Виж темите без отговор | Виж активните теми
Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
Автор |
Съобщение |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
Че то сега е топло времето, не пречи да го караш и с вода, поне за малко.
|
Понеделник, 26.03.2012 г. 14:24 ч. |
|
|
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
Re: Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
да това ми е ясно, но в него има максимум 1 литър бензин, а аз и за бензин нямам в момента
|
Понеделник, 26.03.2012 г. 19:24 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
Това вече е друго...
|
Понеделник, 26.03.2012 г. 19:25 ч. |
|
|
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
Re: Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
При повечето оборотомери сигнала се взима директно от една от фазите на генератора преди изправителния блок. Колега, надявам се си питал преподавателите си от колко бобини се взима сигнала? Защото според мен се взима само и единствено от една бобина, като импулсния електрически сигнал е с честота, правопропорционална на честотата на въртене на коляновия вал на двигателя. Всеки оборотомер е настроен за кола с определен брой цилиндри. Затова и тази схема с кондензатори, диоди и резистори е направена с цел преобразуване на сигнала от оборотомер за 4 цилиндров двигател за такъв на 2 цилиндъра. А за такъв от 6 на 2 ще иска преправяне определено. Затова някога светодиодните оборотомери от DDR са били поне в 2 варианта-един за Trabant, Wartburg, Barkas, втори за източните коли с четиритактов двигател, като съответно вътре в платката има разлика в някои от елементите. Така не виждам как ще подкараш този оборотомер. Прочети и малко теория по въпроса, като например почни с някои от тези стари, но ценни статии http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm.
_________________
|
Понеделник, 26.03.2012 г. 20:58 ч. |
|
|
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
Re: Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
аз имам три цилиндров двигател, за вартбург е .. просто схемата, която съм тествал е за четири цилиндров четиритактов оборотомер, а моя е за шестцилиндров четиритактов, при един оборот на 6 цилиндровия двигател бобината подава три искри, а една от бобините на вартбурговия двигател за един оборот подава една искра, по проста логика ако вземеш сигналите и от трите бобини, би трябвало да стане а моите преподаватели ми обясняваха доста неща, но всички които съм питал не са ми казали със сигурност да направя нещо конкретно, принципно няма да ми е трудно да си го наравя и сам оборотомера с диоди, но много искам да пробачкат работите с VDO -то, в крайна сметка ако не стане със последната схема през 3 диода от трите бобини сигурно ще го продам и толкова
|
Понеделник, 26.03.2012 г. 23:18 ч. |
|
|
Стефан7
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 02.09.2011 г. 12:10 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр. Троян
Skype: Stefan_Kazandjiev
Automobile: Варбург 1,3
|
Re: Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
Вьв вашия случаи при 3/2 цилиндровите машина за следена на оборотите се използва практиката като при дизеловите автомобили следенето на оборотите става като се отвори алтернатора и се запои жичка от преди един от изправителните диоди от схемата ларионов. По този начин не получаваи импулс а синосоида като входен сигнал с честота кратна на оборотите на двигателя.Този сигнал го подаваи на електронен блок които можеш да закупиш от тук http://elimex.bg/product/24721/kit-k012 ... 3-v-1.html и да го настроиш с потенциометрите. Подобно схема на тази на готови устроиство навремето имаше Руска с луменисцентните индикатори. Дерзаи и успех
|
Понеделник, 22.10.2012 г. 11:32 ч. |
|
|
Стефан7
Начинаещ
Регистриран на: Петък, 02.09.2011 г. 12:10 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр. Троян
Skype: Stefan_Kazandjiev
Automobile: Варбург 1,3
|
Re: Как да сложа този оборотомер на моя Wartburg ?
Вьв вашия случаи при 3/2 цилиндровите машина за следена на оборотите се използва практиката като при дизеловите автомобили следенето на оборотите става като се отвори алтернатора и се запои жичка от преди един от изправителните диоди от схемата ларионов. По този начин не получаваи импулс а синосоида като входен сигнал с честота кратна на оборотите на двигателя.Този сигнал го подаваи на електронен блок които можеш да закупиш от тук http://hobby.neomontana-bg.com/ и да го настроиш с потенциометрите. Подобно схема на тази на готови устроиство навремето имаше Руска с луменисцентните индикатори. Дерзаи и успех При двутактови все пак това е устроиството което ще ви свьрши работа.
|
Понеделник, 22.10.2012 г. 11:37 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|