Генератор от двигател на Трабант
Автор |
Съобщение |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Генератор от двигател на Трабант
Отдавна ми се върти тая идея в главата. Трабантовия мотор мисля че е доста подходящ, тъй като може да се запали с манивела и е с въздушно охлаждане. Идеята е като гадовете ми резнат тока на село (което се случва доста често), да запаля този генератор и да произвежда 220V ток за най-належащите неща. Дали ще стане вариант с някакъв мощен алтернатор и инвертор 12-220V?
|
Вторник, 28.10.2008 г. 14:49 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Принципно може...ама няма особен смисъл от към финанси тоя вариант.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Вторник, 28.10.2008 г. 14:53 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
Ще има "положителен" ефект върху нервната система на съседите...
|
Вторник, 28.10.2008 г. 15:32 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
И аз съм мислил по този въпрос. Значи двг на Траба е много мощен за тази работа ако генератора го мислиш само за осветление и за хладилник. Най-добрия вариант според мене е двг от мотофреза - също с въздушно охлаждане и палене на ръка, пък и много по-икономичен. Мощността на такъв двг е около 5 к.с., което е достатъчно.
За самия генератор - няма да стане автомобилен такъв, защото при повишаване на волтажа чрез трансформатор, мощността спада в пъти. Най- добре е да се използва генератор на 220 В.
Инверторът се използва само при правотоков източник, а генераторът не е такъв.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Вторник, 28.10.2008 г. 16:13 ч. |
|
|
Bobi96
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:49 ч. Мнения: 102 Местоположение: София
Skype: trabantmania
Automobile: Trabant 601s
|
И защо ще правиш това? Продават се готови икономични ел. генератори за по 250-300 лв. Като го използваш готовия 3-4 пъти ще си избие парите за бензин които би дал за трабантовия мотор. В това няма голям смисъл. Ще пуши, ще бръмчи и трудно се мести.
А сега по темата: Не съм много наясно с видове ток, самия генератор и такива неща, но мога да ти дам 1-2 съвета.
1. Трябва да направиш нещо като скеле, на което да закачиш зерервоара, двигателя и генератора, за да не са в насипно състояние .
2. Как ще свържеш коляновия вал на мотора при съединителя(предполагам ще го махнеш или ще има скоростна кутия) с оста на генератора? С ремък и шайби ли, директно ли? Разясни малко. Въпреки всичко успех.
|
Вторник, 28.10.2008 г. 20:09 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Просто ми е любопитно и го мисля като идея. Не че съм тръгнал да го реализирам
|
Вторник, 28.10.2008 г. 20:48 ч. |
|
|
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
за 200лв си вземаш един добър дизелов генератор втора ръка..
_________________
|
Вторник, 28.10.2008 г. 21:00 ч. |
|
|
Bobi96
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:49 ч. Мнения: 102 Местоположение: София
Skype: trabantmania
Automobile: Trabant 601s
|
Като идея е интересно
|
Вторник, 28.10.2008 г. 21:01 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
За таз идея траба гори много. Веднъж гледах водна помпа, завъртяна с трабантов мотор, беше колкото ремарке за лека кола и едвам го изхранваха.
- И при най евтиния генератор тока от чез или евн е по-евтин. Виж, ако става дума за аварийно прекъсване, а ти трябва ток- продават се готови компактни генератори за по 200-300 лв , нямат киловат.
|
Събота, 01.11.2008 г. 23:53 ч. |
|
|