Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Обратен клапан за горивото 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Обратен клапан за горивото
Известно е на всички какво става когато не караме десетина дни нашите зверове - 353ките - бензиновата помпа изпуска горивото обратно в резервоара и особенно и ако горивото в поплавъковата камера се е изпарило, се налага 15-20 секунди въртене на стартер за да се подкачи отново гориво, или трябва да "почерпим" машината, като налеем малко бензинец в карбуратора.
Вероятно някои от вас имат проблем с паленето при минусови температури, след студена нощ, защото се случва следното:
Когато загасим загретия мотор, нивото на горивото в поплавъковата е по норма, но като сковат минусовите температури горивото се свива, пада под оптималното ниво, едновременно с това бензиновата помпа изпуска горивото в резервоара и на другата сутрин какво се случва? - Качваме се, въртим стартера, мотора запалва и след 2-3 секунди угасва. Това е така защото наличното гориво в полавъка е недостатъчно, изсмуква се за въпросните 2-3 секунди, а това време не е достатъчно на помпата отново да напълни карбуратора и се налага да повъртим повечко, или да почерпим.

Извинявам се за дългата лекция, но това беше нещо като въведение към това което съм намислил, а ето какво е то:

Продават се "обратни клапани" за горивото, тоест клапани които пропускат само в едната посока. Идеята ми е такъв клапан да се монтира преди бензиновата помпа, като така не позволява тя да изпуска горивото обратно и така дори след продължителен престой машината ще пали веднага.
Въпросния клапан струва около 10 лева и като размер е по малък от хартиено горивно филтърче т.е. никакъв проблем няма да има с монтажа.
Но изниква следният въпрос: дали няма да пречи на помпата да засмуква достатъчно гориво?

Е, очаквам вашите мнения по въпроса :)


Събота, 20.09.2008 г. 00:43 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Тунинги за 10 лева...не ми хвали...Отиваш в първата морга и си взимаш цяла система от нормална западна кола.Фордовете от 82 натам май всичките,ФВ,Пежо...(за Рено и Опел не съм сигурен),всичко си има стандарто възвратни клапани.Обикновено стоят отпред,някъде около помпата.
Една особеност на тая система-изисква рециркулация.Излишния бензин трябва да се върне по някакъв начин обратно в резервоара.

Само с възвратен клапан...не знам колко добра идея е от гледна точка на сигурност.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Събота, 20.09.2008 г. 14:09 ч.
Профил ICQ
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
И за какъв чеп ми е да връщам излишното гориво при положение че:

1. Ако има такова - карбуратора прелива и това излишно гориво пада в чинийката
2. Ако все пак реша да прекарам излишното гориво в резервоара, то там ще отиде само масло, по простата причина че бензина отдавна ще се е изпарил, справка - вижте си какво има в чинийките под карбуратора

Така че тук съвсем не става дума за никакво излишно гориво, а просто за клапан който да не позволява на бензиновата помпа да изпуска горивото обратно в резервоара когато колата стои.


Събота, 20.09.2008 г. 14:53 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 20:09 ч.
Мнения: 21
Мнение 
ами такав за газова уредба май щи свърши същата работа ако откаже го натягаш на ръка и цепиш дебит ще има :D


Събота, 20.09.2008 г. 18:21 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение 
Некога тоз проблем го реших със смяна на клапанчетата на бензиновата помпа. А ако има преливане от карбуратора- най вероятно иглата на поплавъка не си върши добре работата или някое уплътнение е сдало. С връщане на бензин в резервоара преди помпата не знам какво може да се постигне /по-скоро мисля, че нищо/, но ако се постави клапан между помпата и карбуратора може да се постигне ефект, стига за пропускането на тоз клапан да не е необходимо налягане, по-голямо от това на клапаните на бензиновата помпа и самия клапан трябва да е достатъчно плътен. Т.е. тоз клапан трябва да се отваря лесно от идващия от помпата бензин и да не позволява връщането му назад към помпата щото нейните клапанчета вече са изхабени и при застояване на колата пропущат бензина обратно. Ако иглата на поплавъковата камера е добре- излишен бензин няма.


Вторник, 23.09.2008 г. 11:55 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
Клапанчетата на помпата съм ги сменял, това не пречи да изпуска горивото. Тези помпи го правят това дори като нови.

А за преливането на карбуратора - общо взето е неизбежно, но разбира се може да се ограничи в разумни граници ако всичко е наред.


Вторник, 23.09.2008 г. 13:40 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
При трабанта прелива на късмет. Най-често като изфорсирам преди да угася, както и ако паркирам на тротоар и веднага угася - след "разклащането" е хубаво да почакам 10-15 секунди на празен ход.


Вторник, 23.09.2008 г. 13:42 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
Според мен приемливо решение е преди бензиновата помпа да се постави ел.магнитен клапан за бензин от АГУ. Дори ако случайно се повреди (което си е едно на милион), на него има лостче, което го отваря по механичен път. Може да се включи към бобината, т.е. да сработва при подаване на контакт. На Траба съм си сложил такъв с цел да не се препълва поплавковата камера ако изпусне иглата при загасен двигател и се оказа много добро като решение, пък и лесно за правене.

Другото задължително условие е помпата да е изправна, да се проверят всички снади до резервоара за херметичност и маркучите да не са напукани. И трето последно - да се поставят допълнителни горивни филтри преди клапана - първо от дизел с фина цедка и след него хартиен за бензин. Само така може да се гарантира изправността и живота на помпата.

Това е по-простия вариант на свързване на клапана, но задачката може и да се усложни. Имам предвид клапана да сработва не при подаване на контакт, а след подаване на напрежение от генератора. Нали все пак минава известно време от подаване на контакт до стартиране и ако помпата не е съвсем в ред, или пък ако случайно колата остане по-дълго време на контакт, бензинът пак може да си падне.

Ето примерни варианти на свързване:

1. Ако генераторът е с допълнителен токоизправител (самовъзбуждане), на клапана се подава напрежение от клема Д.

2. Ако няма втори токоизправител (независимо възбуждане), може да се преработи основния, като се включи един диод на произволна фаза (извод на статорната намотка) - някои генератори имат такива изводи за променлив ток (Запорожец).


Конкретно за еднопосочни клапани не съм запознат и не мога да кажа дали е добър вариант. Обаче нали в самата помпа има два такива клапана, така че защо да се слага трети?

_________________
Който не напредва, изостава.


Четвъртък, 25.09.2008 г. 08:37 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Сряда, 22.04.2009 г. 20:45 ч.
Мнения: 11
Местоположение: СОФИЯ
Skype: emo_dmx
Мнение Re: Обратен клапан за горивото
аз по принцип съм със 2 помпи едната е оригоналната а др съм я поставил преди др помпа която е електрическа само давам на комтакт и тя качва и при пурвото подчукване на ключа тои пали , помпата е от Заз '


Събота, 06.06.2009 г. 09:05 ч.
Профил
Бойлер
Аватар

Регистриран на: Вторник, 01.04.2008 г. 09:29 ч.
Мнения: 262
Местоположение: София
Мнение Re: Обратен клапан за горивото
wartburg 353 Sport написа:
аз по принцип съм със 2 помпи едната е оригоналната а др съм я поставил преди др помпа която е електрическа само давам на комтакт и тя качва и при пурвото подчукване на ключа тои пали , помпата е от Заз '


Въпрос на време да демонстрирам че след 10 дена непалене на паркинга, показвам му ключа на варела и пали.
Това с почерпването не го виждам като кои знае каква саможертва че дори и да се наложи да не го направя... дори и зимно време.
А относно зимното палене предполагам всеки от вас третира така 2т машината си... при оставяне на колата пред блока чакаща следващия студен старт след 10-12 часа... форсирам гася газ до ламарината и смукач до средата.

След 12 часа пестои колата пали все 1 до сега е работила.

поздрави.

_________________
"Правилата са задължителни за абсолютно всичко живо и не живо влизащо във форумите.. който не ги спазва, ще бъде незабавно екзекутиран.. и изтезаван до смърт + гавра с трупа му и трупа на неговото семейство и обичани хора. "


Сряда, 10.06.2009 г. 21:12 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов