29.11.2008 г. 22:19 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Разбира се. Чичо ми упорито твърди, че след като си е купил чисто нов мохер по пътя София-Петрич му е изгарял 1л масло и е нямал инерция по надолнище от стегнати лагери. Разбира се това са соц истории - никой нормален човек няма да си купи западна кола и 2 години да я "разработва".
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Неделя, 30.11.2008 г. 22:38 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Ако успееш да я разработиш за две години...пак добре. Имам тук някъде една книга за Москвич 408.Хората пишат нещо за 20-30 хиляди километра разработване и първи основен ремонт не по-късно от 160 хиляди. Смятай за какви допуски става дума,след като иска 20 хиляди километра напасване...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 01.12.2008 г. 22:02 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Другото което със сигурност знам е как баща ми си е купил нов вартбург 353 рейсъра от мототехника с долари, излъгали го, че има електронно запалване, а след това като разгледал по-внимателно под капака се оказало, че всички водни съединения били яко напукани за смяна.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 02.12.2008 г. 12:14 ч. |
|
 |
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
http://www.vbox7.com/play:819c0c51http://www.vbox7.com/play:37191adfМисля, че клипчетата са автентични. Такива бяха времената и технологиите. Прави впечетление спокойствието и отмерните движения на работниците и оценителите. За мен тази кола ще си остане Учителят ми като шофьор, която ме предпази от буйствата на младостта и ме научи на мъдростта на опитния водач. 
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
|
Вторник, 09.12.2008 г. 02:27 ч. |
|
 |
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Че то едно време в книжката на жигулито си пишеше на 100 или на 120 хил.км основен. Не мога да си спомня колко точно беше.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Вторник, 30.12.2008 г. 02:08 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
О...в тази на трабанта има по-интересни неща. Шлайф, бутала и сегменти на 60 000, вал 60 000 с условие че изкарва с много хъркане 100 000 при правилна подръжка. Барабани пак на толкова като на 20 000 престъргване (май затова нямаме спирачки  ), ресор на около 50 000; задно гърне 4-5 години, механизми на бравичките около 30 000км. Абе изобщо за пробег, през който нормална кола само се налива бензин, нас ни препоръчват да сменим половината кола 
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 30.12.2008 г. 10:10 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Мдам съединител на 60 000 и експлоатацията на купето е около 15г. Само че това е своего рода икономически разчет /то така си го и пише/. Т.е. германците са си го написали за да можеш ти като си купуваш Трабант да си имаш предвид разходите по подръжката /което е много хубаво/.Както се вижда не всичко се чупи както са го написали някои възли издържат много повече ,други по -малко но от серсемлик.Това че ресьора на стария Трабант държи на 120 000км и 27г без да е смазван въобще /и до сега ми е чудно що мажа ресьор/ доказва че на тия норми е даден известен аванс.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Вторник, 30.12.2008 г. 18:42 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
По-скоро е като това с разхода. На всички по-стари коли се дава доста завишен разход по книга. Явно и тук се подсигуряват за да не ги псува някой после 
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 30.12.2008 г. 19:48 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
При вартбурга поне такива неща няма. 
|
Вторник, 30.12.2008 г. 23:18 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Ивак...социалистическия конструктор е пещерняк.В класическия случай това е духовно увреден индивид,който цял живот се е учил да прилага технологии,остарели още по времето когато той се е родил.И по-лошо-прилага ги неправилно.На него му дай да конструира оръжие,в краен случай самолет.Обаче като го изправиш пред задачата да проектира обикновена сокоизтисквачка,настъпва драма.Не защото някой го ограничава и т.н.Той просто толква си може.Така се е учил,така е работил цял живот.С колите нещата са доведени до абсурд,защото там соц-добитъка е съвсем бос,липсва му не само култура и дисциплина,но му липсва и машиностроителна традиция.Онова нещо,дето се предава от баща на син в машиностроителните заводи и което се е предавало навремето при нашите занаятчии.Като не може да се справи с някакъв детайл,той го краде от готов западен модел,вече в производство,но го краде така,че само той си знае какво е откраднал.Така соц-ът е единственият познат строй,при който да откраднеш чужда технология е по-скъпо и по-трудно от колкото сам да си я разработиш.Просто защото едно е да имаш детайла на хартия,съвсем друго като седнеш да го произвеждаш.Оказва се,че нямаш нищо.Оборудването ти е изостанало с 20 години назад във времето и просто не може да се справи със задачата.Прескочил си цяла стъпка в еволюцията,а тя не търпи такива своеволия.Просто те хваща за яката и те връща там,където си се опитал да вземеш две стъпала наведнъж. Ето нагледен примр как престъргват дискове в цивилизования свят и сравни с това,което прави бай Златко в работилницата си,със струга,задигнат навремето от АПК-то... http://www.oeqf.com/techinfo/scratching ... ing_lg.htm(избираш език,после scratching, play) Дали има нещо общо???
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Петък, 02.01.2009 г. 14:11 ч. |
|
 |
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Мне. Няма. Нови дискове или накладки се разработват 50 до 500 км, през което време изчезват всички видове обработки на повърхността (без значение дали са посочни или непосочни (directional или non-directional), и затова се спира леко и отдалеко. А и това филмче не показва нищо по-различно от това, което прави бай ти Миньо феродаджията в работилничката си. Няма нови машини, няма фреза с автоматично центриране и подравняване - просто една флаш анимацийка, от която лъха (да не кажа "вони") на пропаганда тип "от новото по-убаво нЕма, купете си от нашите нови неща". Да, ама ние това вече го знаемЕ. Отдавна спрях да вярвам на такива "силно" научни изследвания, щото такава анимацийка може да спретне всеки деветокласник с по-изразени хакерско-художествени наклонности (да ползва чат-пат компа и за рисуване и анимация освен за порно и CS). А за соц-конструктора... пак не си много прав. В момента, в който партията каже "требе да се въоръжаваме, щото капитализЪма не спи", в епоха, в която се очаква атака и от врабчетата, дето са отвъд браздата... ами конструкторите ще конструират каквото им се каже, а именно - оръжия. А когато това продължи с десетилетия - естествено, че няма да сме добри в производството на кафемелачки, перални или касетофони. Но за това не е виновен конструктора. 
_________________ Hard to the core !
|
Петък, 02.01.2009 г. 14:58 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Да,след 500 км с каквато и посока да са драскотините по диска,от тях нищо не е останало.Само дето това са спирачки...никой не разработва спирачки 500 км.Там е идеята.Едно е да излезеш от феродаджийницата и с първото натискане да имаш 80% от нормалното сцепление,съвсем друго да имаш 50% и надолу.В клипчето няма нищо ново.Това е познато отдавна.Обаче като занесеш тук диск за шлайфане,на колко места ще ти го изшлайфат едновременно от двете страни?Стандартната процедура я знаеш-шлайф от едната страна,обръща се диска и шлайф от другата.Да,ама производителя там ти казва,че по тоя начин си out of geometry и какъвто и факир да си със струга,не можеш да влезеш нормите.Такъв въпрос има в изпита за сертифициране на механици в Канада.Другото което е...дискове под 100$ парчето никой не монтира директно.Задължително минават на шлайф.Един го беше писал...трябва да намря къде съм го записал...всичко китайски,индийско,виетнамско...идва от завода с отклонения 30-50% от нормата за странично биене.Говорим за чисто ново,ти си прави сметката как изглежда след 1000 км градско...Тия резервни части се изработват по абсолютно същата технология,по която се е работело и в соц-а.Не е мръднало нищо,няма и смисъл да мърда.Винаги ще се продава,защото е евтино.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Петък, 02.01.2009 г. 16:20 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Не усещате ли че май самата идея на престъргване на един стар 10 годишен диск е социалистическа  . Поне за моята кола дори дискове на брембо не са особено скъпи, камоли някакви нормални, просто да не са китайски.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 02.01.2009 г. 16:54 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Как се е произвеждал Трабант
Да бе да... минала покрай социалистическа. Васко нали видя че в цял свят дискове се шлайфат!
|
Неделя, 04.01.2009 г. 14:53 ч. |
|
|