Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Дневни светлини 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение Дневни светлини
Видях това в Svejo.net и реших, че ще е интересно за някои от нашия форум.


Разликата между къси светлини и светлини за движение през деня (DRL)
Категории: Въпроси и отговори, Джаджи и глезотии, Живот на скорост, Справка

Извадка от Закон за движение по пътищата, чл. 70, ал. 3:

(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

Въпросът е какво точно са "светлини за движение през деня" и каква е разликата им с късите. Не мога да го илюстрирам по-добре от тази картинка:


Дневните светлини (Daytime Running Lights или DRL) увеличават видимостта и подобряват възприятието за скоростта на МПС и разстоянието между тях. Те дават по-голяма възможност на другите участници в движението да забележат останалите автомобили по-рано и да съобразят собственото си поведение с тях.
Анализите показват, че задължителните дневни светлини (DRL) ще намалят броя на пътнотранспортните произшествия с няколко МПС през деня с 5 до 15 %. Ето защо, ако си купувате нов автомобил, не забравяйте да поръчате и DRL-светлини. При повечето автомобили (които не предлагат това стандартно) това е една от най-евтините екстри (около стотина лева) и определено си струва парите.
Още информация за светлините за движения през деня ще намерите на страницата на Европейската комисия (на английски):
http://ec.europa.eu/transport/roadsafet ... hts_en.htm

От BORIME4KA @ 10:24


Вторник, 11.11.2008 г. 12:59 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 22.02.2008 г. 15:21 ч.
Мнения: 57
Местоположение: София
Мнение Re: Дневни светлини
доста е идейно това...отделно, че удължава живота на крушката [smilie=cat]

_________________
I work for MONEY,
if you want loyalty...
get a DOG!


Вторник, 11.11.2008 г. 14:00 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Дневни светлини
Това може да е актуално на някоя модерна кола със сложни фарове. На трабанта и вартбурга не вижам какво може да се приложи. Пък и крушките са по 3-4лв - моите ги намерих в някъв кашон стари и година и половина светят вече, хем винаги като няма слънце карам на фарове.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 11.11.2008 г. 19:03 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 22.02.2008 г. 15:21 ч.
Мнения: 57
Местоположение: София
Мнение Re: Дневни светлини
може да се добави едно реленце и да се изкара едно копче...или да се върже към ключа...не е голяма философия... [smilie=2beers]

_________________
I work for MONEY,
if you want loyalty...
get a DOG!


Вторник, 11.11.2008 г. 20:22 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Дневни светлини
Да и къде точно ще монтираш крушката за дневни светлини?

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 11.11.2008 г. 20:26 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 22.02.2008 г. 15:21 ч.
Мнения: 57
Местоположение: София
Мнение Re: Дневни светлини
идеятя в случая с тия светлини е, че светят СЪЩИТЕ крушки, но с по-малко подаден ток...Т.е. позваш същите, но на 60% или 80%...което вече релето регулира... :)

_________________
I work for MONEY,
if you want loyalty...
get a DOG!


Вторник, 11.11.2008 г. 20:54 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Дневни светлини
Какъв е смисъла? Да заблудиш катаджиите и да спестиш ток ли? Алтернатора на трабанта зарежда предостатъчно, че ако се кара с нормален акумулатор да държи на фарове, силна музика, парно и чистачки.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 11.11.2008 г. 21:11 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение Re: Дневни светлини
Приложимо е при Трабанта и има смисъл ;)

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Вторник, 11.11.2008 г. 22:16 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Дневни светлини
След нощната единственото което виждам и различавам от общото стадо са силно светещи фарове. Всякакви габаритки и т.н са все едно не си си пуснал фаровете. Казвам ви трабанта дори със стар акумулатор никога не ми е правил ядове като карам на фарове. Просто не си струва клошарството.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 11.11.2008 г. 23:27 ч.
Профил
Долен и зъл ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч.
Мнения: 227
Местоположение: Стара Загора
Мнение Re: Дневни светлини
Що ли си мисля, че на новите коли тия дневни светлини са дългите, само че на по-ниска мощност, за да не заслепяват. Те ще се виждат по-отдалеч от нормалните къси, защото рефлектора не ги изрязва. Даже гледах някакви схемички как да се направи. А по въпроса за фаровете през деня съм на особено мнение. Има полза извънградско наистина, но в града отвлича вниманието от пешеходци и от пътепоказателите на автомобилите. По-трудно се вижда с периферното зрение мигач, ако до него свети фар. Честно казано не ме е страх да се ударя с друга кола в града при скорости до 50-60(така или иначе в последния момент ще убия поне 20-тина км преди удара), но съм ужасен от перспективата да ми светне поредния криворазбрал с включени дълги през деня, да не видя пешеходец и да го ударя. И това докато горе слънцето си грее ли грее. Да ви кажа не съм видял разлика в статистиката от както въведоха тая работа с задължителните фарове през деня. Най-много да спестят някой ожулен калник. Пак повтарям става въпрос за градско каране на фарове. Извън града съм за с двете ръце и без да е задължително пак си пускам фаровете.

_________________
http://www.vbox7.com/play:b720d575


Сряда, 12.11.2008 г. 00:54 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Дневни светлини
Като си с фарове всичко в града те вижда от по-далече. Мигачи така или иначе никой не гледа. Ежедневно като правя десен завой в малката пряка пред работата (за който десен трябва почти да спра) някой бунак си кара на 2 метра зад мене, въпреки че от 50 метра съм пуснал мигач, минава на милимтри от задната ми броня, даже чат пат ми свирка....

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Сряда, 12.11.2008 г. 14:29 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 22.02.2008 г. 15:21 ч.
Мнения: 57
Местоположение: София
Мнение Re: Дневни светлини
Bat_Ilko написа:
Що ли си мисля, че на новите коли тия дневни светлини са дългите, само че на по-ниска мощност, за да не заслепяват.

То си е точно така... [smilie=2beers]

_________________
I work for MONEY,
if you want loyalty...
get a DOG!


Четвъртък, 13.11.2008 г. 11:21 ч.
Профил
Долен и зъл ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч.
Мнения: 227
Местоположение: Стара Загора
Мнение Re: Дневни светлини
Добре, виждат ви в града с фарове, хубаво. Ами пешеходците, дето пресичат булевардите на късмет, все едно са Брус Уилис и гонят лошия? Те нямат много фарове. Освен по едно фенерче да им дадат. Човек като свикне всичко да свети около него и се оглежда само за фарове, а който си е залюхан и неонова фигура на Сашка Васева да си сложиш на тавана пак няма да те види. Денем и в града основно мрат пешеходци. Шофьори много рядко. Ние се трепем извън града или нощем по булевардите. Денем в града защо трябва да караме на фарове и да ги трепем горките самоубийци, дето пресичат като за последно? Те не са виновни, че са идиоти и не познават пешеходната пътека, а подлеза им изглежда недостъпен като пещерата на Батман. Така са се родили.


Събота, 15.11.2008 г. 00:06 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение Re: Дневни светлини
Съгласен съм...откакто започнаха масово да светят, тези които не светят не ги отразявам винаги... :evil:

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Събота, 15.11.2008 г. 23:32 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Дневни светлини
Хора.....иде зимата. Айде кажете ми Трабант, Вартбург и старите модели руски коли като нямат реотани кво правиме? Гледаш назад, уж няма никой, а някой пестеливец е на 1 метар зад теб без фарове, спираш и бауууу. Само и единствено колите на фарове се виждат при замръзнало задно стъкло, при дъжд и мъгла.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Събота, 15.11.2008 г. 23:52 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов