Автор |
Съобщение |
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
а може ли да е от релето
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Сряда, 29.10.2008 г. 15:18 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Релето е доста глупакоустойчиво, тъй като на 12 волтовите трабанти е като на съвременните коли - с полупроводникови елементи. За разлика от механичните релета с пластини това или работи или не работи. Както казва Марто, много е вероятно от топването някъде нещо да се е окислило. Най-добре е ако можеш да намериш някой евтин майстор, с който да разглобите алтернатора и да го почистите основно. Аз така с комшията съживих един уж изгорял стартер (трабанта през нощта даде на стартер на 1ва и е въртял докато падне акумулатора).
|
Сряда, 29.10.2008 г. 15:26 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Има още някои моменти в ремонта на генератора, но те не са част от профилактиката, затова ги пропуснах.
Тези неизправности са изключително редки.
1. Повреда в реле - регулатора, изразяваща се или в прекъсване, или в липса на регулиране на възбудното напрежение. В първия случай естествено лампата ще свети, а във втория няма да има признаци, защото батерията ще поема пренапрежението. Както казах, при съвременните реле - регулатори това е почти невъзможно.
2. Повреда в изправителния блок с прекъсване или пробив на един или няколко диода. Тук е много важно да се знае, че генераторът не бива да работи при разкачени полюси на батерията, защото някой диод може да изгори от по-високото напрежение.
3. Окъсяване на някоя намотка (замерва се при профилактиката).
4. Износване на ремъчната шайба.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Сряда, 29.10.2008 г. 16:53 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Пръстените са графитни и не се шлайфат в никой случай. На траба и варга са едни и същи, ако се налага да се сменя четка- генератора може и да не се сваля, а да се измъкне релето и под него се извади четкодържателя. Една плюнка с поялника и готово. Внимание, чуплив бакелит !
|
Неделя, 02.11.2008 г. 00:05 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Това е вярно, но това е ненадежден ремонт. Щом се е стигнало до износване на четка или пръстен, значи не са само те. Сто процента са износени или изсъхнали и лагерите, да не говорим за всичко останало, за което писах по-горе.
Патил съм си от половинчати ремонти и затова не ги обичам, въпреки че е по-лесно. Колкото и на къси разстояния да се пътува с траба, все пак е неприятно нещо да се повреди на път.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Понеделник, 03.11.2008 г. 13:04 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Ако целия тоя ремонт се направи....ще ме извинявате ама не е ли по-лесно просто да се вземе работещ алтернатор? Ебати дотук виждам поне 50лв работа+материали, че то толкова струва алтернатор от западна кола втора употреба...
|
Понеделник, 03.11.2008 г. 14:52 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Ами аз се занимавам с такива ремонти да изкарам нещо допълнително, иначе имам друга професия. Та всичко си правя сам и лично на мен един такъв ремонт ми струва само време+труд+някоя и друга резервна част.
За ремонт на стартер или генератор например вземам 10-15 лв. за труд, ако се сменят части - те са за сметка на клиента. Замисли се например какво се сменя при един рутинен ремонт на генератор - едни лагери, и то даже и те не са винаги за смяна. Говоря за BOSCH, защото с тях съм се сблъсквал най-често. Четките им изкарват по 300 000 км и все още са годни, че той двигателя толкова надали ще изкара.
Сега друг е въпроса ако е отказало релето, ако е пробил диод и т.н., ремонтът ще е малко по-скъп, но това е много рядко, да не кажа и научна фантастика. Ако автомобилът се кара нормално и се обслужва навреме, и ако не се претяга ремъкът, генераторът надживява двигателя.
Много съм си патил от майстори и това всъщност ме запали да се уча на тези ремонти. Та 50 лв за рутинен ремонт са много, още повече ако майсторът не иска да обясни какво точно е правил.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Понеделник, 03.11.2008 г. 16:05 ч. |
|
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
а пък аз видях 3 лв заради глупоста ми. не издържах и още петък вечер го отворих бях си купил 2 четки по 1.50 бр.гледам вътре засъхнала кал като съм минал през водата сигурно е имало прах в капака и влязло вътре и засъхнало там,но като го събирах без да искам четките влязоха накриво и едната се счупи a пък бяха като нови....
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
Понеделник, 03.11.2008 г. 17:56 ч. |
|
|