Автор |
Съобщение |
ferodoto
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 22:27 ч. Мнения: 39 Местоположение: Сливен
Skype: ferodo1
|
Спортен филтър ?
Здравеите колеги!Току що си взех един спортен филтър за Tрабито и се питам като го сложа дали ще има някаква промяна във вървежа и в звука или е безсмислено да го слагам?Проблема е че Ф-то на филтара не съвпада със Ф-то на оригиналният маркуч(за въздуха),някой ако има идея как да стане ще съм му много благодарен
|
Петък, 19.09.2008 г. 18:39 ч. |
|
|
sonny
Бие лошо.
Регистриран на: Четвъртък, 10.04.2008 г. 22:13 ч. Мнения: 43
|
Направи го с някакъв преходник и ще стане, важното в случая е да изолираш филтъра от топъл въздух, защото ако смуче топъл въздух няма ефект, направи си щит да стане така, че да не смуче топъл въздух и ще имаш ефект
|
Петък, 19.09.2008 г. 18:54 ч. |
|
|
mOm
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:17 ч. Мнения: 36 Местоположение: Сливен
Skype: mentata82
|
Има промяна в звука на колата, но не и фрапираща във вървежа. А относно как да го преправиш ами малко изобретателност и ще стане. Пробвай с ПВЦ тръби или гумени маркучи. Ще се справиш. Но според мен ако търсиш тунинг в колата, хванал си погрешната посока и си пилееш парите на вятъра за неща, който не са важни на този етап от тунинга.
|
Петък, 19.09.2008 г. 18:55 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Има ефект ако ръчкаш. Без (със спортно) гърне и със спортен филтър колата е много по "отпушена" на високи обороти. По-бързо набира на светофари. А може би и харчи малко по-малко при еднакво каране. Всичко това разбира се е за сметка на звука, макар че точно филтъра не е болка за умиране. Диаметъра на входа на филтъра по-малък ли е или по голям от този на гумения маркуч? Като цяло ако Трабанта се прави за бързо каране, това е правилната посока, тъй като е от малкото доработки, които са прости, евтини и не съсипват двигателя.
|
Събота, 20.09.2008 г. 09:12 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
Най вероятно е по голямо Ф-то на входа...(аз навремето като търсих взех филтъра с най малкото Ф и пак беше широко) Моя лично го направих с парче от изолация (пенолист мисля че се казваше (седи вътре на едни мехурчета)) и лепило, като се сложи и скобата после всичко заспива ПС: А относно ефекта,той се чувства в средните и високите обороти (както каза "mOm" разликата не е фрапантна,но определено има ефект) ,другото нещо което трябва да направиш е да си качиш оборотите на празния ход,защото при спортния филтър постъпва повече въздух и сместа ти обеднява ако искаш и оптимален ефект ''пипаш'' и центровката.За звука определено се променя (даже и с Трабант-овите гърнета), усилва се и става по глух (басов)... Ето и снимка как стана моя.
|
Събота, 20.09.2008 г. 09:32 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
При мене пък оборотите на празен ход се качиха. Разликата в звука е че на празен ход се чува плътно пърпорене вместо характерния звук "цън цън" под капака. При високи обороти звука става по-басов. За разлика от Вартбурга всичко това докарва по-неприятен звук, но ако Трабанта не се кара редовно и по много това не би трябвало да е проблем.
|
Събота, 20.09.2008 г. 10:42 ч. |
|
|
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
Разлика има, Оборотите не се пипат просто се настройва карбуратора за по-богата смес. За разликата в диаметрите се продават преходници, но те са на цената на филтъра, така че по-добре този го продай на някой и си купи с точния диаметър. Като този на снимките. Купи си и спрей за спортния филтер. Сипи на Трабанта 100 октанов бензин и ще ускорява след 60 км много по-добре.
|
Събота, 20.09.2008 г. 12:52 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Къде точно се прави настройката за сместа, след като новия модел карбуратор има само един винт, той е пломбиран и доколкото знам е само за сместа на празен ход?
|
Събота, 20.09.2008 г. 13:58 ч. |
|
|
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
От поплавъка, много внимателно се изкривява пластинката, която затваря иглата. Така идва повече гориво.
|
Събота, 20.09.2008 г. 14:33 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
По този начин се увеличава нивото в камерата, но е за сметка на разхода. От много вартбургджии съм чувал че много вървяло като се увеличи малко това ниво,
|
Събота, 20.09.2008 г. 15:07 ч. |
|
|
jopeto
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч. Мнения: 159 Местоположение: София
|
Много ясно, че ще харчи повече ! Вървене само от въздуха няма как да получиш. Ако те интересуват алтернативни горива си направи pantone geet - многогоривен генератор. Обаче за трабанта е неприложим понеже изгаря и маслото, заедно с горивото. Това обаче си е друга тема.
|
Събота, 20.09.2008 г. 16:49 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Пак се изписаха 1 тон глупости...
Като не пасва диаметъра на филтъра, може да използваш ПВЦ тръби и така да си направиш преходник. Изобщо не е трудно, просто трябва да си малко по изобретателен. Парче гумен маркуч с подходящ диаметър също върши работа.
За звука - става по хубав, за вървенето - върви малко повече на средни и високи обороти, за разхода - ще спадне малко при нормално каране. Зимата, първите няколко стотин метра двигателя ще работи по неустойчиво, възможно е и повишение на разхода при каране на къси преходи(студен двигател).
При необходимост се пререгулира сместа на празен ход, точно от винта който е пломбиран - разпломбира се и се развива с четвърт до половин оборот.
Поплавъка не е задължително да се пипа, но ако нивото се вдигне малко, ще има подобрение на вървежа, разхода ще се повиши само при постоянно каране на пълна газ.
Ако пуснете ниско ниво на поплавъка разхода ще ви е същия, само дето колата няма да върви толкова. Ако нивото на поплавъка е по високо колата ще върви повече, а разхода става по висок само при каране на пълна газ. Разбира се не трябва да се прекалява с високото ниво.
Ако сте запознати със конструкцията и начин на действие на карбуратора ще се сетите че с постъпването на повече въздух, през жигльорите на карбуратора се увлича и повече гориво, така че сместа на практика не обеднява. Само че повечето въздух идва само при пълно отваряне на дроселовата клапа респ. разхода ще се покачи само при пълна газ. Колко въздух да влиза в двигателя - това се определя от дифузьора и ъгъла на отваряне на дроселовата клапа, когато няма друг фактор който да ограничава засмукването(напр. успокоител на филтъра).
|
Събота, 20.09.2008 г. 18:41 ч. |
|
|
ferodoto
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 22:27 ч. Мнения: 39 Местоположение: Сливен
Skype: ferodo1
|
Благодаря на всички за съветите!Вече го сложих и има лека промяна в звука и се поотпуши
|
Четвъртък, 25.09.2008 г. 11:26 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Това с ефекта от спортния филтър само на двутактовите ли го има или на всякакви коли. Забелязвам че успокоителите на западните коли са доста по-сложни и сигурно създават съпротивление.
|
Петък, 26.09.2008 г. 03:19 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Зависи къде го сложиш.Но има голяма вероятност да объркаш MAF-a примерно.При новите всичко е резултат на доста тънки сметки.През 60-те нещата са се смятали приблизително...нямало е компютри,софтуер.
Ако голф-а е карбуратор и на газ,също е много вероятно да се влошат нещата.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Петък, 26.09.2008 г. 12:42 ч. |
|
|